Jump to content

Klassisk 1911, ny eller brukt?


bagde

Recommended Posts

Av nye våpen finner jeg Tanfoglio Witness 1911 som forsåvidt virker ok

 

Hei.

Er litt seint ute, så jeg håper du har funnet noe annet en Tanf 1911.

Kjøpte en selv, men føler meg grundig lurt. Makan til møkkavåpen.

Vel den fungerer, men her er problem lista mi:

 

Trangt skur, løsning File opp.

For høyt korn, løsning File ned.

Kryp i avtrekk, sendt til Roy Baumann for avtrekksjobb.

Hylser setter seg fast når sleiden går tilbake for å kaste ut hylsa, File utkasterpinnen?

Sleiden blir stående i åpen posisjon etter avfyrt skudd (skjer ikke ofte, men veldigirriterende midt i skyting) noen tips her?

 

Ellers, helt ok.

Link to comment
Share on other sites

Vel, hvis man ser bort ifra alle problemene, så hender det jo at jeg får tømt magasinet, (innimellom)

Lært på den dyre måten. Skal kvitte meg med den, og skaffe meg ny 1911 i et annet merke, bare få skaffet meg de 4 andre smelljerna jeg skal ha først.

 

Innkjøpsliste: 2x Revolver 1873 (Uberti) til sws, 1x sideligger hagle med 2 avtrekkere og 1x S&L rifle i 308.

Blir dyrt......

Link to comment
Share on other sites

Dårlig tilpasset sleidstopp, eventuelt en kulekonstruksjon som er forskjellig fra det sleidstoppen er "vant til" er vanligste grunn til aktivering av sleidstoppen med fullt magasin. Er det en forlenget sleidstopp så kan det hende fingrene kommer borti også, eventuelt feil i magasinet (at leppene e.l. tar borti) og i verste fall så er det feil i fjæren, plunger eller den lille fordypningen som sleidstop plungeren tar i som gjør at den spretter for lett opp under rekyl.

 

Eller en svak variasjon og kombinasjon av alle de ovennevnte + flere som forårsaker feil under de rette omstendigheter. :lol: 1911 er et greit, kanskje til og med perfekt, våpen når det virker og alt stemmer overens, men feil kan skyldes så mangt selv med noe så enkelt som en sleidstopp.

Link to comment
Share on other sites

Vis man skal ha en 1911 i kriger stil til koseskyting så selger jo Pedersens Vaabenlager Para USA sin GI Expert til 6990,- Må jo være en god sak

http://www.para-usa.com/home_expert_jump/index_2.php

Har lest gjennom forskjellige 1911 tråder på forumet i det siste, og kommet frem til at et hjem uten en singel stack 1911 i .45 ACP er et fattig hjem.

Noen som har erfaring med denne GI expert?

Eller skal jeg heller smøre meg med tålmodighet spare penger og skaffe meg en kimber(dessert warrior) eller springfield (operator) ?

Bruksområde blir i hovedsak NROF program.

Link to comment
Share on other sites

Dersom du kun skal skyte NROF's mesterskapsprogram og merkeprøvene, er en singlestack pistol helt grei. Skal du derimot prøve ut skytinger på nivå 3, vil en double stack pistol være langt mer egnet. Men, man trenger da alltids en av hver har jeg funnet ut :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
:mrgreen: ja et er artig å sjå at mange bruker en 1911 pistol . ross seyfrid i guns,ammo har mange pistoler til testing og han har en norinco colt 1911 kopi og har dunket noen tusen skudd med den uten problemer har jeg lest . amerikanerne er patrioter og da kjøper de ting som er laget i usa . jeg har en norinco og har aldri hatt klikk eller tull med den nei .
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...