Jump to content

Tråden for PETIT BASSET


Ranger

Recommended Posts

Hadde Milla og Vicky på bevegelig drevprøve i går, i 20 cm nysnø, og begge presterte over all forventning :D Det ble innstilling til 1. Rå på begge to :D Milla blir dermed NJCH etter dommerkollegiet i begynnelsen av januar :D Vicky har med dette også kvalifisert seg til å ha et valpekull i vinter :-) Dermed er planene lagt for to valpekull hos Kennel Hoffvoff i vinter/vår, og avtaler med hannhundeiere er gjort :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 3.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kondolerer igjen Odd. :(

Jeg fikk gleden av å oppleve Pia både på jakt og drevprøve i høst. En artig og trivelig hund, som viste veldig fine kvaliteter i skogen. Da jeg dømte henne i Mosvikprøven i november, så hadde hun vel knapt vært borti hare før (dagen før var kanskje første gang). Likevel gir hun seg i kast med den vanskeligste oppgaven en drivende hund kan befattes med; nemlig å nøste nattbeite og harefot, reise haren og få los. Hun jaget tapsfritt til 1. Hare, en meget imponerende innsats, og hun hadde ikke lyst til å gi seg sjøl om labbene blødde pga skaresnøen. Godt dere har Sid nå Odd, med de beste ønsker om ei god jul til dere.

 

77581_3738837434296_1506768319_o.jpg

Pia venter lydig på en liten godbit ved lunsjbordet, under jakta på trøndelagskysten i november. RIP.

Link to comment
Share on other sites

Takk for medfølelsen, har vært en tung dag i dag....

Pia var min første hund, har hatt en fantastisk hund i henne.

I høst har hun vært på jakt nesten hver helg, med unntak av drevprøve og kurs.

 

No blir det å bruke tiden fremmover på å trene Sid og få han godkjent som ettersøkshund, før han skal slippes i skogen til høsten.

 

Får se etter en ny hund utover våren... må ha en ny, men ingen vil bli som Pia.

Link to comment
Share on other sites

Ble etterlyst dress her tidligere. Fikk superservice hos Jæger og hund som sendte meg Jægerens superdekken til Finland. Störrelse nr 1 passet perfekt til min Albin, som er i overkant langhåret!! På kveldsturen gikk det fint både å pisse og drite. I morgen kanskje det blir test på jakt. Han ble skikkelig slim-fit:)

Bilde ligger på bloggen, der det i går også ble postet litt om en vellykket lojakt her i Finland.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sitter og myser litt på tall, etter at vi godkjente alle resultater fra de bevegelige drevprøvene i 2012 på dommerkollegiet forrige helg.

 

Petit basset griffon vendeen gjør det jevnt bra på drevprøver. Det er gått 40 bevegelige starter med pbgv i høst (og endel ordinærprøvestarter i tillegg), og disse fordeler seg slik:

1. premie: 24

2. premie: 3

3. premie: 6

0. premie: 7

 

For å få 1. premie må man ha minst 42 egenskapspoeng (Ep) av 60 mulige.

Gjennomsnitt Ep førstepremier pbgv: 45,75 Ep

 

Basset fauve de Bretagne har hatt en sterk høst, med færre (15) starter, og har prosentvis de beste resultatene:

 

1. premie: 13

2. premie: 1

3. premie: 0

0. premie: 1

 

Gjennomsnitt Ep førstepremier BfdB: 47,3 Ep.

 

Gratulerer til alle med gode resultater i 2012, og måtte vi ses hyppig i skogen til høsten! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ranger: Til din og andres opplysning: Som det har stått i siste to nummer av Bassetposten, men av en eller grunn ikke på hjemmesiden til NBaK, så er jeg utnevnt av styret til valpeformidler for Petit :D Kan være greit å kommunisere dette litt videre, både for å få inn opplysninger om valpekull og for at interesserte skal ha et sted å henvende seg :D Jeg kan forøvrig bekrefte det du sier: Det er en god del svært interessante kull på gang :D

 

Kontaktinfo: per@hoffvoff.net, 95 96 72 60.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er på jakt etter valp.

 

Men savner ett nettsted der alle valper, kommende og allerede fødte, kunne vært listet opp.

 

Siden til Basset klubben har en side for valper, men den er meget tynn. Ett kull som er født, men ingen kommende kull nevnt!

 

En kan selvsagt gå inn på sidene til hver enkelt oppdretter, men det hadde da vært veldig fint å få dette samlet på ett sted?

Link to comment
Share on other sites

MacJoJo: På siden til Bassetklubben legges det inn kull etter opplysning fra oppdretterne. Man kan ikke legge inn kull her før etter at parring har funnet sted, og mange venter til valper er bekreftet ved ultralyd eller røntgen før de melder inn. Enkelte venter også til valpene er født.

Det er derfor vanskelig å føre en slik side som du ønsker, i alle fall med noe særlig tidshorisont.

Når det er sagt, så må det også sies at de fleste ikke parrer før etter at jaktsesongen er over. Det vil si at det er fra januar og utover at de fleste parringene finner sted, etter hvert som tispene får løpetid. Dermed vil det ganske sikkert dukke opp flere kull på sida til Bassetklubben om ikke så lenge :D

Hvis du ønsker opplysninger lenger fram i tid, kan du enten kontakte valpeformidler, som ofte vet noe mer om planlagte kull, eller kontakte oppdretterne direkte :D

Link to comment
Share on other sites

Som det har stått i siste to nummer av Bassetposten, men av en eller grunn ikke på hjemmesiden til NBaK, så er jeg utnevnt av styret til valpeformidler for Petit

Det er bra! Det var jeg ikke klar over. Ellers så håper jeg også at kull og planlagte kull kan profileres bedre på klubbens nettside, det fordrer selvsagt også at oppdrettere faktisk melder inn kull og parringer der. Det vil bidra til at de som ikke er mest aktiv i klubben, samt helt nye potensielle valpekjøpere, lettere får oversikt.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Hei

 

Da har jeg nettopp kommet hjem fra Falun med valp fra Vilauddens Kennel.

Takk til Peter og Marie for en hyggelig hundeprat.

 

Blir en utrolig spennende tid fremover. Gleder meg allerede til de første forsiktige slippene til høsten.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har lagt ut litt info om Vegaprøven på Norsk Bassetklubbs nettsider. Det skal informeres mer og bredere om klubbens aktiviteter heretter, og på sidene finnes også info om ordinær blodsporprøve m/medlemstreff & moro i Hokksund 19. mai, samt klubbens spesialutstilling i begynnelsen av juni.

 

Årets høydepunkt for mitt vedkommende er og blir drevprøvene da, gleder meg til å se masse bassetfolk samlet, og se og høre plenty bikkjer i skauen. :D

 

:arrow:http://www.norskbassetklubb.no/page5415058.aspx

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da har jeg fått meg nye valp, det ble en tispe fra Bluff's Kennel.

Som har navnet Bluff's Ivrige Kira :mrgreen:

Kira fikk vi hjem for en uke siden, og det har gått veldig bra. Var litt spent på hvordan Sid skulle takle det....

Han er nok litt sjalu, det er ikke bare å få en valp i huset på 1 års dagen sin :roll::roll::roll: for han er jo blitt en STOR hengslete tennåring.

 

Alt i alt så går det kjempebra, passer på å kose mye med Sid. Går på tur med en hund om gangen. Har inngjerdet hage som de får gå ut og inn slik de vil.

 

16 mai kjører vi sørover for å få med Basset treffet og blodsporprøven i Hokksund. Det gleder vi oss kjempemye til :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Jakta er vel godt i gang for de fleste? :)

Ares har hatt fine dager i skauen, som hittil har resultert i fire rådyrfall for han i høst. Han har visst en forkjærlighet for råbukker, mulig han vil lage seg en skikkelig god utfordring? 3 av 4 dyr er iallfall bukker. På de fire årene som er gått siden hans første rådyrfall, så har det nå blitt 28 rådyr på han.

 

Denne bukken kom rett på posten til Merete (Petit) etter et kvarters drev, i neste slipp falt det også et rådyr i los for Ares i samme området.

 

1264554_10151607639671875_2132975404_o.jpg

Foto: Merete Sterk-Hansen

 

Disse to bukkene (den største har felt geviret) kom på posten til Odd Hellevik (OddH) sist helg, i drev for Ares. En meget fornøyd jeger! :D

 

1404946_10200657754511076_385816516_o.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gratulerer med rett valg av hund :)

 

For å legge ut bilde må du laste opp bildet først til et nettsted, eks facebook, photobucket, fotoknudsen etc.. Så åpner du bildet og kopierer nettadressen til bildet (Høyreklikke på bildet og egenskaper), som du legger inn i IMG funskjonen her.

 

[ img ] bildets nettadresse [ /img ]

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Stille på tråden, selv har jeg ikke skrevet her på leeeeeeeenge, men nå er båndtvangen her igjen og da er det på tide med en oppsummering. Bella har prestert bra i sin fulle sesong nummer 2. (hun ble 3 år 15. mars.)

Mange loser og mange fall i år. Her er noen situasjoner jeg kommer til å minnes lenge.

- Los med forviklinger: 30 minutter med søk, utredning av beitefot, uttak, los. Losen forsvant over en topp og gps-signalet ble borte, så etter et kvarters tid kom hun inn igjen på 1,8 km, ikke på baksporet. Det vinklet 90 grader ved en slagbor kompressor som drev med veiarbeid, fikk tap ved et sauegjerde, rundet det og tok opp igjen losen. Sneiet flere poster i flere runder før det ble fall. 9 mann på post, los i 1,5 timer, fall, kaffebål og god stemning.

- På rømmen i elgjakta: Plasserte Bella hos svigers som har 3-4 mål inngjerdet hage på gården. Dro av sted med broderns Jamthund for å starte drev. Når jeg stod i starten av drevet ringte telefonen. Bikkja hadde stått midt på plenen med snuta i været, tatt rennafart og hoppet over demningen på gårdsdammen, svømt over og kommet seg ut der bekken renner under gjerdet. uttak og los. Mens jeg vandret rundt uten å finne elgspor, var Bella innom tre poster med geit og tvillingkalver. Etter et par timer når jeg nærmet meg postrekka kom en smilende hund meg i møte og ble med hjem.

- Returbukken: Losen gikk ut av terrenget og jeg satt på grensa og fulgte med på gps. Ned mot bebyggelsen, vinklet ved rundkjøringa og løp et langt stykke parallelt med veien, etter 1,5 km vinklet losen over veien og gjennom den kommunale gjenvinningsstasjonen. De tålmodige postene hadde ikke sagt et ord på lenge, men da kom kommentaren. Det er vel en returbukk dette siden den skal innom gjenvinninga:-) (Det ble tap på trelasten og lenge og vente på en hund som brukte god tid på bakfoten hjem)

- På rømmen 2: Jeg skulle ut og fyre i bålpanna og varme gløgg til et lite førjulstreff. Bella stakk ut i dørsprekken og la til skogs i nysnøen. Etter kort stund hørte jeg uttak. I joggebukse, joggesko og en tynn genser trev jeg til meg børsa og løp ut i snøen for stoppe rømlingen. Uten gps var det bare å lytte. Jeg gikk innover i terrenget og etter en stund fikk jeg høre losen på en åskam. Jeg klatret opp og fikk se hundespor og revespor i snøen. Jeg satt meg hutrende bak en tjukk furu og speidet bakover på sporet. Etter et lite kvarter hører jeg losen komme på runde 2. En stor rev kommer hoppende fra stein til stein opp den bratte ura. Så stopper den på toppen i profil og ser etter hunden. Skuddet faller og reven svever gjennom lufta og ender i bunnen av ura. Etter noen minutter kommer rømlingen og vi slår følge hjem. Skuffelsen er stor når vi får vite hjemme at en nyskutt, julerød rev ved bålpanna ikke er godkjent som julepynt. Forvist til baksiden av huset. (Vi vant til slutt da alle gjestene ville se reven likevel...)

- årets siste los: Lite snø, godt med mat og en mild vinter gjorde at jeg innvilget Bella en siste los den 31. mars. Uttak etter en lengre og uryddig utredning av beiteområde. Losen gikk og turet fint. Jeg satte meg på gromposten og på tredje runden kom en bastkledd 6 takker sprettende rett mot meg. Den fikk panikk i møte med meg og dro av sted i skarp vinkel. Etter noen minutter kom Bella og kuttet svingen perfekt og forsvant etter bukken. Jeg lot henne løpe til hun ikke orket mer, så plystret jeg på henne og vi gikk sammen hjemover i kveldssolen.

 

Vi gleder oss skikkelig til neste sesong.

 

Det manglet ikke på advarsler når jeg anskaffet meg en PBGV. Korte søk, sen utvikling, liten jaktlyst, twist dott osv. Men må si jeg er meget fornøyd. God familiehund med masse karakter, personlighet og humør. Jaktlyst i overkant, gode søk, god kontakt, flotte loser. Hun yter stor tillit i jaktmiljøet og vi blir stadig invitert med på jakt. Det siste skyldes garantert bikkja, for før jeg fikk den var det ingen som ringte og inviterte til jakt:-)

 

God vår og sommer, håper jeg fått tatt meg sammen i år og kommet meg på utstilling og prøve.

Link to comment
Share on other sites

Artig å lese om Bella, Eystein. Hun ser ut til å fungere bra. :D Er du den samme Eystein som la meg til på facebook i går? Du får be om medlemskap i de facebookgruppene som Geir Inge listet opp, så kan du sikkert finne/få enda flere bassetvenner. For min del er jeg svært sjelden på Kammeret, men slenger innom og gløtter litt.

 

Tidligere år er det noen som har spurt om parring med Ares, og nå har vi noe på gang. Mer om det på hjemmesiden min, så får vi se om dette blir vellykket og om det blir valper av det. Det er forøvrig flere gode valpekull på gang, så om noen snuser på PBGV så kan det bli mye bra i år.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hyggelig det :)

 

Høsten 2015 blir det forresten NM i drevprøve på Vega for bassetrasene. Det blir Norsk Bassetklubbs første NM, kjempeartig! :D Ta med bassetene deres til Vegaprøven i høst, så får dere "tjuvtrent" litt i NM-terrengene. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

ENDELIG!!!

Valp er i hus og gleden er enorm over å endelig ha overtalt fruen til å få familiemedlem og jaktkompanjong!

 

Ninni fra HOFFVOFF skal gi meg mange gleder i årene fremover.

 

Valpen er akkurat kommet hjem og skogstilvenning og blikjent turer er på menyen fremover.

Link to comment
Share on other sites

Så flott, gratulerer! :D Det blir nok en trivelig høst.

 

Treninga er forlengst i gang her også, Ares har vært fire kvelder i skauen siden 21. august. Det er slett ikke alltid det går bra, selv om det starter lovende. Man må ta med seg de dårlige opplevelsene også. :) Noen ganger skulle jeg ønske vi hadde rådyr å trene på, men bikkja får iallfall brynt seg på vanskelige harer.

 

Link to comment
Share on other sites

I går var første turen på skogen med min nye jeger. Jeg har store forhåpninger og planer med hunden og foreløpig har det kun vært bli kjent tid hjemme og på jobb. Dette er den roligste hunden jeg har vært borti. Ho er utrolig snill og roer seg fort i de fleste settinger.

 

Til og med når vi hadde vår første skogstilvenning i går var det en rolig jente som var med på tur.

 

IMG_56641.jpg

Bildet er fra skogstilvenningen i går:)

 

 

Hjemme begynner ho å bli trygg og har ingen problemer med å "rømme" til naboen for så å komme rasende tilbake. Jeg tenker jakt i hver eneste situasjon og er strålende fornøyd med det og:)

Link to comment
Share on other sites

Føler det er på tide med et par spørsmål til dere erfarene petit eiere.

 

Har hatt min valp i 8 dager nå. 5 av disse dagene har vi vært minst en tur på skogen. Skogstilvenning.

Jeg er sammen med valpen min veldig mye. Jeg er så heldig at jeg kan ha den med på jobb hver eneste dag.

 

Jeg har lest myyyye om skogstilvenning. Og jeg skal ærlig innrømme at jeg har mer tro på noen formler enn andre. Jeg er glad i tanken om at hunden skal jobbe selv, at jegeren må være tålmodig og sitte. JEg elsker å sitte stille i skogen, så det å sette meg ned en liten time er bare helt topp. Jeg liker måten Jens Overvik forklarer godt på sin hjemmeside. Mange deler jo denne grunnleggende måten å tenke på.

 

Så...

 

Slik har jeg gjort det:

 

Jeg kjører ut til et eller annet skogsterreng med en baktanke om at det skal være et lite krevende terreng. Vi rusler knappe hundre meter inn i skogen. Jeg setter meg ned og leser aviser på mobilen eller bare nyter hele settingen. Når hunden er sammen med meg bare ignorerer jeg den og kikker på noe annet. Hopper den på meg og maser, gjør jeg det samme. Jeg sitter her en liten time før jeg rusler samme veien tilbake til bilen. Vi har nok hatt fem slike turer nå. Siste uken.

 

Dette gjør Bella (hunden):

Hun vil helst rusle bak meg når vi går ut i skogen. Det er tydeligvis tryggest at jeg leder vei. Jeg vil selvfølgelig helst at hunden leder vei. Selv om det er jeg som bestemmer hvor vi skal være:)

Når vi er fremme holder hunden seg innenfor to meter. Hun gnager på en pinne, maser litt på meg, spiser litt mose og graver litt i bakken. Men det er ikke snakk om å ta ut ti meter for så å komme tilbake, før hun tar en ny tur ut. Hun syntes det er veldig betryggende å være i nærheten av matfar.

Er det noen grunn til panikk? Eller trenger hun bare mer tid før hun tar seg en ti meters tur?

 

Hjemme i nærområdet er hun blitt veldig trygg. Her kan hun gjerne ta seg en tur uten å bry seg om at hun ikke ser meg, hun følger sporene etter nabolagets katter og er skikkelig bajas. Akkurat sånn vil jeg jo ha henne i skogen og:)

 

Når vi går tilbake til bilen er det akkurat som om hun våkner. Vi går de samme sporene tilbake og hun løper i forveien. Sikkert pga de kjente luktene i sporene vi gikk?

 

Hva tenker folket om oppskriften? Og hvor lang tid tar det egentlig før hunden tar seg disse ti til tretti meters turene alle prater om?

 

Bildet er fra skogstilvenningen i går:

IMG_56691.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hun er purung ennå, og fersk i hus, så det er nok to faktorer som gjør at hun ennå ikke er noen storsøker. :) 5 turer i skogen første uka var iallfall mer enn rikelig, i snitt 3 ganger i uka er sikkert tilstrekkelig den første måneden valpen er i hus. Hvis hun blir sittende hos deg hele tiden, så kan du forsøke å flytte deg sakte 50-100 meter med et kvarters mellomrom. Valper og unghunder varierer i måten de utvikler seg på også. Jeg tipper du uansett ser klar forbedring i løpet av to-tre måneder, og at hun blir stadig tryggere på seg sjøl. Etterhvert finner du den måten som passer din valp, og da blir det en erfaring du kan bringe videre til andre. Det er kjempeflott hvis bassetfolk kan komme med råd og tips om hvordan de går fram med valpen, for det finnes som kjent ikke noe fasitsvar her. Lykke til videre! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjører ut til et eller annet skogsterreng med en baktanke om at det skal være et lite krevende terreng.

 

Synes du har startet skogstilvenninga med valpen på en bra måte. Selv ville jeg nok kanskje ha ventet to tre dager mellom hver gang jeg var inne i krevende og litt uoversiktlig terreng i storskogen og heller lagt inn dager med tilvenning i mer åpent oversiktlig terreng. Selv valgte jeg å finne meg en åpen fin furuhole med god oversikt sånn ca annenhver dag. Her satte meg godt til rette på en stubbe oppå en kul hvor Ona kunne se meg fra litt avstand. Her fikk hun utforske verden på sin egen måte, med god visshet om at han far satt på stubben sin. Nå skal det sies at psyken til Ona var sterk som valp, så hun reiste jevnlig ut på 50 til 150m allerede i en alder av 10-11 uker. Kanskje noe i overkant av hva en så ung petitvalp bruker å gjøre. Jeg brukte jeg også alltid bil når jeg skulle til skogs for tilvenning. Lett å lære hunden at man kan løpe hjem igjen, dersom man går ofte ut i skogen hjemmefra. Du sier at hun helst vil gå bak deg på vei ut i skogen. Når hun gjør det kan du sette deg ned motivere og sende henne foran deg. Stopper hun stopper du og slik fortsetter dere til du er fremme på stubben din. Da lærer hun at det er hun som skal lede an ut i skogen. Dette går nok bra, dersom du har tid og tålmodighet nok til å la henne få utvikle seg. :)

 

PS! Når jakta kommer anbefaler jeg deg ikke å ta del i jaktlag med valpen. Dra heller alene til skogs i høst eller ev sammen med en jaktkamerat som er innforstått hva dette dreier seg om.

 

Lykke til med en kommende storjager.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ser det jeg skrev kan misforstås. Jeg mener ikke at terrenget er lite OG krevende. Men at jeg velger terreng som er lite krevende. Altså IKKE krevende. Terrenget jeg bruker er åpent og flatt. Så det er absolutt ikke et krevende terreng.

Jeg gjør vel akkurat som deg. Sitter synlig til så hunden alltid kan se meg.

 

Jeg håper og tror at hun våkner litt mer når tryggheten siger på. Jeg kommer nok til å fortsette som jeg gjør en stund til. Korte turer, i LITE-krevende terreng:)

 

Tusen takk for tilbakemeldinger. Jeg har som mål å gjøre dette riktig. Så jeg fortsetter å spørre når utfordringene melder seg.

Link to comment
Share on other sites

Skriver en liten oppdatering om Bella, dedn fremtidige jaktmaskinen.

 

Jeg bruker mye tid om dagen på hunden. Vi er sammen nesten hele døgnet og jeg velger og ta "den Lange" turen til skogs nesten hver dag. Jeg kjører fem minutter og går 100 meter inn i skogen. Her setter jeg meg ned en god halvtime mens hunden gjør som den vil. De kortere turene bruker jeg i nærområdet hjemme og her har hunden virkelig blitt trygg. Ho tar av sted og er borte noen minutter og elsker naboens hager. Denne tiden bruker jeg til å trene innkalling og hverdagslydighet.

 

I går hadde vi vår faste tur til skogs. Jeg satt på en stubbe og leste dagens nyheter da jeg plutselig fikk se en ivrig hund i øyekroken. Hun snuste febrilskt og "tok avsted". Det var akkurat som om hun følgte en duftspor. Jeg satt helt stiv og kjente hjerte dunket. Jeg var ikke bare stolt. Jeg var oppriktig glad.

Hunden snuste på kryss og tvers til den var på ca 40 meter. Da fikk jeg øye på den igjen. Hun snudde seg mot meg og satte et stivt blikk i eieren sin. Hun satte seg på huk og la fra seg en hundekabel før hun løp tilbake til meg og la seg innenfor de to meterene hun trives best. Øyeblikket jeg hadde ventet på viste seg og kun være en lit sær bikkje som måtte finne akkurat den riktige plassen å gå på do.

Litt skuffet gikk jeg hjemover og tenkte på hvor mye jeg egntlig gleder meg til det løsner. Men jeg er en tålmodig mann og fortsetter som før. Jeg har virkelig trua på dette:)

 

Bildet fra Bella sitt første møte med et rådyr:

IMG_57261.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det dukker stadig opp noen spørsmål langs veien så jeg fyrer løs igjen...

 

Bella er nå 14 uker gammel og vi bruker dagene til dagligdagse ting og skogstilvenning. Sitte i skogen og la bikkja gjøre sitt:) Ho begynner å bli litt tøffere og har seg noen turer ute av syne, selv om det ikke er snakk om mer enn toppen 30 meter:) Fremgang.

 

Jeg pleier jo og gå mye tur i skogen. Nå er det jo slik at jeg ikke skal gå med hunden, men la den gjøre seg kjent og "søke" ut selv.

Men er det slik at dere aldri går med hunden i det hele tatt? I skogen altså... Har ikke hunden godt av å gå tur i skogen og mestre alle hinderne på veien?

 

Takker for alle gode råd:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...