Jump to content

Lyddemper til pistol


villmannen

Recommended Posts

Hei. Trenger tips til lyddemper for ein p22.

 

Prøvde a-tec. cmm6. Veldi fornøyd med demping, men den er for tjukk. ca 30 mm. får ikkje siktebilde

 

Eg er på utkik etter ein dempar som dempar like bra som a-tec men er smalarar.

 

Noken som kan gi meg mål på andre demparar?

Link to comment
Share on other sites

Walther leverer jo en egen demper til denne mener jeg. Er ikke sikker på hvem som importerer Walther i Norge, men XXL har jo hatt noen Walther-modeller i hvert fall. Jeg vet heller ikke hvordan denne demper i forhold til CMM6, men etter min erfaring er det ikke veldig stor forskjell på dempere til .22, så lenge de er av grei kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Walther leverer jo en egen demper til denne mener jeg.

Jeg husker godt denne demperen. Årsaken til at jeg husker den spesielt godt er at den fungerer oppsiktsvekkende dårlig. Jeg tror faktisk ikke jeg har prøvd en dårligere demper noen gang - og jeg har prøvd mange. Jeg kan fremdeles ikke fatte at Walther vil sette navnet sitt på sånt søppel.

Link to comment
Share on other sites

...Jeg kan fremdeles ikke fatte at Walther vil sette navnet sitt på sånt søppel.

 

Kanskje fordi Walther ikke eier navnet sitt, men det gjør "søppelfabrikanten" Umarex. :mrgreen:

 

Finne en mindre demper som er like bra eller bedre enn A-tec høres ut som en umulighet. Den orginale P22 demperen dekker vel også siktene, derfor var det et rødpunktsikte med i pakken.

Link to comment
Share on other sites

munningstrykket på en rifle i kal 22lr er mye lavere enn munningtrykket fra en kort pistolpipe kamret for samme patron, derfor raserer man plastinnmaten i alsmdemperen om man bruker den på pistol.

jeg har prøvd, og det var løse plastbiter rundtomkring etterpå.

det er sagt i andre tråder tideligere, men jeg får gjenta meg selv for nte gang: på 22lr pistoler er det kun to dempere som duger(av de som finnes på det skandinaviske markedet): A-tec, og Ase utra. skal du ha den lett, kjøper du A-tec, skal du ha den slank kjøper du Ase.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har målt diameteren på min Ase Utra til ~29mm, muligens litt mindre (har ikke skyvelære sjø), så jeg vet ikke hvor mye det hjelper med en mm mindre. Jeg har totalrasert plastinnmaten i Alms kompaktdemper med pistol, Alms i normalstørrelse skal visstnok tåle det. På den andre siden har jeg hørt en P22 dempet med Alms standarddemper, og direkte imponerende demping var det ikke. Jeg syntes nesten det hørtes som et udempet salonggevær med litt slapp ammunisjon i. Kommer du fra en A-tec blir du nok skuffet over lyden.

 

Kjøp et rødpunktsikte, eller (dette er faktisk seriøst) mal endestykket på demperen som ligger foran kornet hvitt så du får kontrast mot det og siktebilde. Hvis toppen på kornet ligger kant i kant med toppen av demperen kan du skyte inn "rullende", hvis ikke må du nesten bruke det som en slags OEG. Prøv deg fram.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hei. Trenger tips til lyddemper for ein p22.

 

Prøvde a-tec. cmm6. Veldi fornøyd med demping, men den er for tjukk. ca 30 mm. får ikkje siktebilde

 

Eg er på utkik etter ein dempar som dempar like bra som a-tec men er smalarar.

 

Noken som kan gi meg mål på andre demparar?

 

Min Ase Utra demper er som å høre på en dårlig laga film. Første skuddet er like bra dempet som de resterende. Har aldri sett en a-tec, Alm el. dempe så bra.

Lot gutta i Hokksund prøve min P-22 med ase-utra. Kjevene traff bakken fortere en en kunne telle!

Jeg får også brukt eksiterende sikter.

 

(Burde snart få en sjekk fra Finland for all "reklamen" jeg gir Ase-utra......)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...