Jump to content

Hva bruker onkel politi av pistoler i dag ?


Hedmarkingen

Recommended Posts

Det eneste jeg vet om er at HK P30 brukes av utrykkningsenheten.

 

 

Han som har skrivi dette her har iallefall blingsa noe..

http://www.klikk.no/produkthjemmesider/ ... 358524.ece

Jeg tviler sterkt på at onkel blå bruker en PROTOTYPE.. Det er iallefall det den omtalte pistolen i artikkelen er, den ble utviklet til P 30.

 

Etter min PERSONLIGE mening burde de ha valgt CZ SP01

http://www.czub.cz/index.php?p=32&idp=1 ... 16〈=en

Link to comment
Share on other sites

Politiet har bestemt å skifte ut S&W M10 med HK p30 som standard tjenestevåpen og SIG p226 med Glock 17 som tjenestevåpen for Beredskapstroppen (AKA Delta) og Livvakttjenesten. Jeg vet ikke hvor langt prosessen har kommet, men ganske snart vil det vel bare være HK og Glock som er i bruk. For øyeblikket er det formodentlig en viss overlapping. I tillegg kommer vel noen assorterte match- og treningsvåpen som ligger rundt på distriktene.

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=36&t=7982&st=0&sk=t&sd=a&hilit=Politiets+tjenestev%C3%A5pen

 

Hvis tiden i tjeneste for M10 og p226 er noe clue, så er det neppe noen vits i å mase om ombevæpning til SP-01 før om en 20-25 år :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Livvakt kan jeg forstå ikke skal bruke HK P30, skjefte vil slite ut klær og klær vil henge seg opp. Det er derfor P30 ikke er så populær i USA til skjult bæring. Av samme grunn har HK et stort marked for P2000.

 

Edit: P30 har også lett for å droppe magasin pga stor mag utløser. P2000 er bedre i så hensende men magasin biter til gjengjeld lillefinger.

Link to comment
Share on other sites

Javel. Vet du hvorfor de har ombestemt seg etter test/anbudsrundene i 2005-2006?

 

PDMT gjorde i juni 2005 en utlysning på nye tjenestepistoler med tilbehør, til bruk for politiet i Norge. PDMT fikk inn flere tilbud, og gjeldende prosedyrer for merkantil og teknisk vurdering samt felttester ble utført. På bakgrunn av dette prosjektet, ble Heckler og Koch fra Bertel O. Steen innstilt som ny tjenestepistol til politiets operative styrker, mens Glock, levert av Safety & Security Service AS, ble innstilt som tjenestepistol for politiets beredskapstropp og livvakttjeneste.

 

Link til hele pressemeldingen

Link to comment
Share on other sites

At dem ikke valgte en 8 skudds revolver virker fremdeles rart for meg.

De aller fleste skyter bedre med en revolver enn med en pistol i 9x19.

 

Har du lest skytternytt....? Og tror at politifokene blir voldsomt skremt av den kraftige 9X19 patronen.... :mrgreen:

 

Nei, verden går videre, revolveren har vel gjort sitt i tjenesteøyemed

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...