Jump to content

Hjelp! Kva skal eg kamre det neste løpet mitt i???


stigamundsen

Recommended Posts

Tja, skal eg velge mellom vievatn og orming må eg vel seie at orming høyres best ut.
 

No vil eg jo tru at vievatn gjer god drep om ein ser på kristendomens historien,  men det kan jo fylgje med andre uønska effekter..

 

Nei, trur eg får gå for orming! Men så melder jo spørsmålet seg: kva orm? Dette er jo ei ussel 6mm-pipe.. Me nermer jo oss våren og små-hoggormtid, men det kjennes ikkje heilt rett ut det heller.. 

Edited by stigamundsen
Link to comment
Share on other sites

Jeg har når det kommer til "innskyting" av nye piper gjort alt fra ingenting til "slik de proffe gjør". Siste nye rifle en Tikka T3 i 243 win ble tatt med på banen med 20 skudd og fikk de gjennom pipa i rolig tempo type 3 skudd og frem å lappe, skravle litt med de andre osv til alle var brukt opp. Så fikk pipa en grundig puss når jeg kom hjem. Etter det har jeg skutt som vanlig, og pusset pipa etter hver skyting.

Link to comment
Share on other sites

bardp skrev (13 timer siden):

Du kan jo dra gjennom med en fille dynket med Vievann før første skuddet så er du på den sikre siden.

 

Vievann, det er bare noe hokus-pokus (*) fra den katolske kirken. Nei, man må, som en av mine tidligere sambygdinger, bruke "programmert vann" (den opprinnelige reportasjen fra ei "Alternativmesse" ligger ikke på nett lenger). Vår tidligere aktive "kammer"-at @Sako 30-06 beskriver virkemåten i dette innlegget:

 

https://www.kammeret.no/topic/4197-kritisk-tenkning/?do=findComment&comment=225084

 

Hvis man spiller Arne Bendiksen, som synger om Davy Crockett, som programmeringsbase for vannet, skulle man være på den sikre siden.

 

 

* Edit: "Hokus-pokus" fra den katolske kirken:

 

"Hokus - pokus - filihokus" er faktisk et uttrykk som stammer fra - nettopp den katolske kirken!

 

I katolsk tid i Norge var "messen" og altertjenesten på latin, som folk ikke forsto kvidderet av (etter reformasjonen ble alt på dansk eller tysk, som folk heller ikke forsto!), mens prekenen var på gammelnorsk.

 

Under nattverden sa den katolske presten:

 

"Hoc est Corpus verum Fili Dei", som på folkemunne ble trylleformularet "Hokus-pokus".

Edited by Jegermeistern
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...