Jump to content

Sauer mod 100 E


Hane

Recommended Posts

Jeg har en Sauer Suhl mod. 100E o/u som jeg kjøpte lite brukt brukt på 80-tallet, og bare har brukt selv ved 3-4 anledninger. Tipp topp stand. Nå kan det muligens bli aktuelt å selge denne etter hvert, men jeg vet lite om verdien. 
Noen her som kan hjelpe meg med en verdivurdering? 

IMG_5274.jpeg

IMG_5275.jpeg

IMG_5276.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Det er nok dessverre i dette prisleie en kan vente seg for en såpass gammel børse i 12/70. Nå er TS sin børse tilnærmet strøken- så et par tusenlapper ekstra vil jeg tro han kan få. Og det er uten tvil mye børse for pengene! Om jeg husker riktig var 100E med enkel avtrekker, men uten løps-velger? 100EJ var med to avtrekkere og uten ventilert skinne. 100EJ er nok lettere salgbar. For øvrig, meget sterke og gode våpen.

Link to comment
Share on other sites

asterix skrev (På 18.12.2023 den 16.33):

Det er nok dessverre i dette prisleie en kan vente seg for en såpass gammel børse i 12/70. Nå er TS sin børse tilnærmet strøken- så et par tusenlapper ekstra vil jeg tro han kan få. Og det er uten tvil mye børse for pengene! Om jeg husker riktig var 100E med enkel avtrekker, men uten løps-velger? 100EJ var med to avtrekkere og uten ventilert skinne. 100EJ er nok lettere salgbar. For øvrig, meget sterke og gode våpen.

12/65 dette 😉 

Og, ja, enkel avtrekker og uten løpsvelger. 
Børsa er strøken den👍😊

Link to comment
Share on other sites

Model 100Ej var en god børse med både fangsikring og ejektorer- og til under halve prisen av en Merkel 200E. En 200E kostet litt over 7000.- i 1983, en 100EJ litt over 3000.- og var mye børse for pengene. Mirokuen lå i samme prisleie. Noen hadde råd til BMW, andre nøyde seg med Opel- mens noen kjøpte Datsun. Smak og behag. 🙂 Men mod 100E uten løpsvelger ble nok en flopp. Her er en optimist: Sauer souhl. med. Ejektor | FINN torget

Link to comment
Share on other sites

asterix skrev (1 time siden):

Optimist er vel bare fornavnet? Vedr. TS' våpen er jeg enig med @Chiefen.v-2, omtrent ikke salgbar i 12/65. Men jeg har vondt for å tro at ei "moderne" hagle produsert på sent 60- eller 70-tallet skulle ha 65 mm kammer?

 

Edit: Min far kjøpte en brukt mod. 8 på slutten av 60-tallet, jeg kjøpte en ny i 1970. Kan ikke huske at 12/65 var tema engang. (At vi noen ganger brukte 65 mm patroner med dekkskilling og 32 gram hagl er en annen sak).

Edited by Sølvrev
Link to comment
Share on other sites

  • sako_35 changed the title to Sauer mod 100 E
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...