Jump to content

NM Praktisk Rifle, 21 juni 2009; FARMERS RIFLE DAY


K-pro

Recommended Posts

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fint om alle påmeldte sjekker linken under og kontrollerer sine data...:

 

http://www.eidsvollss.no/forum/viewthread.php?forum_id=8&thread_id=21&pid=84#post_84

 

Send mail for endringer / supplering av manglende informasjon.

 

Påmeldinger og innbetalinger strømmer på - trenger du ei køye begynner det å bli fullt....

Squad's løser vi etterhvert.

 

 

Mvh

Jon Andre Garberg

MD, Farmers Rifle Day 2009

Link to comment
Share on other sites

Dødensmauser er jo snart klar den... nå med 20skudd "sturm" magasin, og rekyldemper. 8)

Men om ingen andre skal ha ekstended magasin får jeg vel heller bruke vanlig underbeslag.

(men tysk ergonomisk kolbekappa i ekstra mykt stål får du meg ikke til å bruke! en gang til....) Det jeg trenger å se på er noe for å stabilisere mating av den korte .308 patronen i den lange 30-06 kassa.

 

Må IKKE slippe Mr "Hassel" løs med Mauser sin igjen mot disse stakkars stål målene. Det var bare hull i hull på Evje NM 2006 :lol:

 

Skylder deg fremdeles en flaske Farris "Hassel" :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hei alle NM Rifle 2009 skyttere.

 

Da har vi noen veldig viktige og gode nyheter å melde.

 

Det har i en lengre periode vært stopp i informasjonen og besvarelse på mailer rundt årets NM, og det med god grunn.

 

Det planlagte baneanlegget på Steinsjøen ble uten forvarsel nærmest stengt for skyting med 7,62mm ammo. Årsaken er at Forsvarsbygg, sammen med Avinor har vurdert rikosjettfaren for stor mht sivil flytrafikk.

Dette medførte at vi sto uten baneanlegg. For å få arbeidsro med alternative løsninger, samt for å unngå ryktebørs og ukontrollerbare konsekvenser valgte undertegnede (Match Director) å legge lokk på saken.

 

…men, Panikken grep oss etter hvert som andre anlegg ble vurdert og vi fortløpende fikk avslag.

 

Stor ble derfor gleden (for oss som har tilbrakt en periode i Sorgenes Dal) da Sessvollmoen i dag kunne meddele at de forbarmet seg over oss og skriftlig innvilget oss de nødvendige antall baner.

 

Noen endringer vil det selvfølgelig bli. Noen gode og noen spiller mindre rolle. Strengt talt kommer vi veldig bra ut av det.

 

Det som ikke endres selve match’en, dvs dato, klokkeslett, antall øvelser, skudd, og lignende. MEN, overnattingen er ikke avklart.

 

Pre-Match er fremdeles pre-match. Vi ønsker ikke dette som en alternativ skytedag, men en dag for funksjonærer og hjelpere. Årsaken er de (foreløpige) begrensede resurser vi rår over, slik at vi fokuserer på å få en god Main-match.

 

Folk og fe kan vente seg mer info og besvarelser på henvendelser fremover.

 

Benytt gjerne ”Skytterns tråd – NM Rifle 2009” på Eidsvoll Sportsskyttere sin hjemmeside, www.eidsvollss.no

 

 

 

Sees på Sessvollmoen!

 

 

Jon Andre Garberg

MD, Farmers Rifle Day 2009

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Pre-Match er fremdeles pre-match. Vi ønsker ikke dette som en alternativ skytedag,

 

 

 

 

Bra det løste seg. Ser veldig fram til matchen.

 

bare en kommentar til det over. Under januar 2009 regelboka er det heller ikke lov for andre enn funkjsonærer og slaver å delta på prematchen.

Link to comment
Share on other sites

flott, da slipper jeg reise så langt! skal skyte prematch, og har anledning til å jobbe det meste av uka i forveien, samt klister skiver og være blid på søndagen, men har ikke fått noe svar på mail om hvor og når og slikt...

sendes det ut noe info til oss som skal jobbe etterhvert?

Link to comment
Share on other sites

Pre-Match er fremdeles pre-match. Vi ønsker ikke dette som en alternativ skytedag,

 

 

 

 

Bra det løste seg. Ser veldig fram til matchen.

 

bare en kommentar til det over. Under januar 2009 regelboka er det heller ikke lov for andre enn funkjsonærer og slaver å delta på prematchen.

 

Og sponsorer

Link to comment
Share on other sites

Vurderer å selge plassen min i main match.

 

PM ved interesse.

 

Antar du fleiper, men ser ingen smiletegn...

 

Så, match er full, kabalen har gått opp, lister, squads, ol. er kommet på plass. Trykking av sheets ol begynner. Skal vi presse noen inn, fordi vi kan, blir det ekstra arbeid...

Administrasjonsarbeid er noe vi har hatt MYE av. Fremover må/bør vi fokusere på pre-bygging av stager, props, koordinere hjelpemannskaper, ol.

 

I utgangspunktet er fristen for registrering langt overskredet, slik at vi kan fokusere på de ovenstående arbeidende.

 

Når man har benyttet så uendelig mange timer frivillig arbeid, som jeg aldri får betalt for, for å lage en match for bl.a. deg, håper jeg på litt takknemlighet og ros. Det er det eneste oppturen vi får.

Dersom, og bare dersom, ditt innlegg var sutring pga at vi tar et etterregistreringsgebyr synes jeg at det var utakknemelig og dårlig gjort. Alternativet er jo bare ha sagt nei.

Var det bare en spøk, så får du ha meg unnskyldt min hårsåre holdning - har nok en gang ofret en frihelg for NM rifle og er litt sliten ser du :?:?:?

 

Men, det blir bra :D Helt sikkert :D

 

Mvh

Jon Andre Garberg

Match Director

Farmers Rifle Day 2009 / NM

Link to comment
Share on other sites

da gejnstår bare ett spørsmål: kan jeg bo i telt på banen under snekringa, eller blir de militære mennene sinte om man blir over natten?

 

Hei,

 

Joda, camping på Aurtjern er tillatt - 1min fra banen - og vi skal ha øl der hver kveld ;-)

-men, de arbeidere som trenger rom vil få det på Letohallen, og sender epost om dette på vanlig måte

Vi sparer det vi kan, men det får være måte på ;-)

 

 

Mvh

Jon Andre

Link to comment
Share on other sites

Jon Andre, det har ingenting med selve matchen å gjøre.

Har kommet noe i veien som krasjer med datoen, og da vurderer jeg å heller

selge plassen min for at andre som ikke har fått plass kan skyte.

Selve navnendringen er en smal sak for match admin.

 

-Espen

Link to comment
Share on other sites

Jon Andre, det har ingenting med selve matchen å gjøre.

Har kommet noe i veien som krasjer med datoen, og da vurderer jeg å heller

selge plassen min for at andre som ikke har fått plass kan skyte.

Selve navnendringen er en smal sak for match admin.

 

-Espen

 

Nå har vi mekka og laget så mange fine stager at du pina-dø for stille opp med rifla :wink:

Dessuten blir det fest på Aur-tjern lørdag kveld :mrgreen:

Sin egen begravelse er gyldig fravær, så lenge du har med melding :twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

We will offer EXCELLENT catering services on Saturday and Sunday by The Night Owl's...

 

Hot / Cold meals will be served all day at the stages....

 

BBQ Party on Saturday on Aurtjern - NOK 60,- per person.

Beer and wine will be sold between 1800 and 2300.

 

WELCOME!

Link to comment
Share on other sites

Ser det er registrering på lørdag, håper det er mulig og reg på søndag morran og!

Kommer nemlig fra familieferie i danmark lørdag kveld, ferga er i kristiansand ca kl 2400 og da er det og først kjøre hjem til Sandefjord og bytte bil for og kjøre til sessvold :wink:

 

Hvor skal man møte på søndag morran?

Link to comment
Share on other sites

Ser det er registrering på lørdag, håper det er mulig og reg på søndag morran og!

Kommer nemlig fra familieferie i danmark lørdag kveld, ferga er i kristiansand ca kl 2400 og da er det og først kjøre hjem til Sandefjord og bytte bil for og kjøre til sessvold :wink:

 

 

Dette gjør du sikkert bare for å være slem med meg.... :mrgreen: så jeg må stå opp tidlig :mrgreen:

 

Regner med JAG legger ut mere info etter hvert

 

hilsen

Stats dir.

Link to comment
Share on other sites

Jon Andre, jeg kommer! :D

 

Når blir Course of fire lagt ut?

Kart over området, camping, GPS adresser til baneområder?

Hvor er Stats/registrering?

 

Her er en gorv oversikt over distanser, og antall skudd

 

Stage # Name Type L/M/S Targets/Shots

1 Pretty Standard Virginia Short 10 30m bane 10m skyting

2 Re-Enforcement Comstock Medium 18 30m bane 32m skyting

3 Two Towers Comstock Short 10 100m bane 100m skyting

4 3 Doors Down Comstock Medium 18 50m bane 50m skyting

5 Deja Vu Comstock Long 30 50m bane 20m skyting

6 Boomerang Comstock Long 26 30m bane Start 28m komprimert

7 Curve Ahead Comstock Long 24 30m bane Start 28m

8 Farmers Challange Comstock Medium 14 200m bane 200m skyting

150

 

Squadingen blir ferdig ganske snart også, må bare få en siste oversikt fra K-Pro om det er flere som har betalt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...