Jump to content

Cigam-norsk hundegård


Kolbe-Rolf

Recommended Posts

Jeg fikk også denne mailen. Jeg har sett på sånn hundegård lenge og tenkte at endelig kom det tilbudet jeg letet etter. Så jeg tok sjansen og sa at jeg var interresert i 3 stk. Men dette er nå noen uker siden, og jeg har enda ikke fått svar på mailen :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også bestillt 3 stk for flere uker siden, fikk svar idag på mail. Det er veldig billig, men de skulle ha forskuddsbetalt??????. Jeg skal ringe imorgen å sjekke dette, liker ikke å sende ut penger hvis det ikke er noe seriøst firma!!!

 

De har egen side: www.cigam.no

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også prøvd og få kontakt med han i noen mnd, og fikk en faktura på mail i dag med forskuddsbetaling og 5 dagers betalingsfrist...

 

er også mest lysten på og hente gården selv og cash i henda på han tenker eg

 

Og den sprang du til nettbanken og betalte promte, tenker jeg..? :lol::lol:

 

Nei, denne aktøren bør svinge seg litt skal han leve av dette tror jeg, ellers kan han legge opp hele greia...........hvis det da ikke er nettopp det han har gjort? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hei, alle interesserte og forum debatterende Kammeret.no medlemmer. Melding fra selger:

- Unnskyld moderator, men dette er ikke reklame - dette er svar på negativ omtale:

 

Først vil jeg med den aller største høflighet beklage til alle de som jeg ikke har fått svart direkte via tlf henvendelser - på nr 40107706 - og ikke fått ringt tilbake til, samt videre beklage for at det enda ikke er blitt gitt tilbakemelding på enkelte mail henvendelser i ønsket tempo. Jeg legger meg flat for dette. - Men:

 

Det som i utgangspunktet begynte med en liten sondering i "terrenget" og viser her til de tidlige mail, til hva det er avstedkommet i virksomhetens enorme pågang i dag, hadde ikke vi av noen grad mulighet til å forutse. Vi hadde ett ønske om å starte ett selskap med websideløsning hvor levering av hundegårder, diverse utstyr og andre relaterte produkter som ligger under vår utvikling og konstruksjon, var som mål.

 

Vi hadde vel nærmere 150 hundegårder på en løselig bestilling etter en tid og satset derfor rett før påske at det etter ett mindre fremstøt med generell mail reklame, ville gi en mulighet på å doble, kanskje tredoble dette antallet - med tidsbestemt nedsatt pris og litt god flaks. Dette mente vi at ville gi en fin start med nok arbeid i oppstarten av firmaet. Vi spøkte med at det sikkert ville være ut over vår kapasitet om vi fem, seksdoblet antall - eller mer - i bestillinger, men ingen av oss tror på det å bygge slott gjennom skyene, så det ble med den spøken. - Trodde vi...

 

Første virkedag etter påske endte opp i ett regelrett ras av telefoner, sms`r og e-post, som vi absolutt ikke hadde forutsatt var mulig. Dette har medført at min kollega sitter å besvarer alle mail bestillinger, med utsendelse av bekreftelse på mottatt ønske om kjøp, e-posten med faktura, samt tilhørende oppfølging av bank innskudd og fortløpende oppdatering av endelig bestillingsskjema. Jeg selv sitter i telefonen og følger opp alle salgssamtaler, medhørende e-post henvendelser, samt ringer opp ubesvarte anrop.

Dette har pågått i ett fra kl.0800 til kl.2300, hver dag, sammenhengende i straks to uker, medhørende helg.

 

Vi erkjenner at dette er følgende av å ha tro på å skulle bygge websiden med enkle gratis ressurser på web, til ellers manuell håndtering og effektuering av ovennevnte som ett kostnads besparende tiltak ikke var løsningen, fremfor det å ha forberet ett helt automatisert kjøpshåndteringssystem av våre hundegårder.

- men som sagt så var ikke troen på Babels tårn, den helt reelle... Selv om vi er basert i Kristiansand...

Suksessen gjør oss ærbødige. Den kom som manna fra himmelen, eller snarere som kø på vår telefon...

 

Dette rettes nå opp med ny webløsning med en ny samarbeidspartner som tilbyr ett komplett e-handel system med integrerte løsninger for økonomistyring, regnskap, som vil gjøre oss effektive til å serve forbrukeren på best mulig måte, m.h.t. alt fra bestilling og betaling til effektuering og forsendelse av din ordre.

- Med den overveldende kundemassen, så kom selvfølgelig lønnsomheten i å implementere dette.

 

Vår tro på dette produktet ligger nemlig i kvaliteten og det faktum at vi har forsøkt etter beste evne å holde kostnadene nede, nettopp for å kunne tilby deg som forbruker ett fullverdig, men stadig ett rimelig produkt. Vi har kunder innen alt fra politi og tollvesen til storforbrukere innen oppdrett og ellers kennelvirksomhet, samt alle de av dere med ett behov på en enkelt hundegård eller to...

- Vårt mantra var og er først og fremst å levere kvalitet og dertil kommer nøysomhet forbrukeren tilgode!..

 

 

Produktet: Vi tilbyr en hundegård med valgfritt to størrelser på 9 m2 og 12,96 m2, av svært god standard. En har tilføyet enkelte nyvinninger til markedet, bl.a. med valgfri sammenføring av ramme delene, enten som 1,8 meters høy eller som 1,5 meters høy hundegård. Døren er derfor konstruert som ett triangel i den ene seksjonens hjørne, nettopp for å kunne serve som dør i begge utførelser. Døren har derfor naturlig automatikk i å lukke seg, som er kjekt bl.a. for de hunder som søker ut ved plassering/handling, samt svært fordelaktig til de som håndterer flere hunder/hvalper - og katter - i gården, med en dør som stadig vil holde stengt..

 

Den sammensveisede stålramme i hver modul består av ubehandlet firkant rør i dimensjonene: 1800 mm * 1500 mm lengde, av 10mm * 10mm rør, med 1,5 mm gods i stålkvalitet: S185 - S235 (S372,2). Dette er spent opp med behandlet netting som er punktet i rammen for å gi konstruksjonen ytterligere stabilitet, utover stabiliteten av rektanglenes endelige kvadrat = ferdig oppstilt hundegård.. Firkant rørene gir en enkel og sikker montering, hvor de enkelt modulene er sammenført med gjennomgående bolter. Derav lett å demontere for å kunne ta med. Kan tillegge her at rammen om mulig fordelaktig å male/lakkere/kald galvanisere om ønskelig, men så absolutt ikke nødvendig. Derfor har vi gitt en livstidsgaranti, m.a.o. hundens levetid, som en garanti på vårt produkt.

 

Vi var/er opptatt av å kunne serve markedet med en sikker, holdbar og rimelig løsning. Derfor var vi nøysomme med alt fra hensynet i materialvalg til de enkelte elementer i selskapets utvikling - jf unødige kostnader.

 

Lillesand baserte RHS Stål, er vår komplette og svært kompetente samarbeidende stål leverandør!... Link: http://www.rhsstaal.no/

- Firmaet besvarer ikke andre henvendelser om hundegården utover eventuell generell bekreftelse på vårt samarbeid.

 

 

Tilbudet på hundegården vil utgå/endres fra den 1.mai 09, og pga den enorme endrede arbeids mengde, vil leveringsdato være i månedsskifte mai/juni.

Vedr stilte spørsmål om betaling av frakt, levert på døren, så foreligger dette slik at via vår storkunde avtale på transport, så tillegges det kunden å måtte betale for dette direkte til transportselskap. Samhandling blant venner, kollegaer, naboer, hundeklubber mv, gir derfor selvfølgelig billigere transportutgifter.

 

Send gjerne enten en mail til gaute@cigam.no - tekst mld til 40107706 med bestilling, eller ved ytterligere spørsmål, hver litt tålmodig om telefonen ikke skulle svare, da jeg sikkert er opptatt med en annen kunde.

 

 

Håper på deres forståelse, ha en god dag..

 

 

Mvh for www.Cigam.no

 

Gaute Thorsen

Link to comment
Share on other sites

Sorry Mac men jeg er skeptisk som fa... ennda jeg.

første gang jeg var i kontakt med dere så var prisen 1790,- for bikkjegården....

ventet ca 1mnd på svar, dette var i januar :-)

også sluttet dere og svare på mail til mars mnd.

så kommer det ny annonse på finn.no med tilbud på samme gården for 1990,- og dere får ny hjemmeside og jeg BESTILLER.

Får nå en faktura fra dere etter 1,5 mnd som dere har klasket på et service gebyr på 200,- med betalingsfrist på 5 dager hehe

 

jeg sender dere mail om jeg kan hente denne hos dere , med svar om at den ankommer fra kina om 1 uke så det går ikke... men her inne skriver du at du tror den blir levert i mai-juni ....

 

Jeg synes total summen av ALT dette luktet det svindel av og fikk meg bikkjegårde hos www.netthandelen.no på 9 kvadrat til den fine sum av 1200,- + frakt og det oppfordrer jeg andre også til og gjøre :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har snakket med selger og våger ikke å sende penger. Jeg spurte om jeg kunne hente elementene på lagret og betale cash, men det gikk heller ikke. Dette borger ikke akkurat for kvalitet.

 

 

Hei, du snakket med meg.

 

Dine opplysninger om samtalen gjengis beklageligvis med vesentlige store feil siteringer.

 

Det du fikk beskjed om, er at det ikke går ann å bestille før 1.mai, for så å komme og hente produktet fra vårt lager med "cash" på "labben", og forvente å kunne betale vår nåhverende tilbudspris på nå: 1990 eks moms (de første 500 påmeldte fikk kr. 1990 inkl.moms), samt ett fakturering/handlings gebyr på kr 200.-

- Når du kommer til oss i juni og vil det være veil.pris som gjelder, og selvfølgelig er du da hjertelig velkommen - som alle andre - til å utføre en handel, om så er ønskelig..

 

Vedr forskuddsbetaling, så er dette gjengs handleform blant alle netthandlere, så som http://www.netthandelen.no, og ubestritt av forbrukerrådet. Normale handelsregler gjelder uansett. - Her tjener alle dere kunder med ærlige hensikter, på at vi ikke må dumpe noen uærllig kunders ubetalte fordringer, tilbake over på dem. Dette er jo normalen ellers i handelsmarked at de må gjøres for å kunne dekke inn for ett slikt svinn.. Inkasso biten er her eleminert.

 

Jeg synes heller dette borger for kvalitet, fremfor annet. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Leste et annet sted at dette skulle leveres fraktfritt. Til info så kommer kun frakt

hit til meg på ca samme sum som hundegården. Dette stoler jeg ikke på.

mvh Taiko

 

 

Hei. Dette er selger.

 

Vi har aldri opplyst noe i nærheten av dette du insinuerer. Frakten vil være nærmere 500 kr for en hundegård, innen rimelig distanse. Skulle tro de er en forsmådd konkurrent, med slike påstander. Hva gjør andre hundegård selgere, når de har solgt en vare?? De må også legge til frakt. Forskjellen her er at vi med noen tusen bestillinger, får rabaterte fraktkostnader - som kun er forbrukeren tilgode.

 

Mvh cigam-gaute

Link to comment
Share on other sites

Leste et annet sted at dette skulle leveres fraktfritt. Til info så kommer kun frakt

hit til meg på ca samme sum som hundegården. Dette stoler jeg ikke på.

mvh Taiko

 

 

Hei. Dette er selger.

 

Vi har aldri opplyst noe i nærheten av dette du insinuerer

 

I annonsen dere hadde på Finn.no var det vel og lese FRAKTFRITT og Leveres rett hjem til deg fra lager :?

Link to comment
Share on other sites

Et tips til selger her er å bruke tid på å tilfredstille sine kunder i stede for å diskutere dette her på forumet! Når jeg ser på hjemmesiden din lover du meg frem til 1. mai en hundegård til 1.990,- + et handlingsgebyr. Du lover meg også et gavekort på kr 300,-

 

Her har du en jobb å gjøre!

Link to comment
Share on other sites

Det du fikk beskjed om, er at det ikke går ann å bestille før 1.mai, for så å komme og hente produktet fra vårt lager med "cash" på "labben", og forvente å kunne betale vår nåhverende tilbudspris på nå: 1990 eks moms (de første 500 påmeldte fikk kr. 1990 inkl.moms), samt ett fakturering/handlings gebyr på kr 200.-

- Når du kommer til oss i juni og vil det være veil.pris som gjelder, og selvfølgelig er du da hjertelig velkommen - som alle andre - til å utføre en handel, om så er ønskelig..

 

Det er forbudt å markedsføre sine produkter med eks.moms pris overfor forbrukere.

 

Ang. forskuddsbetaling: Hadde jeg ikke gjort. Dere er tydeligvis et veldig lite firma, jeg gjetter dere har lite egenkapital og store regninger til leverandører ettersom dere vokser raskere enn dere makter å håndtere. Da er forskuddsbetaling en grei måte å dra inn midler på. Problemet for kunde er om dere selger så billig at dere ikke har tilstrekkelig fortjeneste for å være levedyktige og går på dunken... da har kundene tapt sine penger.

 

Prinsippet betal nå, få produktet om noen måneder er litt vel lurvete.

Om dere kan ta betalt med kredittkort er det tryggere for kunden, men det er lurvete å ta betalt for varer dere ikke har på lager, og som har usikker leveringstid.

Link to comment
Share on other sites

Prinsippet med å betale for noe man ikke har fått er ikke vanlig, heller ikke på nett. Jeg forstår at dere vil minske deres usikkerhet, men det samme gjelder for kunden. Så lenge dere ikke har et etablert navn å vise til, eller en større mengde fornøyde kunder, så er det nok svært få som er villige til å betale for noe de ikke har fått. Jeg har handlet over nett i så mange år, og gjør det fremdeles, og jeg betaler ikke for noe jeg ikke har fått med mindre jeg har et meget godt forhold til leverandøren eller at denne har et etablert navn og rykte. Å legge 2000 kroner på bordet for noe man får en gang i fremtiden, kanskje, ikke jeg...

Link to comment
Share on other sites

Jeg besøkte de som står bak tilbudet på cigam hundegård og etter to minutter bestilte og betalte jeg for 5 stk. Ingen tvil om at dette er seriøse mennesker, de kunne til og med vise kvittering på at de hadde forskuddsbetalt leverandør og samarbeidspartner rhs stål i lillesand for de hundegårdene som var bestilt og skulle ut til kundene.

Kan trygt anbefale det firmaet. billig og bra

Link to comment
Share on other sites

Et tips til hundegård er å bruke armeringsmatter. Bruk den typen med 3,1 mm tråd og ruter på 10x10 cm.Disse koster ca 300 kr pr matte. Målene på mattene er 2x5 meter-30kr\ m2.Jeg bygde hundegård med disse armeringsmattene for 25 år siden og de holder mange år til, selv om de er ubehandlet.

Driver nå og bygger ny hundegård. Har støpt en ringmur på 20x20 cm som jeg setter bindingsverk på.Fyller pukk og subbus inni denne ringmuren.Bruker 48x73mm impregnert som sviller\stendere med stenderavstand 1 meter.

I overkant på reisverket bruker jeg 28x120mm impregnert terrassebord.

Dette blir svært rimelige og holdbare hundegårder.

Link to comment
Share on other sites

Leste et annet sted at dette skulle leveres fraktfritt. Til info så kommer kun frakt

hit til meg på ca samme sum som hundegården. Dette stoler jeg ikke på.

mvh Taiko

 

 

Hei. Dette er selger.

 

Vi har aldri opplyst noe i nærheten av dette du insinuerer. Frakten vil være nærmere 500 kr for en hundegård, innen rimelig distanse. Skulle tro de er en forsmådd konkurrent, med slike påstander. Hva gjør andre hundegård selgere, når de har solgt en vare?? De må også legge til frakt. Forskjellen her er at vi med noen tusen bestillinger, får rabaterte fraktkostnader - som kun er forbrukeren tilgode.

 

Mvh cigam-gaute

 

Hei.

For det første så selger ikke jeg hundegård i det hele tatt :wink:

For det andre så har jeg drevet butikk ute i distriktsnorge i snart 15 år og vet at frakt koster :wink: Selv med 50% rabatt på frakt. Synes det er dristig å så og si love en frakt

på kr. 500.- (norge er langt og kronglete) Hva er rimelig avstand :?:

For det tredje så ønsker jeg dere lykke til :D for klarer dere å holde dette prisnivået og selger flere tusen hundegårder i året så kommer dere til å gjøre det godt :D

For det fjerde så ønsker jeg å vite mere om stålkvaliteten, ruster den :?:

Et tips. Du har ikke lov å bruke en veil. pris i markedsføringen så lenge dere ikke har solgt produktet til den prisen :wink:

mvh Taiko

Link to comment
Share on other sites

Leste et annet sted at dette skulle leveres fraktfritt. Til info så kommer kun frakt

hit til meg på ca samme sum som hundegården. Dette stoler jeg ikke på.

mvh Taiko

 

 

Hei. Dette er selger.

 

Vi har aldri opplyst noe i nærheten av dette du insinuerer

 

I annonsen dere hadde på Finn.no var det vel og lese FRAKTFRITT og Leveres rett hjem til deg fra lager :?

 

 

I annonsen sto det, og står det riktig nok: "Leveres rett hjem til deg fra lager" - men det står ikke fraktfritt... Så kan man gjerne herje og harselere i sidene her over eventuell tvil om å skulle bli "svindlet" av meg. De bør samtidig huske, eventuelt lære dem hvor grensen på hva som faktisk er Injurierende omtale av meg, som faktisk er en seriøs leverandør.

Vi jobber etter beste evne til kundens gode – med ett nytt innovativt brukervennlig kvalitetsprodukt, til en pris markedet tydelig har en sterk formening om...

Det er kun noen få som opptrer negativt som Dem, da langt de fleste jeg har i tale, meddeler svært så positive omtaler, og her generer flere av våre nye kunder..

 

Les: På grensen til injurierende - adressa.no: Kjøpmenn vurderer injuriesøksmål mot Odd Reitan etter påstander om at de er udugelige.

http://www.adressa.no/nyheter/okonomi/article1150673.ece

 

Det fine med data, er at alle legger spor etter seg i disse dager. Her er din egen ip adresse, en signatur som lett lar seg spore og følge opp. Skulle en for eksempel finne ut at de skulle befinne dem i samme bransje, så er dette klare forsøk på sabotering.

For her trer markedsføringsloven inn med full tyngde, og presedensen er her helt klar. De vil kunne bli straffeforfulgt og bøtelagt, og jeg forfølger slikt mer enn gjerne..

 

Dessverre klarer jeg ikke å få tatt alle telefoner direkte, men til dere alle som ringer, så ringer jeg snarest mulig opp igjen, og alle de med innsendte mail, med spørsmål og bestillinger, skal få sitt tilfredsstillt.

 

 

Mvh

 

Gaute Thorsen :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Tips til selger: Vis at du er seriøs med å vise det med handling istedet for ord. Det eneste folk vet om deg er denne tråden her, å omtrent true folk med saksøking er ganske så langt over streken. Det eneste positive folk har hørt om deg er fra en bruker som registrerte seg på kammeret 19 minutter før innlegget. Vis brukerne at du kan levere som annonsert så kommer kanskje positive omtaler av deg fra Kammerfolket også

Link to comment
Share on other sites

ikke den beste markedsføringen dette her nei... etter det første innlegget ditt ble det noe forklarende og man fikk forståelse men etter det siste innlegget her mistet ihvertfall jeg all interesse for å bestille noe som helst...

Link to comment
Share on other sites

Må si meg helt enig med de 3 ovenforstående innleggene her!

 

Tror selger burde se på visse andre markedsaktører her på kammeret, hvordan man faktisk får og ikke minst beholder kunder!

 

Først da vil man få en hederlig omtale blandt kammerbrukerene!

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

@ Cigam gaute.

Har egentlig ikke lyst til å diskutere med deg, men synes dette går langt feil vei. Hvis det er meg du mener da :?

Jeg skrev at jeg leste et sted. Det jeg leste var et innlegg fra en bruker på et annet forum som påsto at han hadde fått en mail med dette tilbudet og han forsto det slik at det var fraktfri levering. Og akkurat det at det skulle være fraktfritt fikk meg til å tvile :!: Og hvis du leser mitt forrige innlegg så ønsker jeg dere lykke til :!:

Også lurte jeg som mulig kunde på stålkvaliteten :?: Også ga jeg deg et råd om markedsføring og lovverk.

 

mvh Taiko

Link to comment
Share on other sites

jeg må si at dette hadde vært et produkt jeg kunne ønsket meg til den prisen du selger det for.

hadde du ordnet dette på en fin måte istede for å nesten true folk med saksøking kunne jeg vurdert det pga. pris, men nå har jeg bestemt meg for å la det ligge. jeg handler heller fra folk som yter service og svarer telefonen når jeg ringer.

Link to comment
Share on other sites

jeg må si at dette hadde vært et produkt jeg kunne ønsket meg til den prisen du selger det for.

hadde du ordnet dette på en fin måte istede for å nesten true folk med saksøking kunne jeg vurdert det pga. pris, men nå har jeg bestemt meg for å la det ligge. jeg handler heller fra folk som yter service og svarer telefonen når jeg ringer.

+1

Ser fortsatt at hjemmesiden din ikke er endret! Sender jeg en bestilling før 1.mai kan jeg påberope meg å få det du lover! Jeg er også så gjerrig at jeg ønsker å hente hundegården for å spare penger. Kundeservice er viktig!

Så et spørsmål; Er dette en norskprodusert hundegård eller importert fra Kina? Og da er jeg av den oppfattelsen at produkter fra Kina ikke trenger å være noe dårligere enn norskproduserte! Men så var det dette med makedsføringsloven da :oops::oops::oops::oops:

Link to comment
Share on other sites

God dag.

Etter rådføring med dei andre moderatorane har vi bestemt oss for å stenge denne tråden. Denne tråden har utvikla seg dithen at den ikkje fører med seg noko positivt for verken selgar eller kundar/interresserte.

Diskuter gjerne hundegard, men ta det i so fall i ein ny og litt meir ryddig tråd.

Denne tråden blir liggande stengt, men synlig ut dagen.

Mvh VestlandsJeger

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...