Jump to content

lot variasjoner norma oryx fabrikk ammo 6,5x55


icecool

Recommended Posts

Har norma fabrikk ammo store variasjoner fra lot til lot? Med store variasjoner mener jeg treffpunkt avik / dårlige samlinger dersom man blander sammen 2 loter.

Grunnen til at jeg spør er at jeg har blandet sammen 2 halvfulle pakker med norma oryx i 6,5x55 uten å tenke meg om.

Nå i ettertid begyner jeg å tvile på om dette var lurt. Trenger bare god nok presisjon til prøva og hjorten.

Så dersom noen har erfaring med evnt treffpunkt avik fra lot til lot så er jeg interesert i erfaringer

Link to comment
Share on other sites

Tror du kan ta det helt med ro. Norma skryter selv av at tar du en pakke som er 10 år gammel med jakt ammo og en ny pakke av samme kule/patron så skal de ha samme treffpunkt. Om dette bare er tull fra en på jobben skal ikke jeg si noe på da jeg helst lader selv eller kjøper "made in usa" ammo :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Møkkerbakken, da tror jeg heller du skal skylde på deg selv :)

 

Har prøvd mange ganger med forskjellige lot men aldri opplevd forskjell, tester likevel hver gang men tror du trygt kan droppe det.

Skyter bare ferdig oryx og norma rekrutt og de har gått i samme hull lot etter lot.

 

Men å prøveskyte av og til skader ikke uansett....

Link to comment
Share on other sites

Har brukt Norma Oryx i 30.06 i de fire siste årene nå. Og har ikke trengt å justere noe på siktene. Bruker Remington UMC som treningsskudd,og di har gått hull i hull med Oryxen på 100 meters banen. Men dette er min erfaring med Oryx ,Remington UMC og ei Remington 700 rifle... Fungert fabelaktig for min del:) Og dette er fra flere lotter og uten treffpunktsendring.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig det jeg regnet med men bedre å spørre istedet for å gå tvile på sånt.

Fikk foresten nesten samme treffpunkt med jaktmatch og oryx sist jeg prøvde.

 

 

norma reklamerer for at Oryx og jaktmatch skal gå tilnærmet lik.

 

Med tanke på forskjellige nr på Oryx-eskene ville jeg kanskje spandert på meg ei ny eske. Man har mye tid i skogen til å tenke og det er snart at den dårlige følelsen vil følge deg gjennom jakta. Men for all del, det går helt sikkert bra uansett..

;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...