Jump to content

kjøp av ruger gp 100


Primer

Recommended Posts

takker for svaret, det gikk fort :D

han som selger den forlanget 4000;- men det er gjort en del med revolveren for å få den til å fungere optimalt, så da er kansje prisen grei.

kan prøve å prute litt bære for kjiphets skyld :lol:

 

Mvh

Mats

Link to comment
Share on other sites

Bruktpriser mener jeg bør være maks 2/3 av nypris om varen er i bra stand

 

Hvilken nypris er det du mener ?

 

Hva den kostet når selger kjøpte den eller hva den koster ny i dag ?

 

Utseende og tekn stand er nærmest av underordnet slik jeg tolker ditt svar, eller :roll:

(hva er bra stand ? )

 

Sannheten er vell at prisene svinger så mye at det er nærmest umulig å gi noe fasitsvar på hva en rett bruktpris er.

Har sett GP100 m 6toms løp, annonsert til 2500.- rett før jul

5600.- hos en forhandler er vel en ok pris, for da følger det med en viss reklamasjonsrett

(ikke at jeg tror han får bruk for den, ved kjøp av en Gp100)

Link to comment
Share on other sites

Tatt ut av sammenheng var det kanskje vanskelig for deg å fatte dette, hoodrobin?

Du måtte nesten lest både spørsmålet og svaret først, og det kan vi jo ikke forlange at noen skal gjøre før de svarer? :roll::lol:

 

Jeg skriver hva NYPRIS er, at brukt bør ligge på 2/3 av NYPRIS!

Jeg skriver at "bruktpriser mener jeg bør være maks 2/3 av nypris om varen er i bra stand"

Og det er selvsagt utfra hva det vil koste å kjøpe tilsvarende våpen nytt idag man må sammenligne med.

Det er fordi man idag ikke kan gå tilbake i tid å kjøpe våpen da...

Men for all del, enkelte våpen er ikke verd 1/2 eller 1/3 av nypris en gang.

Jeg vil bare ikke anbefale noen å kjøpe våpen som er i dårlig stand.

Jeg vil ikke: Altså min mening!

 

Og med bra stand, ja så mener jeg bra stand...

Det ser de fleste når de sjekker et våpen enten "live" eller utfra bra bilder.

 

Om du ikke forstår dette, og kan se hva som er i bra stand eller ikke, ja da har du litt å jobbe med!

Primer stller et spørsmål, jeg prøver å svare og forklarer at dette er hva jeg mener

også klarer du å gjøre dette til noe så stort?

Takk skal du ha! :lol:

Link to comment
Share on other sites

han som selger den forlanget 4000;- men det er gjort en del med revolveren for å få den til å fungere optimalt, så da er kansje prisen grei.

kan prøve å prute litt bære for kjiphets skyld :lol:

 

4000,- er ihvertfall nok!

Jeg hadde forsøkt å prute.

Du kan jo si at man får dem nye til 5600,- idag.

Mange som selger våpen husker bare hva de en gang betalte, og mye innen våpen har blitt solgt fryktelig dyrt enkelte steder.

Det er ikke dermed sagt at noen vil betale så mye for brukt, da de kan ha funnet en ny til kun noen hundrelapper mer.

 

Jeg tror du vil bli fornøyd med hvordan en GP100 fungerer rett ut av eska også.

Så jeg hadde nok ikke kjøpt den med mindre han hadde slått av minst 500,-

Da hadde jeg heller kjøpt ny :lol:

Men det er bare min mening altså, så ingen misforstår noe her...

Link to comment
Share on other sites

Syns 4000 er dyrt. Du aner ikke om de såkalte modifikasjonene er bra eller dårlige på lenger sikt. (mer kostnader i ettertid) Ruger revolvere har også litt lavere gjensalgsverdi en tilsvarende S&W revolvere (av en eller anen grunn...) med mindre det er mye utstyr/ammo med og jernet ikke er ødelagt av børsemaker (stoppekule og slike ting som borrer hull i rammer og avtrekker bøyler)

 

Tror du kan få en ny for den prsien om du tar kontakt med XXL alna. Det kan hende de har en halflug variant liggende der.

 

 

men mellom 3-4000 er vel en grei pris for begge.

 

 

ps

Hoodrobin... kanskje du skulle sjekke hvilken side du har stått opp selv på? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg!?

Hvem var det som angrep mitt svar, skrev i DIGRE bokstaver og himla med øynene først?

Neida, jeg synes bare du gikk vel ivrig til angrep på mine meninger og tilla meg meninger jeg ikke har i innlegget ditt.

Beklager om du synes at jeg ikke hadde rett til å reagere slik...

Jeg følte det, men kan selvfølgelig ta feil! Ønsker på ingen måte å egge til strid her, men heller å bygge vennskap ved å hjelpe folk.

Kanskje derfor jeg ble litt gretten når du så tydelig sa at jeg tok helt feil, og etterpå innrømmet at det nesten er umulig å gi noe eksakt svar.

Mitt var altså feil, men det var umulig å si hva som var rett liksom. :lol:

Var ikke ment å såre deg, bare å prøve å forklare hva jeg mente. :oops:

Okei?

Link to comment
Share on other sites

Det har blitt solgt et par Ruger GP'er i den lokale klubben den siste tiden. Disse har gått for 2500.- (grei stand) og 3000.-(pen stand).

 

Ville nok prøvd å prutet litt på denne tror jeg. Hvis ikke så vet jeg om en fin 686 6" full lug til 3800.- (ikke min).. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det bør nok ligge litt prutingsmonn i prisen til 4000.

Jeg har selv kjøpt rugere å vært delaktig i kjøp av 4 rugere siste året å mener at en mer korrekt pris vil ligge rundt 2800-3300Kr for en pent brukt en.

:twisted::twisted: JEG HADDE ALDIR SOLGT MINE RUGERE FOR DEN PRISEN MEN DET ER FORDI JEG ER SÅ FORNØYD MED DEM. :mrgreen::mrgreen:

 

RUGER RULER

Link to comment
Share on other sites

Nå vet ikke jeg hva som er gjort med denne rugeren eller for den sagt skyld hva mna pleier å gjøre med ruger...hehe

 

Men tar vi feks Smith vil en ny koste rundt 6-7000 kr mens en brukt vil koste fra 2500 og oppover....avhengig av hva man har gjort eller ikke. Er ikke dermed sagt at det bestandig er lønnsomt å kjøpe en helt ny for at den kanskje er noe rimeligere. For en bra tuna feltrevolver er fortvekk verdt 5-7000 kr spør du meg....og er den noe ombygd kan man plusse på noen tusen til....

 

uansett er det alltid markedet som styrer, at noen ikke vet hva ting koster vet jeg godt siden jeg har kjøpt billige nesten nye våpen til en spottpris av folk som vil selge :-) men man må da kanskje koste på en avtrekksjobb for å få den klar til feltbruk....

 

Så mitt svar er vel å sjekk våpenet, og er det bra er ikke 4000 en upris hvis DU er fornøyd. Hvis du tror du kan få tak i noe som er bedre og billigere....ja så kjøp det....jeg hadde nok ALDRI gått ned på en pris hvis jeg skulle solgt....hadde heller prutet oppover jeg da :-) hehe

 

K.

Link to comment
Share on other sites

takk for flott respons... gikk utrolig fort å få mange gode svar.

skal prøve å få ned prisen litt.

prøvde revolvern i dag med s&b 357.mag hadde noen klikk, men er ikke sikker på om det er våpenet eller ammoens feil..?..

tror det var gjort noe med "tønnelåsen" for å få den til å sikre tønna litt tidligere en orginalt, sammt noe mekking på hammer og avtrekk. jobben er gjort av en godt erfaren revolvermann så jeg har ingen tvil til akkurat det :?

 

Mvh

Mats

Link to comment
Share on other sites

...........hadde noen klikk,................

.........tror det var gjort noe med "tønnelåsen" for å få den til å sikre tønna litt tidligere en orginalt, .....................................

 

Dette lyder ikke bra. Det må du undersøke før du gjør noen handel.

 

En ting som kan gi deg klikk med fabrikkammo er tunet avtrekk, der fjærene er for slakke for vanlige tennhetter (da bruker man hjemmeladinger med Federal hetter istedetfor).

Men hvis noe annet gir klikk, da blir ihvertfall jeg skeptisk, og særlig hvis det er noe som er gjort med frembringeren eller låsingen.......

Link to comment
Share on other sites

anslagene ser "veike" ut på de skuddene som klikka. men ellers ser dem bra ut.

 

blei vel også nevnt noe om at frembringeren var strekt litt for å forbedre ett eller annet...

skal prate med selgeren i løpet av uka, da får jeg vite 100% sikkert hva som er gjort og ikke gjort.

 

ser dere nevner federal primer, hva med cci er de også for "tunge" for tunet avtrekk.

Link to comment
Share on other sites

Om frembringeren (handa) er strukket for at den skal gå i lås tidligere, er ikke det noen feil i mine øyne, snarere noe som vitner om en børsemaker som i det minste har peiling på hvordan en revolver skal virke.

Lette anslag på fabrikkammo er helt vanlig, så det ville jeg også tatt med knusende ro.

Jeg har forøvrig ingen revolvere som ville klart seg i lengden uten Federalhetter, men jeg ville ikke betegne noen av dem som dårlige revolvere av den grunn...

Link to comment
Share on other sites

Det kommer jo helt an på om man lader selv eller ikke...

Lader man selv er det fint med en godt tuna revolver med så svakt anslag som mulig og som like vel slår av patronene.

Men om man skal basere seg på fabrikkammo er en slik ei sann plage! :lol:

Hadde ikke kjøpt denne for 4000,- uten å få vite hvilken børsemaker som har tuna den.

Og iallefall ikke om du ikke lader selv.

Link to comment
Share on other sites

Ei forlenget tennål fikser de svake anslagene uten at du trenger å gjøre noe med fjærer eller andre deler.

Litt pes å bytte, og gjør du dette hjemme på kjøkkenbenken bør du regne med noen hakk i ramma (hvorfor i svarte f... skulle ruger skjule låsepinnen)..

Link to comment
Share on other sites

En annen ting er at hvis en GP-100 er tunet slik at den ikke setter av fabrikk-ammo, har den så lett SA-avtrekk at den ikke holder kravet til avtrekksvekta. Nå lar det seg vel gjøre å fjerne SA-avtrekket på en GP-100, men da må man fjerne gods fra hanen (har en ødelagt hane, hvis noen er interressert :oops: ).

 

Jeg er veldig fornøyd med avtrekket mitt, men så har den gått 10K+ med lette feltladninger, 2K+ med magnum og en hel drøss med tørrtrening.

Link to comment
Share on other sites

En annen ting er at hvis en GP-100 er tunet slik at den ikke setter av fabrikk-ammo, har den så lett SA-avtrekk at den ikke holder kravet til avtrekksvekta. Nå lar det seg vel gjøre å fjerne SA-avtrekket på en GP-100, men da må man fjerne gods fra hanen.

Neida, en trykkpunktskule fikser den biffen, evt. hardere returfjær, m.a.o. ikke noe problem.

For alt vi vet er den aktuelle revolveren innenfor kravet allerede ?

Link to comment
Share on other sites

............så det ville jeg også tatt med knusende ro.

 

Gjør det du Gringo, jeg ville aldri godtatt at en revolver ikke fungerte slik den skal - tunet eller ikke tunet. Og strekking av frembringer - en smidd sådan - skal kun gjøres 1 gang - vet man hvor mange ganger den er strukket her? Nix.

Link to comment
Share on other sites

Joda, jeg respekterer fullt ut at folk vil skyte med blyavtrekk eller ikke gidder å lade selv, men jeg vil ha det på en annen måte.

Nå vet verken jeg eller du hvor mange ganger handa er strukket i dette tilfellet, så her blir det kun spekulasjoner.

Dette finner nok både selger og kjøper ut av.

Å dømme våpenet nord og ned basert på antakelser og synsing blir ikke rett.

Å konstatere at våpenet ikke fungerer basert på lette anslag, er etter min mening helt feil.

Det er gjerne slik det blir når man optimaliserer, og vil man være med på leken må man også smake litt på steken...

Personlig ville jeg heller betalt 4000 for en pent brukt som det er gjort fornuftige ting med enn å kjøpe en ny til 5600 for så å måtte koste på den et par tusinger.

Da ender man fort opp på det doble av 4000 uten å nødvendigvis ha fått mer eller bedre våpen.

Dette blir m.a.o. en avveining over hvordan våpenet er, hva man er ute etter og hva man er villig til å betale for å komme dit.

Link to comment
Share on other sites

for å motsi deg gringo, men da med det utgangspunktet at vi nok bruker revolvere forskjellig og kanksje har andre ideer om hvordan ymse programmer skal skytes osv.

 

Jeg ville heller ha kjøpt en ny til 5-6000 og så påkostet den en kompetent børsemaker jobb av noen JEG stolte på, slik at jeg viste hva som var gjort, i stedet for å kjøpe "billig" men med fare for katta i sekken av hva børsemaker / hobbysmeder har foretatt seg. Har lest litt for mye Kühnhausen til å tro at hvermansen har enkle muligheterfor å fo"gp rberede en standard revolver.

Har en 6 GP100 selv, som er "merkelig" i avtekket sitt, etter at forrige eier nok har opperert litt for å få "felt" avtrekk... Blir nok nye deler til den etterverdt. (det var den eneste 6" blåpnerte gp'n jeg fant mens tilatelssen enda var gyldig)

 

På den annen side, så har jeg muligens et litt unormalt forhold til ruger revolvere... 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Hei,

 

Gammel tråd dette, men ser her at Ruger GP100 selges (ble solgt) hos en butikk som kalles Våpenkjelleren. Denne nettsiden eksisterer ikke lenger, men eksisterer butikken?

 

Ser at Våpensøilen i Bergen selger GP100 for 7.450, er den å finne ny billigere enn dette?

 

Takker for alle svar :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...