Jump to content

Rimfire Tactical Precision Match


Sharpshooter

Recommended Posts

Tja, jeg har jo nesten alt jeg trenger, salongen står i skapet, skytebane er ledig for sommeren, blinker kan snekkres. Faktisk er der bare to hinder for min del, tid/ork og :oops: manglende skyteferdigheter. Litt kjipt å bekle bunnplassene på en hvilken som helst liste som er lengre enn en person. :D

 

Fra fleip til alvor, det burde i hvertfall være innenfor rimlig rekkevidde å sette opp minst tre fire stager på en hvilken som helst skytebane (tenker da i førsteomgang på det som ett mere uhøytidlig trenings feltstevne for de mest inntreserte, som man kan kjøre over ett par helger som del av vanlig trening). Og kansje som trening på å med tiden gjennomføre ett hygge stevne litt utenom det vanlige. Man trenger ikke være mere enn en fem seks personer for å få full morro av en fem stager eller en full 10 stager.

 

Spørsmålet er vel mere om hva man kan klare seg med av skivemateriell (lav budsjett), da jeg ser på slik aktivitet som noe på siden av skytterlagets ansvar (kansje man enkelte steder kan få slike konkuranser inn på skytterlagenes kalender, om de viser seg å ha livets rett).

Snakker man om skiver fra en vanlig printer, eller er det skiver som i dag er i vanlig handel som er ett bedre alternativ?

Link to comment
Share on other sites

Skivene kan vel enkelt dekkes av deltakerne selv gjennom en liten starting fee? Jeg ville lett betalt en 50 lapp for å være MED på noe sånt, uten å måtte LAGE noe sånt, om ni fattar ;)

 

Det ser ut som tonnevis med moro, og om ikke skytterlaget er interessert, så er det ikke verre enn at en 4 stykker minimum flokker seg sammen på ett leid jorde med printede blinker og har sin egen innbyrdes konkurranse, det er jo meget god trening i tillegg til moroa vil jeg mene 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 months later...
  • 5 months later...
  • 8 months later...
  • 2 years later...

Jeg har tenkt og arrangere dette prosjektet i Trondheim.

 

Tanken er Starting fee 50 kr (eksempel), hvordan vi gjør det med premiering kan jeg tenke noe i retning med NSF penge premie oppdeling.

Jeg tenker å arrangere dette etter retnings linjene som er tegnet opp i NSF bane konkuranse regelverket.

 

Er det noen som tenker tanken om og arrangere dette, og tilslutt få det som egen konkurranse form så ta kontakt så kan vi se på hva vi får til, for jeg ser det som positivt at jegere og andre som eier salong rifler faktisk bruker disse fremfor att de står i skapet uten om jakt sesongen.

 

Hva tror dere Kammer(ater)?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...