Jump to content

"Kammer-treff" under Landsskytterstevnet på Voss?


Jegermeistern

Recommended Posts

Hei, DFS-skytende "kammer"-ater!

 

Nå er ordinær påmelding til LS på Voss avsluttet (det blir mulighet for etteranmelding, mot erleggelse av enda mer grunker), og vel 4.000 skyttere skal delta (noen er vel dobbel-registrert, hvis de skyter både militært og standard DFS?).

 

Kan det være mulig at de av oss, som resten av året bare omgås via tastatur, kan ha et "fysisk møte" et-eller-annet sted i Voss-området? Og når kan det være aktuelt? Og hvor passer det å henlegge et slikt evenement??

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tidstabellen (denne er riktignok fra januar) ser slik ut:

 

https://s3-mittlag-prod.innocode.dev/production/uploads/attachment/file/40285/Tidstabell_2022-alt1__2_.pdf

 

Kikkertklassen skal skyte mandag og tirsdag, HK416 tirsdag og onsdag. Deltakere i disse klassene kommer kanskje ikke til Voss før i helga.

 

Det er finaler både søndag og mandag. Tirsdag skyter klasse 5 bane (Ettermiddag? Fjernsynsoverført??), og onsdag ettermiddag er det kongelag.

 

Vi bør kanskje prøve to tidspunkt, for eksempel fredag 28., om ettermiddagen, og mandag i kveldinga (da skal klasse 2, og klasse R og ER, skyte finale).

 

Sted? Campen er vel samlags-delt, så det er vel ikke lett å finne en ledig plass  (Østerdal skal ha pizza-kveld lørdag kl. 1800).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jegermeistern skrev (På 19.6.2023 den 19.00):

   -   mandag i kveldinga (da skal klasse 2, og klasse R og ER, skyte finale).

 

Jeg er meldt over til Kikkertklassen, og skal da skyte mandag og tirsdag. Hvis det ikke er mange kammer-folk som skal skyte finale i klasse 2, eller bivåne rekruttene, kan mandag kveld være et alternativ.

 

Jeg nevnte at Østerdal skyttersamlag skal samles lørdag kl. 1800 - på - Peppes Pizza! Da kan kanskje ikke vi være mer kresne heller (vet ikke hvor det er ledig). Værforholdene (ser ut til å bli ustabilt, det betyr sannsynlighet for regn i kveldinga) tilsier ikke akkurat samling utendørs, hvis vi ikke har rigget oss for elgpost seinhøstes.

 

I tilfelle dataen ikke funker, kan jeg treffes på telefon 41 51 71 64.

Link to comment
Share on other sites

.22-Krag skrev (På 19.6.2023 den 16.58):

Det er klin umogleg å få det til å passe for alle så det er vel berre å finne ein stad og eit tidspunkt og så annonsere.

Eg tek gjerne ein bayer med Kammeratar om det skulle passe 👍

 

Jeg har vært litt passiv i tråden, men får gjøre som @.22-Krag sier:

 

Jeg bor på Smalahove tunet, noen km langs RV 13 ved Lønavatnet. Her er det en utmerket "sjølbetjent kafe", utmerket til formålet. Kan vi møtes der kl. 1900 i kveld?

Link to comment
Share on other sites

Det ble nok heller "kammer-BOM", det er nok ikke lett å samle folk midt under klasse 5-skytingen. For senere anledninger vet vi at lørdag kveld er siste anledning uten at det kolliderer med finaler etc. Litt leit da, at "Kikkertklassen" skyter mandag og tirsdag, og militærklassen tirsdag og onsdag.

Link to comment
Share on other sites

Vi var sånn 50-60 stk fra samme skytterlag (Vi okkuperte to bord på arenaen, kontinuerlig), med tilhørende, og når en da i tillegg har ungdomsskytterene "sine" i absolutt alle finaler + lag- og samlagsskytinger, med vinnersjanser (ene vant jo, i Kl. R), og flere på pallen, og skal skyte sjøl, så gikk LS forbausende fort.

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...