Jump to content

DN - klovnenes høyborg............


fenris

Recommended Posts

http://www.ostlendingen.no/apps/pbcs.dl ... 46325/1108

 

Jepp karer, en sorgens dag....

 

Forvaltningssone? Noen som noen gang trodde på dette? DN viser seg som ryggradsløse i kjent stil, og viser i kjent stil jegere og bygdefolk ryggen... Signalene vi fikk før i vinter om at denne flokken skulle taes ut hvis den hadde revir mer enn 50% på utsiden av forvaltningssonen viste seg å¨ikke stemme, og DN viste nok en gang farger og flagg...

 

En skandinavisk ulveyngling fra eller til til sommeren utgjør desverre ingen stor forskjell med tanke på seinere års økning i bestanden, men for Rendalen som kommune og for oss som bor på bygda og bruker vilt og beiteressurser aktivt er dette et ødeleggende signal fra myndighetene.. Uredelig spill fra myndighetshold, hjelper det lovlydigheten og aksepten for forvaltningen av den skalndinaviske ulvebestanden? Jeg tror dette er et aktuellt spørsmål!

 

Sletta grov, kritikkverdig tekst, Mauser68

 

Ja ja, for en plass... Det den grove og kritikkverdige teksten oppfordret til var bare at vi må holde DN i øyekroken og følge med... DN og direktøren deres tar tydeligvis ikke mye for å bryte et prinsipp ovenfor oss jegere, bønder og hundefolk.. Håper dette er en omskrivning som kan få stå.....??

 

Så lenge ein ikkje nevner person navn og i tillegg beskylder nemdte person kapabel til å utføre "drapslignende handling", så er det i orden. Mauser68

Link to comment
Share on other sites

Nå er det slik at man må gjennom en klagerunde hos DN og diverse andre myndigheter,dette var vi gjennom i fjor og året før der.Du skal se de blir lisens jakt,men først når det er en uke igjen av lisens perioden :x Et tips kan vel være og være klar for litt lisens jakt i slutten av måneden,den kommer nok :D:wink:

Link to comment
Share on other sites

Bare for å sette litt perspektiv på hvem man står ovenfor her, så er det altså en instans som mener at drivende hunder stresser jerven for mye. Derfor skal man ikke jakte jerv med slike hunder. Punktum. Det er dermed mye bedre at kvotene ikke blir fylt slik at SNO får jage de frem fra bjørkeskogen med helikopter i perioden etter jakta er avslutta. Og jakta avsluttes fordi det er for nært opp til yngletidspunktet. De brukte vel tre dager på en jerv oppi her i fjor, før de klarte å få den ut i åpent terreng og fikk inn et dødelig skudd...

 

Skal garantere at hvis DN hadde mulighet til å gjennomføre en "firmajakt" for SNO- og DN-ansatte, uten å havne for mye i medias søkelys, hadde denne ulveflokken vært historie for en måned siden.

Link to comment
Share on other sites

Prøver igjen..

 

http://www.ostlendingen.no/section/NYHETER15/1210

 

Håper denne funker...

 

Og til Herr Moderator så vil jeg vel si at det er temmelig pirkete å henge seg opp i at en skriver navnet på direktøren i et direktorat... Hvor ofte blir vel ikke f.eks ledende politikere eller andre ledere nevnt med navn i leserinnlegg osv... "Jens Stoltenberg sier i sin uttalelse..." osv... Men skal fortsette å skrive "Direktøren i DN" jeg... Og det å "Dolke noen i ryggen" er vel heller et vanlig brukt uttrykk enn å beskylde noen for å drive med "drapslignende handlinger", ihvertfall i mitt ordforråd... :shock::roll:

Link to comment
Share on other sites

Prøver igjen..

 

http://www.ostlendingen.no/section/NYHETER15/1210

 

Håper denne funker...

 

Og til Herr Moderator så vil jeg vel si at det er temmelig pirkete å henge seg opp i at en skriver navnet på direktøren i et direktorat... Hvor ofte blir vel ikke f.eks ledende politikere eller andre ledere nevnt med navn i leserinnlegg osv... "Jens Stoltenberg sier i sin uttalelse..." osv... Men skal fortsette å skrive "Direktøren i DN" jeg... Og det å "Dolke noen i ryggen" er vel heller et vanlig brukt uttrykk enn å beskylde noen for å drive med "drapslignende handlinger", ihvertfall i mitt ordforråd... :shock::roll:

Enig fenris,men er ikke alle som benytter samme ordbok som oss tydeligvis :D Å dolke i denne sammenheng mener jeg ikke kan tolkes feil :lol: Etter mitt syn vet jeg hvor de ulveskinnen hadde passet best: Og det på gulvet foran peisen min :wink: (dit skulle de vel og merke komme på lovlig sett)

 

Håper ikke tråden blir låst av dette............

Link to comment
Share on other sites

Og det å "Dolke noen i ryggen" er vel heller et vanlig brukt uttrykk enn å beskylde noen for å drive med "drapslignende handlinger", ihvertfall i mitt ordforråd...

Har moderator trodd at "dolke i ryggen" var bokstavelig ment? Faktisk?

Link to comment
Share on other sites

Det er ein viss forskjell på det du Fenris skreiv, som eg fjerna, enn å bruke ein kjent metafor, som dolke i ryggen. Mulig at du ikkje ser dette, og at du var både forbanna og lei deg når du skreiv dette. Uansett, så fann eg det du skreiv over kanten. Ellers så vil eg anbefale deg og andre her inne til å gjerne fortsette å diskutere temaet for tråden, istedet for at det blir ein sutretråd for min avgjerelse. Er du misfornøyd med avgjerelsen min Fenris, så tar du og sender meg ein PM, eller ein i styret/admin ein PM og klager på det der. Så held du tråden rein for sånt. Mauser68

Link to comment
Share on other sites

Vi legger den død.. (Også det et ordtak Hr Moderator.... :wink: ). Jeg ser ikke helt forskjellen, men vi lar det være med det! Tror ikke en videre diskusjon rundt nyansene av ordtak eller følgene av dette har noe for seg.

 

Tråden dreier seg om DN sine håpløse avgjørelser, tolkninger og regelverk. Videre diskusjoner angående tolkninger av norsk eller moderatorenes virksomhet trenger vi ikke i denne tråden enten vi forstår disse eller ei...

 

Men en ting forsto Hr Moderator helt rett,- Jeg er forbanna, og sinnet er retta mot DN med deres direktør og hennes uttalelser i spissen! :evil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...