Jump to content

Pen (og litt praktisk) kikart til bøylerifle?


kaffikjelen

Recommended Posts

Snart kjem den første ny-nye rifla i hus, ei Marlin 336 Classic. Eg er ung og håpefull og vil sjølvsagt fare til skogs med opne sikter og jakte i skikkeleg cowboystil. Eg planlegg likevel å ein dag innsjå realitetane og finne at eit kikartsikte er veeldig praktisk. Estetikken vil likevel vere grådig viktig på slik ei rifle (som sikkert vil sjå meir tørrtrening enn reell jakt, i alle fall med det første).

 

Marlinrifla har utkastar på sida, so kikarten vil kunne ligge klistra nedpå låskassa. 30-30 er ikkje naudsyntvis noko langhaldskaliber, so stor forstørring er lite praktisk. Raudpunktsikte er sikkert flott det, men uaktuelt for meg, då eit sikte må stå i stil med resten av riggen. Optikken her ligg fram i tid å skaffe, men det er jo ikkje dumt å sanke forslag allereie, skulle folk ha det. Å ordne eit Finnvarsel er ikkje dumt å gjere tidleg.

 

Oppsummert er eg på leit etter optikk som er slankt, har låg forstørring, lite kompleksitet (fleire tårn osb) og vil gjere seg bra på ei børse av mørkt stål og treverk. Brukt er sjølvsagt å føretrekke.

hero.jpg

Link to comment
Share on other sites

Leupold Scout-kikkert i fast 2,5x montert foran låskassa. På scout-skinne eller aller helst på børsemakermontasje for å få den lav nok til at du slipper å modifisere kolbekammen. 

 

Dukker opp på Finn innimellom. De har gått ut av produksjon og noen av selgerne vet å tyne prisen pga dette, men andre ikke. Sett opp Finn-varsel med lyd og hvis du finner en til 4000 eller under så slå til umiddelbart. 

 

Edit: NY 336 Classic? Ruger-produsert? 

Edited by Skrueråmuttere
Link to comment
Share on other sites

Eg har ei Leupold VX-R 4-12x50 på storbørsa, og har vore veldig nøgd med den. So Leupold er på ingen måte dumt.

Skrueråmuttere skrev (1 time siden):

Leupold Scout-kikkert i fast 2,5x montert foran låskassa. På scout-skinne eller aller helst på børsemakermontasje for å få den lav nok til at du slipper å modifisere kolbekammen. 

Eg har aldri sjølv sett nokon med scout-stil på kikarten, langt mindre testa slikt sjølv. Er det eit problem å vere so langt unna glaset, mtp at sjansen for å få ulikt siktebilete frå gong til gong er større (ser eg føre meg), og at lys og sol kan vere eit større problem når ein ikkje skuggar for okularet? Desse børsene skal vere gjenga oppe på låsekassa for montasjar, so når moglegheita er der for eit "tradisjonelt" glas -- kva er fordelane ved slike scout-sikter?

 

Skrueråmuttere skrev (1 time siden):

Edit: NY 336 Classic? Ruger-produsert? 

Ja, om nokre veker skulle Våpen-Søilen få inn nokre av dei, og eg ba dei i fjor om å halde av då dei kom.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

kaffikjelen skrev (30 minutter siden):

Ja, om nokre veker skulle Våpen-Søilen få inn nokre av dei, og eg ba dei i fjor om å halde av då dei kom.

 

Gratulerer!! Veldig moro. Jeg venter på at de skal lansere 1894 i .44 i en versjon jeg vil ha, men har lurt fælt på din.

 

Scout er litt som rødpunktsikte uten rødpunkt... kan brukes med begge øynene åpne, kan monteres lavt, er ikke i veien. Men liten forstørrelse og lite synsfelt. Jeff Cooper har skrevet mye om konseptet.

 

Jeg har en liggende i skuffen som skal på en rifle som ikke er produsert ennå. 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Valg av siktemiddel på bøylerifle blir jo et kompromiss;

Estetikk (diopter) vs jakt (kikkertsikte, lav forstørrelse holder) vs moro på skytebanen (hvor jeg ønsker litt mer forstørrelse).

 

Min løsning ble en Leupold 2-7x33, og jeg er fornøyd med det.

 

30/30 er en skikkelig morsom patron! Det tynne godset i hylsene gjør at det tetter godt på lave trykk, og patronen fungerer fint helt ned i 32/20- ytelser.

For billige øvingspatroner, fungerer kobberbelagte kuler fint i mitt våpen. Men stort sett skyter jeg støpekuler, det fungerer flott. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Her er det mykje snasent:

https://www.vintagegunscopes.com/
 

Ellers har eg lurt på prismekikkert på min Marlin 1895. Har ein del astigmatisme så raudottane er meir ein liten drueklase. Men då er me vel eit stykke unna tradisjonane😎 

 

Kva eg skal montere på min nye Winchester 71 (Browningprodusert) i 348 Win. når synet tvingar fram ei anna løysing vert «spanande»…

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...