Jump to content

Slitt løp??


Balder2016

Recommended Posts

Hei. Har en 27 år gammel Tikka T3 gått ca 16 000 skudd. Hvorav 10 000 med forsvarets bly ammo og ca. 6 000 med forsvarets nye blyfri ammo. Merker noe gradvis spredning på skiva på 100 meter og noe med på 200.  Er det tid for å bytte løp?? Alle svar og tips mottas med takk.

Link to comment
Share on other sites

Tikka startet produksjon av T3 i 2003, og de var neppe i salg her før i 2004-2005, så 27 år er den ikke. Men løpet er nok utskutt.

Av nysgjerrighet, hva slags presisjon får du nå, etter 16 000 skudd? "Klarer prøva" er litt vagt.

 

En annen ting er jo at 16 000 skudd av Forsvarets ammo må utgjøre grovt tyveri?

 

K

Edited by M67
Link to comment
Share on other sites

Har en rifle i 308 som tålte mere en 10000 skudd før presisjonen ble merkbart dårligere, men fremdeles god nokk til jakt. Jeg hadde rikelig tilgang til Nato Amo som samlet greit,  bedre en jeg klarte sittende og stående. Så hvilket krav har du til presesjon

som regel samler rifla bedre en skytteren så lenge det ikke er snakk om fast anleg 

Link to comment
Share on other sites

Ei tohi varjata skrev (1 time siden):

Min leseforståelse tilsier .308W.

 

Ole

Regner også med 308win(7,62x51) eller 223 rem(5.56x45) men vet fortsatt ikke hvilke? ;) 16000 skudd er uansett mye i begge kaliber. Spesielt da 6000 av de er løpssliteredelux ammo :P 

Link to comment
Share on other sites

M67 skrev (3 timer siden):

En annen ting er jo at 16 000 skudd av Forsvarets ammo må utgjøre grovt tyveri?

Ansatte i forsvaret som var aktive skyttere fikk 500 skudd i året om de var aktive skyttere. 
ordningen var dog over når miljøammoen ankom…

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...