Jump to content

Colt Singel Action Army


Kermit

Recommended Posts

Har levert inn søknad om Revolver i 45 Colt og har veldig lyst på en Colt Singel Action Army, men etter å ha surfet litt på nettet er de jeg har funnet i Norge fryktelig dyre :shock: Den billigste hos Winge Våpen koster 17.000 kr :( Jeg har ikke hastverk og vil gjerne kjøpe en brukt en, noen som vil selge eller vet om forhandlere som har inne sånt?

Link to comment
Share on other sites

Skal til USA senere i år, hvis jeg kjøper en Colt der borte kan jeg ta den med hjem i kofferten på flyet, eller må den sendes med noen slags spesial transport?

Tror nok det blir en slitsom, langdryg og kostbar affære. Mye papirarbeid på forhånd også, tror du må ha amerikansk eksportlisens og annet tull på plass... Bruk søkefunksjonen her på forumet, tror noe sånt har vært oppe før.

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller gått for en Uberti kopi av SAA, eller evt en Ruger Vaquero. Tror de ligger på ca 4500,-

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Er det noen som vet hvor man får tak i en ny Ruger New Vaquero, blånert og 5 1/2, her i landet?

Har saumfart hele norgeswebben og finner den ikke noe sted.

 

 

edit: i 45.lc forresten

 

Tror det var en sånn jeg så hos Børselars igår ... Det var ihvertfall en 45LC. Kikket så vidt på den da jeg leita etter en Ruger New Mod Super Blackhawk i .44 MAG. Det endte forøvrig med at jeg bestilte en ny som jeg får i midten av April :mrgreen: Gleder meg litt kan du si :lol:

Link to comment
Share on other sites

Husk det kreves eksportlisens fra Usa for å ta med seg våpen ut. Og det får du vist ikke sånn uten videre.
Hvis han får tak i en som er laget (faktisk laget - det er uavhengig av modellår) før 1. januar 1899 regnes den ikke som våpen ift. føderal lov og kan eksporteres fritt (men jeg ville ikke anbefale noen å ha en revolver i kofferten på en amerikansk flyplass ...).

 

collectiblefirearms.com[/url]"]

Export 1. Pre-1899 Firearms. We can sell and ship all the antique firearms (pre-1899) directly overseas, unless foreign laws prohibit such transactions. It is the Buyer responsibility to make sure that such transactions are legal in his/her particular country. It is the Buyer responsibility to provide all necessary permits or licenses, as required by the foreign law, that will be attached to the parcel

Link to comment
Share on other sites

Det er Våpensøilen som er leverandør av Ruger i Norge, så kan andre være "hoff leverandør" så mye de vil. Ruger får de fra Søilen, enten det er Børselars, eller XXL og "hoff leverandøren" Har selv bestillt flere Rugere fra Søilen.

 

Coltene hos Winge, har jeg sett på, mange med forskjellig grad av gravering, noen kledelig beskjedent, andre overlesset. 7500,- som den på salgsiden står for er en "løp og kjøp" pris. Om denne er like bra som Coltene jeg har kjøpt av samme selger (og det tror jeg) hadde jeg gått for denne om det SKAL være Colt. Om det skal være et bruksvåpen, en Ruger New Vaquero. Italienske kloner kan være et alternativ, men ut fra egen erfaring, stiller de bak Ruger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...