Jump to content

Tråden for PETIT BASSET


Ranger

Recommended Posts

Hei, hundefolk:-)

 

Tenkte jeg skulle dele en positiv erfaring med dere. Har i en lengre periode forsøkt å få Bela til å gå pent i bånd. Det å nykke, nappe med strupebånd ønsker jeg ikke å gjøre, så jeg har forsøkt å bruke stopp metoden. Stoppe når hunden drar og ikke gå videre før den slutter å trekke. Det har ikke fungert så godt. Bella lener seg båndet og blir stående uendelig lenge med stramt bånd. Ikke f... om jeg har tenkt å gi meg, er kropsspråket.

 

På lørdag og søndag lagde jeg min egen metode, inspirert av "hundeviskeren". Jeg tok med skytestaven på tur, passet på å holde hunden bak meg mens jeg gikk. Hver gang hun forsøkte å passere holdt jeg skytestokken foran nesen, sperret veien frem med skytestokken som bom. I begynnelsen måtte jeg holde den der mye, så kunne jeg gå over til å bare vippe stokken ut til siden når hun forsøkte å stikke seg frem. Etterhvert la jeg på kommandoen "bak", og så tok jeg lengden på den teleskopiske sktestaven inn. Kortere og kortere sktestav og tydeligere kommando.

 

En tur på lørdag, en på søndag og i dag går hun rett bak mitt venstre kne kun ved kommandoen "bak". Jeg lar henne stppe og snuse osv, men straks hun kommer forlangt frem sier jeg "bak" og hun bremser farten.

 

Løsningen tvang seg frem her med speilholke. Da er det ikke lett å gå ute med en 15 kg firehjulstrekker i bånd....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei alle sammen!!

Har tilbringt noen timer og lest mye av denne tråden. Masse bra innlegg med interessante topics og gode svar!!

 

Har selv søsteren til tidligere nevnt Tussi av aneeng og Thorleif av Petit. Hun kommer fra Ismans Kennel i Sverige, ja de som følger tråden vet foreldre etc!!

Vi har gitt henne navnet Kira!!

Det var faktisk etter tips fra Ranger via Petit om jeg ikke har misforstått at vi havnet til Ismans.

Må bare slutte meg til aneeng`s godord om denne kennelen. Oppfølging har vært helt topp fra dag 1 og inntrykket fra facilitetene i skåne var topp!!

 

Vi har vært helt fortapt i Kira fra dag 1 og jeg har måttet roe engasjemanget fra familien. Vi skal tross alt holde det engasjemanget i mange år fremover!!! :D

 

Kira er; som jeg ser her i tråden typisk for rasen, sta og egenrådig, egentlig litt overraskende tøff, kjapt hode og et herlig lynne!! ( Jada jeg kommer...men ikke akkurat nå!! :lol: )

Vi har nytt valpeperioden max, jeg har selv vært stort sett hjemme siden desember så jeg har fått tilbringt mye tid med henne og vi har hatt en del turer ute!! Har stort sett konsentrert meg om grunndressur, innkalling og ellers eksponert for variert miljø så mye som mulig. Mange turer langs fjæra og i skogen. Funnet masse godlukt, glad i pinner, tang, lav etc og det er så gøy når hun finner forholdsvis ferske rådyrspor som lukter såååå godt men vi vet ikke helt hvorfor enda!!

Det har vært slitsomme dager men mest gode dager med valp i huset. Nå synes jeg hun har blitt sååå stor at jeg må minne meg selv om at hun er tross alt valp enda!! :P

Har i perioder slitt litt med "klabbing" i valpepelsen og da har det stort sett blitt korte turer fulgt opp med spasertur i bånd!!

 

En annen ting vi sliter litt med er at hun spiser egen avføring. Ikke andre hunders og faktisk ikke hestemøkk heller. Om jeg har kontakt med henne og i bånd så får jeg stoppet det!! Lot faktisk et par leveringer ligge igjen på plena hjemme så jeg hadde noe å sanksjonere på hver dag. Lar henne gjøre seg ferdig og venter at hun snur seg før jeg reagerer, venter faktisk litt med å plukke opp så hun får gi seg og forlate stedet før jeg plukker, men det ser ut som det sitter dypt inne!! Har prøvd banan i fòr, pepre bærsjen, tabasco på bæsjen, men nei...jum,jum!!! :shock:

Jeg klarer faktisk å stoppe henne når hun er løs og innen syne, men ute av syne så kommer hun strålende fornøyd med bærsj i barten og superånde!! Bare for å toppe det så har hun klart å kline dette i klærne til folk..(heldigvis bare kjentfolk da))

I det daglige så er ikke dette slitsomt da jeg har kontroll og plukker opp. Det er når vi er f.eks på hytta og hun får strekke ut rundt hytta hver dag dette blir slitsomt!! Om noen har noen triks så er jeg superhappy!!!

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig lesning, og velkommen (igjen) inn i petit- og bassetfamilien! :D

Ja jeg tror vi prata i telefon akkurat mens jeg var ute i terrenget på jaktprøve på Vega, så jeg hadde ikke stort annen mulighet der og da enn å skysse deg inn i Petits kunnskapsrike hender. ;) Morsomt at det ledet til et valpekjøp av bra avstamming og fra dyktige oppdrettere! :D

 

Når det gjelder eting av sin egen skjit, så kan du jo kanskje få nån gode råd her av sambygding Ilatad, siden Casper´n hans sleit med det i en periode? Her finnes det folk med god kunnskap om det og alt, så svar får du sikkert. Har ikke kloke ord å kom med der for min del.

 

Og så forlanges det jo selvsagt bilde av den håpefulle her inne da! :D Med nyvaska bart! :lol::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Morro å lese om Kira xtomcatx

 

Ang det å spise skit, deverre er det en del serlig tisper som synted det er helt topp. Men du kan prøve å eks bytte for, det kan hjelpe noen ganger. Syntes også problemet ofte er verst på vinter halvåret.

 

Spennede å følge dere fremover, og nøl ikke med å ta kontakt om jeg kan bidra med noe :D

Link to comment
Share on other sites

Takk for det Petit, har flere utfordringer foran meg så det kan være jeg spør om det skulle være noe!!

PS! Har byttet fòr 1 gang da jeg fikk med en hel del fra Ismans og byttet til annen type etterpå, ingen endring der!! Var til veterinær i dag faktisk og får høre at det ofte går over bare man holder seg hard!! Får satse på det :D

 

Flott at du tok deg tida selv om du var ute på Vega ja Ranger og glimrende at jeg fikk pratet med Petit. Hun stilte sine kontrollspørsmål så fikk jeg svar på mye!!

Bilde kommer ja, får ta noen "nystelt-bilder" også da, uten tydelig brunfarge ja Ranger :lol:

 

En ting som er kult synes jeg er at denne rasen tydeligvis vekker en del oppsikt uansett hvor jeg er. Så søt hun er sies det hele tiden og jeg tenker det er pga valp selvfølgelig, nå begynner proposjonene å ligne mer det ferdige resultatet og pels spesielt i ansiktet har endret seg mot det voksne og fortsatt spør mange hvilken rase det er, genuint interessert!! Jeg innrømmer jo også da at det søte oppsynet har berget henne fra noen utbrudd fra min side!! :P

Link to comment
Share on other sites

En ting som er kult synes jeg er at denne rasen tydeligvis vekker en del oppsikt uansett hvor jeg er.

Joa... disse bikkjene egner seg utmerket som blikkfang og reklameplakater dersom "far" selv trenger drahjelp! :lol:Baas her inne mente tydeligvis det, og kjøpte dette tørkleet til Ares for et par år siden! :mrgreen:

 

5560_1076877646965_1376942356_30194416_1252587_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nå, hjemme hos meg føler jeg at det går et klart skille.

 

Hunden er velkommen opp i senga til fruen når som helst, men jeg derimot blir pålagt strenge rutiner om dusjing, fjerning av flott, hjortelus, mose og barnåler.

 

Når jeg endelig er ferdig desinfisert, flidd og gredd. Og lister meg inn på soverommet, så hører jeg halen til hunden piske muntert mot madrassen på min side av sengen.

 

Og hvis det dukker opp en hjortelus, hvem får skylda? Det er i hvertfall ikke hunden, for den er jo så søt... :lol::lol:

 

Neida, riktig så ille er det ikke, men det er helt klart at en petit basset griffon venden kommer unna med langt mer enn meg. :trist:

Link to comment
Share on other sites

Slik er det, og slik blir det. 8)

- - - - - - - - - - - - - - - -

Nå er forresten de tre første rorbuene til Vegaprøven 2012 bestilt og bekreftet. Alle er i det bildet under her. Vi har også følere ute på tre rorbuer til, slik at vi er brennsikre på at vi SKAL ha nok overnattingskapasitet. Ved siden av fantastiske terreng så har det sosiale aspektet ved Vegaprøven alltid vært helt spesielt, og vi vil ha alle boende i samme nærområde på idylliske Nes på nordsiden av øya. Like ved ligger også Himmelkroken, Blåveispikenes havcafé. Jentene der holder åpent hus for oss (med alle rettigheter) til velkomst- og informasjonsmøte torsdag, samt festmiddag og premieutdeling etter ordinærstartene, lørdag kveld.

 

Minner om påmeldingsfristen 6. juli!

 

Vi har også planer om å legge til rette for opplevelser på Vega i forbindelse med oppholdet der, ved å kunne opprette kontakt med hyggelige innbyggere som har noe å tilby. Vil du ha med fruen, så er det spa og alskens hudpleie i nabororbua. Digger hun havfiske, så finner du knapt bedre kveitefiske noe sted enn rett utenfor Vega! Vil du oppleve Vega fra sykkelsetet, så skal vi nok ordne med sykler. Er action og adrenalin din greie, så er havrafting med raske RIB-er fullt mulig. Eller kanskje en rolig padletur i smul sjø med kajakk? Ta med fotoapparat, det er motiver overalt for den fotointeresserte! Ikke alle er ute på prøve samtidig, så det kan være greit å ha noe å finne på.

 

Vega er dessuten på UNESCOs Verdensarvliste for sin lange tradisjon med egg- og dunvær blant de 1000 holmer og skjær, en eldgammel kultur som fortsatt holdes i hevd. Ærfuglmuséet på Vega ligger vegg i vegg med rorbuene våre, den litt store gule i bakgrunnen på bildet. Vega har også spor etter 6000 år med bosetting der ute, for den historieinteresserte.

Har du mulighet, så ville jeg foreslå å ta en ukes ferie i forbindelse med Vegaprøven, så rekker du kanskje en bit av det øykommunen utenfor Brønnøysund har å tilby. ;) Ta kontakt med meg, så kan jeg sikkert tipse om overnatting i en av rorbuene som vi booker til Vegaprøven.

 

59050_1364593079671_1376942356_30864902_8096824_n.jpg

 

(Nei, jeg tjener ikke et rødt øre på å fortelle om hva øya har å tilby:)

Link to comment
Share on other sites

Håpe å sjå dæ på Vegaprøven igjen "Hærvolgubben", det hadd vært artig ja:) Du og Odd "243w", læng sia du har vært der no! Om æ itj huske feil så hadd jo du og Tassa "jomfruslæppet" da Vegaprøven starta opp i 2009, altså først ut første dag, riktignok samtidig med tre ainner hoinna:)

 

Pardon my trøndersk! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er vel en litt stille periode nå:) Nå er vel rette tida å se litt på sportrening og utstillinger, for dere som ikke lenger har snø på bakken! :trist: Selv har jeg ambisjoner om å få nappa ned pelsen til Ares i løpet av påska, selv om det er kjeeeedelig arbeid! :oops:

Link to comment
Share on other sites

Her nede i syd er det bart og klart for sommersesongen :) Ona nappes ned og terminlister studeres for aktuelle utstillinger i vår og sommer. Tenkte å legge årets første blodspor i morgen, så får vi se om hun klarer å sniffe seg frem til klauven i enden av sporet.

 

God påske 8)

Link to comment
Share on other sites

Her feires påsken innomhus, orker ikke å reise på hytten i snøværet. Har sommerhytte ved sjøen...

La om til sommerdekk på ene bilen helgen før påske og så kom nedturen med snø til påske.

 

Har gått et par blodspor mens det var bart, er påmeldt på utstilling på Sunndalsøra 28 april og blodspor på Smøla den 29 april. Dobbel utstilling og dobbel sporprøve, hadde mest lyst på blodspor men mangler et resultat på utstilling på NVCH. Så da var vi nødt på utstilling...

 

No er det klart for en tur på skytebanen å skyte inn påsken :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Her nede på solkysten har vi trent blodspor i 2 mnd snart.... Siste blodsporet skal gås i morgen før det blir prøve den 21 april.... Blir spennende å se hvordan Kira takler den utfordringen...

 

Kjerringa skal på 3 utstillinger foreløpig med bikja, hokksund den ene av de. Mon tro om det er noe "pyntedokke" vi har fått oss.... Hvis alt går bra så satser vi kansje på en drevsprøve til høsten men har en følelse at eg må ha ATSKILLIG mangen flere timer til i skogen... Utrolig hvor mye tid vi igrunnen bruker på disse dyrene våres.... Blir liksom de nye "barna" våres ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg og Hugo reservert hele 6 rorbuer og små leiligheter på Vega til Vegaprøven 2012! Vi går høyt ut og berammer plass til rikelig med deltakere, og grunnen til at vi kan reservere så mange allerede nå er fordi påmeldingsfristen er såpass lang (6. juli siste frist - ordinærprøve) at vi får lov å avbestille eventuell(e) boenhet(er) vi ikke trenger. I fjor var vi vel 26-27 personer med stort og smått, om jeg ikke husker feil. Vi har plass til flere nå.

 

Vi ønsker selvsagt at dere som melder på benytter de rorbuene vi har reservert. Vi gjør en aktiv jobb med å tilrettelegge og organisere dette, og i år så blir alle boende innenfor en 100 meter radius. Slikt blir det sosialt liv av! :D Det blir ikke noe ekstra kostnader av å benytte våre rorbubestillinger, det er en tjeneste vi gjør for dere som skal delta.

Midt i blant rorbuene på Nes ligger også Himmelkroken, Blåveispikenes Havcafé, og jentene der kan åpne noen kraner for oss til tross for at de har sesongstengt, dersom vi blir mange nok som finner veien dit. Lørdag blir det uansett festmiddag der. :wink:

 

59050_1364593079671_1376942356_30864902_8096824_n.jpg

Rorbumiljøet på Nes, der vi bor under Vegaprøven.

 

Vi trenger bare å avklare noen småting med styre og stell i bassetklubben angående påmeldingsskjema og slikt, så kommer vi tilbake med mer info så snart det er klart. Sett av noen dager på vakre Vega i kalenderen allerede nå (6.-9. september), det skal være godt med dyr der ute! :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Gratulerer, det blir flott! :D Der har du en engasjert oppdretter som helt sikkert kommer til å følge dere opp:) Velkommen hit til tråden forresten, hyggelig med nytt blod!

 

Ja det er ikke så mye aktivitet her nå, men nå er jo utstillings- og sporsesongen godt i gang, så kanskje noen har rapporter å komme med?

Gikk et par enkle 150-meters blodspor med Ares på torsdag, 24 timer gamle med 0,5 dl blod i selve sporet, 0,5 dl til sammen i start og sporslutt. Det gikk veldig greit, overraskende nok, da dotten ikke er trent særlig på blodspor de siste par årene. Fikk nesten lyst til å trene litt! :mrgreen: Det, og kanskje gå en fersksporprøve til høsten bare for å teste om han greier å holde kjeft når sporet blir hett, hadde jo vært greit å ha han godkjent til eget bruk.

Link to comment
Share on other sites

Ble en liten "harelos" idag. Så en hare ute på en åker og gikk over den med Albin i bånd. Ble både lyd og fart når han fant sporene. Bra eller dårlig for hunden? Fristelsen var stor for å slippe, men haren kan vel väre både gravid og småbarnsforeldre nå... Uhu for en lang ventetid. Albin 14mnd.

Link to comment
Share on other sites

Med liten aktivitet her inne i det seiste tenkte eg att eg kunne skrive litt :D

 

Hentar meg ein valp til helga hos Bustebarten. Han skal bu i Vinje i Telemark og brukas mest på hjort. Han får ein oppvekst ikkje langt i frå skogen og hjorte terenget :D

 

Jeg skal hente kullsøstera. I helga har det stått tre rådyr på jordet i Øvre Bø. Kan nok hende de første turene blir lagt dit.

Nå har de allerede fått smake på godsakene: http://www.facebook.com/photo.php?v=101 ... =2&theater

Link to comment
Share on other sites

Ble en liten "harelos" idag. Så en hare ute på en åker og gikk over den med Albin i bånd. Ble både lyd og fart når han fant sporene. Bra eller dårlig for hunden? Fristelsen var stor for å slippe, men haren kan vel väre både gravid og småbarnsforeldre nå... Uhu for en lang ventetid. Albin 14mnd.

 

Morsomt med stor iver for ferskfot selv i båndet. Selv var jeg ute med tispa mi her om dagen og så 4 rådyr ute på et jorde. Det ble både et realt gaul og stor iver i båndet når hun oppdaget rådyra som spratt av gårde der ute på jordet :) Er vel bare positivt at hunder får lukte på fersk fot, selv når det er utenom sesongen og det kun gåes i bånd. Om hunden trenes på blodspor bør vel fersksporbiten kanskje bortprioriteres så lenge blodsporet prioriteres. Veldig fornuft av deg å ikke slippe selv om fristelsen var stor der og da. Det er båndtvang nå og grunnen er jo akkurat den at dyr med "barn" i magen bør få være mest mulig i fred på denne tida av året :) Da er det desto mer å glede seg til når båndtvangen opphører for de fleste den 21.08 :)

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg fått bekreftelse fra grunneierne på Øst-Vega/Igerøy om at Vegaprøven får bruke den delen av øya også i år, ingen innsigelser fra noen grunneiere!

Tidligere har vi mottatt tillatelse til bruk av resten av øya, så nesten alt jaktbart terreng på "paradisøya" er nå til Norsk Bassetklubbs og Vegaprøvens disposisjon:)

Nok en gang må jeg si at jeg er veldig glad for velviljen Vegasamfunnet viser oss år etter år! Sammen med dere tilreisende skal vi skape Verdens Vakreste Drevprøve også i år:)

Link to comment
Share on other sites

Da er det kommet valper hos Arne Flåtind.

3 tisper + 5 hanner. Han har et par hanner ledig for salg

Intresert, kontakt Arne på tlf 99292937 el 35958367

 

Mor til valpene er NJCH Bøjentan`s Tussi

Far PF-Flok har 1 pr på jaktprøve

Link to comment
Share on other sites

Grattis til Arne med kullet! :D

 

Pripyat;

Petiter kan være individuelt forskjellige der, men jeg er bra sikker på at de fleste er roligere enn terriere og dachser sånn sett. Valper er som valper flest, men rasen er nok ikke kjent for å være krevende i huset. For å snakke om bikkja jeg kjenner best, så blir han vill og hyperglad når han treffer folk og MÅ hilse og hoppe opp (glemt er all manglende oppdragelse), men utover det så skifter han bare sovested sånn ca hver tredje time. Matstjeling finner ikke sted så lenge jeg er i huset, men bikkja vet å benytte muligheten når han vet at jeg er på jobb, om det skulle ligge en brødbit igjen på bordet.

Link to comment
Share on other sites

Da var ventetiden over og en ny Petit er i hus. Denne kommer fra Kennel Bustebarten og vi går en spennende tid i møte. Den skal lyde navnet Bustebartens Crazy Izzilin eller Izzi til daglig.

 

Nå skal vi benytte dagene frem til helga til å bli kjent i huset og i nærområdet før vi tar en tur i skogen til helgen. Vet om et sted hvor rådyrene holder til. Valpen har de beste forutsetninger til å bli en reser i skogen. Resten er mye opp til oss.

Link to comment
Share on other sites

Grattis Klas, det blir knall! :D Nå kan du skifte bikkjenavn i signaturen din.

- - - - - - - - - - - -

 

Påmeldinger til Vegaprøven og andre drevprøver for bassetrasene skal forresten sendes til Tore Hem. Om det er noen som har spørsmål om adresse, påmelding og slikt, så send meg gjerne PM. Informasjon kommer på bassetklubbens nettsider og i Bassetposten etterhvert, og er du på facebook så finnes det en egen gruppe for Vegaprøven med informasjon her:

:arrow:https://www.facebook.com/groups/226796390675219/

Link to comment
Share on other sites

Noe info om drevprøver 2012 er nå lagt ut på Norsk Bassetklubbs hjemmesider.

:arrow:http://www.norskbassetklubb.no/page54143325.aspx

 

I tillegg står Mosvikprøven i Nord-Trøndelag på terminlista til NKK, og Aust-Agder Dachshundklubb kjører også bassetprøver. Påmelding skal gjøres slik det står på bassetklubbens sider, sist jeg sjekket så lå det annen påmeldingsinfo på NKKs terminliste (med forbehold om Aust-Agderprøvene). Det er Tore Hem som skal ha påmeldingene til bassetklubbens prøver iallfall.

 

Håper å treffe noen av dere på prøver i høst, og gleder meg til å dømme bikkjer! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Her er sommeraktivitetene i full gang ser jeg. :D Får minne litt om høsten igjen jeg da. ;)

 

Det har begynt å komme inn endel påmeldinger til Vegaprøven nå, gledelig! :D Minner om påmeldingsfristen som er 6. juli, og at det finnes en mulighet for å gå bevegelig prøve også, i tillegg til ordinærprøven, dersom det blir ledig kapasitet. Det har gått bra med noen bevegelige prøver tidligere år, så vi får se hvordan det blir. Selve hovedarrangementet er en ordinærprøve, og det vil bli prioritert.

 

Informasjon om Vegaprøven finnes på:

Norsk Bassetklubb: :arrow:http://www.norskbassetklubb.no/page22905910.aspx

Facebook: :arrow:https://www.facebook.com/groups/226796390675219/

Og i siste nummer av Bassetposten.

 

Ønsker alle basseter og folk hjertelig velkommen til Vega! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Litt late dager nå som ferien har startet! :mrgreen: Men vi får prøve å holde litt liv i tråden vår likevel? :D

 

Ares har late dager under treet i hagen, med full oversikt over nabolaget. Nå begynner snart en rolig opptrapping av treninga fram mot høsten. I første omgang så har jeg slanket av han en kilo siden sist (han veide 18 kg!). Vi stresser ikke så veldig mye, siden han ikke skal stille på Vegaprøven, men allerede to uker etter Vegaprøven så blir det bare kos & los på Vega, med ei ukes jakt:) DA skal han få kjørt seg… ;)

 

474478_3255322386722_1819829917_o.jpg

Link to comment
Share on other sites

19 STARTER PÅ VEGAPRØVEN

Ved utløp av påmeldingsfristen for Vegaprøven 2012 så var det påmeldt 19 starter. Veldig bra! :D Vi hadde et tak på maksimum 20 starter til sammen fredag og lørdag.

Men; siden vi også kan bruke torsdag 6. september som prøvedag, så har vi faktisk kapasitet for litt flere bevegelige prøver alle dagene. De bevegelige prøvene har normal påmeldingsfrist 1 uke før prøvestart, det blir torsdag 30. august for Vegaprøvens del. Går du svanger med tanken om å melde på til bevegelig prøve, så gjør det gjerne så fort du er sikker i din sak. Det vil lette arbeidet for vi som styrer med innkvartering, vi har ledig en håndfull senger.

 

Hadde jo spesielt vært hyggelig dersom noen flere av de lokale bassetene ble meldt på, da det er kun én (petit) fra Nordland påmeldt i år. Vegaprøven ble jo i sin tid opprettet med tanke på å gi et skikkelig drevprøvetilbud for basseter i Midt- og Nord-Norge. Håper derfor det kan komme et par påmeldinger til bevegelig prøver fra helgelendinger, de behøver jo strengt tatt ikke å overnatte engang, kanskje max ei natt, dersom dette planlegges litt.

 

Det er viktig å trene bikkjene til brukbar form de knappe to månedene som gjenstår. Vega er gavmild til en bra hund i god form, og krevende for en urutinert hund i dårlig kondisjon. Alle hundene fant dyr i alle slipp i fjor (kan i farten ikke huske at det IKKE er tatt ut dyr i Vegaprøvens snart fireårige historie!), men så er det dette med å evne å holde drevet i gang da. Det er jo også tre uker uten båndtvang før Vegaprøven, fra og med 21. august. :wink:

 

Dette blir artig! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...