Jump to content

Hylser med 'Lapua' farge


S.O.N

Recommended Posts

Hva er årsaken til at Lapua sine hylser har en slik varmebehandlingsfarge på hylsehalsene og ikke mange andre ?

 

Fikk et par poser med Lake City hylser, og dem har akkurat det samme.

 

Er materialet i desse hylsene varmebehandlet så dem er mindre/mere egnet for omlading flere ganger, eller spiller det ingen rolle ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Etter zalo vask og skylling la jeg 50 hylser på bakebrettet. Bakerovnen var satt på 200 grader for rask oppvarming og jeg satte brettet i ovnen med døra på gløtt for utdamping, så jeg antar at det ikke var den temperaturen i ovnen, men kanskje en plass rund 150 grader.

 

Satte meg ned og så på tv'n en 30 minutter, så gjekk jeg og kikket på hylsene.

 

Fargen var hadde endret seg fra flott blank messing, til en dyp mørk kobberlignende farge. Halvparten var blitt stålgrå i overflaten. Ingen

så noe videre pene ut lenger.

 

Sente dem panisk ned i zalo vann igjen, og børstet i vei men det hjalp ikke, så prøver jeg trommelen for å se om dem bli blanke igjen.

 

Tok jeg kål på desse hylsene ?.......hva skyldes denne endringen i farge ?

Link to comment
Share on other sites

Etter hva jeg har forstått skal ikke 200 grader gjøre noe alvorlig med messingen. Hvis du ikke liker fargen får du finne fram messingpussen ;) Litt lesestoff om halsgløding finner du her

 

Ellers er et badegulv med varmekabler et fint sted å tørke hylser. Legg dem utover gulvet om kvelden og rydd dem sammen neste dag (hvis ikke kona har kastet dem i sinne over ROT! eller ungene har rappa dem for å leke med dem eller bikkja har strødd dem utover gulvet og under badekaret...)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...