Jump to content

Skyting inne med salong


Henrik123

Recommended Posts

Jeg har akkurat kjøpt hus og med det følger det garasje med isolert loft på 12 m. Drømmen der er da å rigge opp en kulefanger slik at jeg får privat treningsbane. Det beste for meg hadde vært å kjøpe 22 sett til Saueren slik at avtrekk, vekt, balanse og skjefte blir det samme. Men da har jeg forstått det slik at det kan bli problemer med bly dunst i lufta. Blir det nok lufting om det er ett vindu som står på gløtt rett ved kulefangeren eller holder ikke dette? Er det noen som har praktisk erfaring av ett slikt opplegg?

 

Viser det seg ikke å være bra får jeg heller skaffe luftrifle, men jeg ønsker heller salong sett som sagt.

 

Har kikket gjennom alle tråder under generell rifleskyting, men jeg føler enda ikke at jeg har fått svar på det jeg lurer på.

Link to comment
Share on other sites

claes ohlson har noe som heter varmeflyttere el.

de får du røropplegg både firkant og rundt. Fleksislange og you name it.

bare kople på bryter så er det i boks.

En ved skiva, og en under munningen ferdi til ca 1500,- vil jeg tro.

Har en på jobb som driver med fluebinding. der er det mye gassing i forbindelse med lakking og liming. han har en sånn og legger fleksislangen ut av vinduet. kjempeeffektivt.

 

 

klumsen

Link to comment
Share on other sites

de fleste luftgeværkulefangere avgir ganske mye blystøv de også.

 

ei blykule som smeller inn i en stålplate i 170-200m/s blir ganske most, og det blir liggende mye grått støv rundt fangeren.

en boks med tepperester stopper derimot kulen uten dette støvet.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil ha optimal trening(med samme våpenet som du konkurrerer med) er vel lasertrener det beste alternativet. Investeringskostnaden er nok på linje med et bra luftvåpen. I tillegg trenger man ikke skiver, kuler eller ventilasjon. Balansepunktet på våpenet forandres litt, men jeg vil påstå at det gir bedre trening enn med et helt annet våpen.

Link to comment
Share on other sites

claes ohlson har noe som heter varmeflyttere el.

de får du røropplegg både firkant og rundt. Fleksislange og you name it.

bare kople på bryter så er det i boks.

En ved skiva, og en under munningen ferdi til ca 1500,- vil jeg tro.

Har en på jobb som driver med fluebinding. der er det mye gassing i forbindelse med lakking og liming. han har en sånn og legger fleksislangen ut av vinduet. kjempeeffektivt.

 

 

klumsen

 

Dette hørtes jo genialt ut..Om ikke du, Henrik123, tar tipset skal i alle fall jeg notere meg denne :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Hvis du vil ha optimal trening(med samme våpenet som du konkurrerer med) er vel lasertrener det beste alternativet. Investeringskostnaden er nok på linje med et bra luftvåpen. I tillegg trenger man ikke skiver, kuler eller ventilasjon. Balansepunktet på våpenet forandres litt, men jeg vil påstå at det gir bedre trening enn med et helt annet våpen.

 

Hvor får man kjøpt en slik trener? Pris?

 

Tar gjerne imot link :)

 

Mvh Akanozze

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...