Jump to content

Partizan 120 grains hpbt kuler


Jamt

Recommended Posts

Er det noen som får disse til å gå skikkelig?

 

Har prøvd div ladninger med ra4 krutt. Og det er i grunn bare ræva.

 

Har ett 58 cm løp. så jeg sliter litt med å få de store hastighetene. Laet de siste med 45 grain. det gav 823 meter. Har nok litt igjen til maks. Med 74 sauer pipe så er det oppgitt 45.8 grains til 900 meter.

 

Men med 45 grains så samlet de ikke bedre enn 100 mm. De er satt til 76.5 mm. Lønner det seg å gå ned på lengden? for med boat tailen, så er det kanskje lit lite heng i kula.

Prøver å finne en ladnig som er brukande til trening, Får kanskej gå litt ned igjen.

 

Så til en annen ting. noe galt med kronografen min. Matten min har gått helt over i historie bøkene :oops:. Men fps over til m/s er ikke det dele på 3 og gange med 0,914?

Link to comment
Share on other sites

de kulene har fått endel skryt faktisk.

 

en jeg har aldri fått noe av partizan til å gå i nærheta av hva sierra, lapua, hornady, norma osv samler.....

 

fsek over til msek? ta å gang fsek med 0,3048 så blir det iallefall rett. (regnestykket ditt ser rett ut men er noe tungvint)

dvs:

fsek X 0,3048= msek

Link to comment
Share on other sites

Eg har fått tak ei ein liten test lott med dei kulene der. Har lada opp litt forskjellige ladninger med Norma-4, men har ikkje fått testa dei skikkelig med kronograf enno. Har fått ca 25-30 mm samling på 100 metern men skal prøve å få betre samlinger enn det der. Skal også ha tak i N-150 krutt og teste ladninger med. Men det blir til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

ok. har noe 150 krutt ligende. hvor mye hadde du bak, sauer? og hva satt du lengden på?

 

Det blir vel til å gå tilbake til sierra kuler igjen. Fikk prislista fra skytterkontoret i dag. det stiger javnt og trutt :(

 

Husker ikke mengden i farta og har ikke tilgang til data før i morgen kveld. Men lengden var 75mm. Skal finne det ut i morgen og sende data på pm til deg. Det meste blir dyrere ja. Jobber litt i bransjen og vi har fått nye prislister i det siste og det er mye som blir dyrere ja :cry:

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd et par hundre av disse kulene sammen med N11 krutt, ikke problem å holde innertier på 100 meter. Samme erfaring med 9,3 blyspiss og kal .30 nova grom kulene til Partizan. Ser ikke noen grunn til å bruke annet til trening og jaktfelt. :D

Link to comment
Share on other sites

Ang. hard mantel.

 

Har ikke prøvd den Partizan kula, men flere øst europa kuler. Samtlige har vært magnetiske. nydelig presisjon på noen, men jernholdige kuler må nødvendigvis slite mer på pipa.

 

All jakt og øving/konkuranse kan med fordel gjøres med vestlige produkter.

Når sommeren kommer har jeg en tier mindre til iskrem, men det tåler jeg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...