Jump to content

NM Praktisk Rifle, 21 juni 2009; FARMERS RIFLE DAY


K-pro

Recommended Posts

Eidsvoll Sportsskyttere er arrangør av Norgesmesterskap i Praktisk Rifle 2009 og ønsker velkommen til Farmers Rifle Day den 21 juni 2009.

 

Se www.eidsvollss.no or under for more info:

 

 

 

NEW INFO DAILY - ALL NEW INFO AT www.eidsvollss.no THREAD:

http://www.eidsvollss.no/forum/viewforum.php?forum_id=29

 

 

08.06.2009 Info about stages added in Forum, http://www.eidsvollss.no

 

06.06.2009: MATCH IS FULL - If you not have paid, you dont have a slot....

 

We will offer EXCELLENT catering services on Saturday and Sunday by The Night Owl's...

Hot / Cold meals will be served all day at the stages....

BBQ Party on Saturday on Aurtjern - NOK 60,- per person.

Beer and wine will be sold between 1800 and 2300.

WELCOME!

 

24.05.2009: "Crews Thread" added at: http://www.eidsvollss.no/forum/viewthread.php?forum_id=8&thread_id=55&pid=354#post_354

28.04.2009: Matchhotell is Letohallen - book rom ASAP!

20.04.2009: OBS !!! NEW RANGE - SESSVOLLMOEN!!

 

 

Vi rifleskyttere er jo så heldig at vi får EM og et kjempestevne på hjemmebane i Norge i år. Problemet er at et NM manglet og det viste seg ikke helt ukontroversielt å inkludere NM i EM.

 

Så, under parolene ”Bedre med et lite NM, enn ingen NM” og ”Kvalitet over kvantitet” besluttet Eidsvoll Sportsskyttere – GPS at vi kunne ”tilby” NFPS å ta NM.

 

Stevne er i utgangspunktet en-dags + pre-shot, men allikevel er det som vanlig behov for hjelp, RO’er, byggere, match officials, osv…

HJELP!

 

Date, Main-match: 21 June 2009

Time: 08.00 - 20.00

Pre-shot: 20 June 2009

Construction: 16-19 June 2009

Registration: 20 June - all day.

 

 

Level 3 (sanksjonering hos IPSC er søkt).

Sessvollmoen er bekreftet som bane (35min nord for Oslo).

Foreløpig baner:

8 stager / 150 skudd.

Deltageravgift: NOK 350,- / USD 50,-

Divisjoner: SAO / SAS / MO / MS

 

Official Main Sponsor: ArmaLite Rifles & Pistols

Match Director: Jon Andre Garberg, jong@jag.as

Ass. Match Director: Per Fr. Insulan

Range Master: Morten Elstad

Stats: Jostein Hassel

Kasserer: Kjersti Johansen

Catering: Nannestad Skole / Christian Bjerknes.

Påmelding: kjerstij@jag.as

Kontonummer: 1503.03.90749.

Innbetalinger merkes "Farmers Day 2009" og FULLT navn på deltager(e) + matchdag.

Siste betalingsdato: 15.05.2009

 

 

Overnatting:

Meget gode muligheter for camping ved Aurtjern.

 

Pre-Match er fremdeles pre-match. Vi ønsker ikke dette som en alternativ skytedag, men en dag for funksjonærer og hjelpere. Årsaken er de (foreløpige) begrensede resurser vi rår over, slik at vi fokuserer på å få en god Main-match.

Selv om det gjenstår noen mindre formaliteter er det viktig at flest mulig blir tidligst mulig varslet.

 

-You have now been warned!

OBS, OBS, OBS!

Mange har ikke fått med seg info tråder på ESS-GPS sin hjemmeside hvor blant annet alle påmeldte er listet...

Se denne OPPDATERTE linken, og bli opplyst:

http://www.eidsvollss.no/forum/viewthread.php?forum_id=8&thread_id=21

 

Mvh

Jon Andre Garberg

Leder, ESS-GPS

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Da kan jeg bekrefte at Eidsvoll Sportsskyttere er arrangør av Norgesmesterskap i Praktisk Rifle 2009 og ønsker velkommen til Farmers Rifle Day den 21 juni 2009.

 

Vi rifleskyttere er jo så heldig at vi får EM og et kjempestevne på hjemmebane i Norge i år. Problemet er at et NM manglet og det viste seg ikke helt ukontroversielt å inkludere NM i EM.

 

Så, under parolene ”Bedre med et lite NM, enn ingen NM” og ”Kvalitet over kvantitet” besluttet Eidsvoll Sportsskyttere – GPS at vi kunne ”tilby” NFPS å ta NM.

 

Stevne er i utgangspunktet en-dags + pre-shot, men allikevel er det som vanlig behov for hjelp, RO’er, byggere, match officials, osv…

HJELP!

 

Stevnedato: 21 juni 2009

Pre-shot: 20 juni 2009

Bygging: 16-19 juni 2009

 

Level 3 (sanksjonering hos IPSC er søkt).

Det er etter all sannsynlighet Steinsjøen som blir bane (Hurdal – 1t nord for Oslo).

8 stager / 150 skudd.

 

Official Main Sponsor: ArmaLite Rifles & Pistols

Match Director er Jon Andre Garberg, jong@jag.as

Range Master er Morten Elstad

 

Egen hjemmeside under http://www.eidsvollss.no kommer snart.

Selv om det gjenstår noen mindre formaliteter er det viktig at flest mulig blir tidligst mulig varslet.

 

-You have now been warned!

 

 

Mvh

Jon Andre Garberg

Leder, ESS-GPS

 

Heder og ære for å ta på seg jobben:-)

 

Kan ikke garantere at jeg klarer å komme før fredag, men antar det går bra med onsdag kveld:-)

Bygger og RO'er:-)

 

/D

Link to comment
Share on other sites

Sannelig bra det vistnok er jeg som skal kjøre stats da :twisted:

 

Er vel ikke så vannskelig det, for de to "tullingene" som evt kommer til å skyte manuell

 

Men egentlig så synes jeg arrangøren skal sette et minimumskrav på antall deltaker for å skyte manuell. I henhold til gjeldende regelverk for IPSC.

Link to comment
Share on other sites

Fra punkt 6.2.2 i Januar 2006 ed Rifle Rules

 

In IPSC sanctioned matches, the minimum number of competitors stipulated in Appendix A2 must compete

in each Division for it to be recognized. If there are insufficient competitors in a Division, the Match

Director may allow that Division to stand without official IPSC recognition.

 

Fra Apendix A2:

 

Level III ................. A minimum of 10 competitors per Division (mandatory)

 

 

Min tolkning av dette er at IPSC-reglementet forlanger 10 skyttere eller mer for å premieres med presidentens medalje

, mens MD står fritt til å la en klasse få starte og gjennomføre selv med mindre enn 10 deltagere.

 

Så jeg håper på en tålmodig MD som liker store smell fra gamle rifler. :D

Link to comment
Share on other sites

Nemmlig, jeg skyter ikke manuell for å vinne no(dvs penger eller sånt bull), men for å slå de andre slaskene. Det er helt greit at man bør ha en form for minimumsantall av deltagere for å premiere... men å ikke score et bullshit (litt sint for i fjor ja :evil: )

 

Delvis enig med deg. Men å score to stykker er også litt dumt da. Ivertfall sånn som winmss er lagt opp.

Men sånn som det var i fjor, så burde matcharrangøren varslet de som hadde meldt seg på, at det ikke ble scoret. Da hadde man fått valget, stille med den mislykkede manuell børsa(i praktisk) i en semi klasse, eller ordnet seg en vettug børse(semi auto) :D

 

Det bør være ett minimum på 5 stk i hver manuell klasse for at de skal bli scoret. Og det bør ikke kåres noen mester uten at det er minst 10 stk

 

Hmm, kanskje jeg på kjøpe meg en manuell børse med stort magasin da, bare for å terge litt.... :D

Link to comment
Share on other sites

Disponerer rifle for flere klasser, men må innrømme jeg føler en smule mer skyteglede når man må gjøre mer enn å bare dra i avtrekkeren.

Men for all del, kortholds-stager med mauser'n var IKKE gøy........

 

Men dette er snakk om smak & behag.. og det er ikke diskutabelt.

Men en god krangel etter endt skyting med dertil egnede forfriskninger derimot....... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

tja, det er vel egentlig bare restriksjoner i forhold til premiering og ikke for å skyte, SVJV.

Og jeg driter i premiene, 8) det er jo heder og ære som teller.

 

Så forøvrig at noen har meldt seg på I manuell open, minor... så ren "bolt" klasse er det jo ikke. :roll:

Link to comment
Share on other sites

hvor mange mann må vi ha med mauser for å få egen bolt klasse?

Det er vel 10 for å skyte poeng, men ingen minste antall for å få lov til å stille i egen klasse. (spiller jo ingen rolle egentlig, så lenge det ikke blir scoret for premie)

 

Jeg har jo mævvser jeg å.. men jeg orker ikke forflytte meg med den rundt noe særlig. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Dødensmauser er jo snart klar den... nå med 20skudd "sturm" magasin, og rekyldemper. 8)

Men om ingen andre skal ha ekstended magasin får jeg vel heller bruke vanlig underbeslag.

(men tysk ergonomisk kolbekappa i ekstra mykt stål får du meg ikke til å bruke! en gang til....) Det jeg trenger å se på er noe for å stabilisere mating av den korte .308 patronen i den lange 30-06 kassa.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gleder meg i alle fall som en unge til å komme nedover, faktisk mye mer til dette en til EM :P

 

Når begynner dere å bygge? Onsdag? Tenkte kanskje å prøve å kjøre ned da, har funnet ut at jeg kan få to dager idrettspermisjon med lønn for norgesmesterskap:-)

 

Dagfinn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...