Jump to content

Ny pipe samler ikke når den blir lunken.


Rugerdud

Recommended Posts

Rugerdud skrev (4 timer siden):

Joda, vet jeg kan skyte tunge kuler. Men 50-55 grs skal fint kunne skyte bedre enn 7-8cm i 1/8 piper. At ikke alle kuler skyter type sub 1/2 moa er jeg klar over.

Begge mine 7"-twist 223-piper har skutt både 55gr og 77-80gr, i ett lite hull når jeg vil. Har du kontrollert riflestigningen? Og boringen?

 

K

Link to comment
Share on other sites

Rugerdud skrev (4 timer siden):

Spør om forslag til hva som er feil..... Om ei kule samler 1mm uansett hvor mye skudd jeg pumper gjennom pipa hjelper meg jo lite da jeg skal bruke pipe til noe annet enn BR ;) Det jeg ønsker er at denne rifla skal oppføre som de andre jeg har. Mulighet til å skyte mange typer kuler

Ikke alle løp går med alle typer kuler. Selv om du ønsker det.

Link to comment
Share on other sites

@M67 Jeg er ingen børsemaker, jeg er heller ingen bilmekaniker, murer, smed, taktekker, båtbygger eller annet. Derfor stoler jeg på at fagfolk vet hva de gjør. Når de sier pipa er ny, stoler jeg på det. Når de sier den er .224 med 1/8 må jeg stole på det. Hvis jeg kunne gjøre alt selv hadde jeg ikke satt bort byttejobben, men gjort dette selv.

Link to comment
Share on other sites

høggern skrev (3 minutter siden):

Ikke alle løp går med alle typer kuler. Selv om du ønsker det.

Men nå går jo pipa med disse kulene? Om ei pipe ikke liker ei kule så spiller det vel ingen rolle om det er "varmt" eller kaldt? Liker den ikke kula går den vel dårlig hele tiden?

Link to comment
Share on other sites

Rugerdud skrev (10 minutter siden):

Men nå går jo pipa med disse kulene?

Nå må du vel bestemme deg. Går den eller går den ikke? ;)

En pipe kan samle når den er kald for å spre mer når den er varm. Da går den ikke i følge mitt hode. Om pipa er rom (det er en mulighet) og kulene er i grenseland til undersize (det er og en mulighet) så har du en mismatch. Den kan få stygge utslag når noe blir varmt....

Det kan løses ved å bytte løp eller finne en annen kule.

Både kuler og løp kan måles.

 

Edited by høggern
Link to comment
Share on other sites

Det høres ut som ei veldig rar pipe. 

 

Jeg tror det beste du kan gjøre er å sende tilbake til butikken. Våpensmia bruker å være pålitelige. 

 

Når du har prøvd med så mange kuletyper og fabrikkammo er det neppe underdimensjonerte kuler. Jeg ville evt ha prøvd å slugga med kula fra en 22 lr-patron for å se diameteren.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Rugerdud skrev (8 timer siden):

Ny pipe uten kostnad ja. Det var jo de som hadde levert defekt vare.

100% enig, var bare nysgjerrig. Enkelte uproffe aktører kunne falt for fristelsen av å skylde på ett eller annet for å unngå å gjøre noe med saken, eller bare tilby rabatert ny pipe. 

 

Var mer for å kartlegge om Våpensmia er en plass man kan finne på å sende inn våpen. 

Link to comment
Share on other sites

The Modern Day Hunter skrev (1 time siden):

Var mer for å kartlegge om Våpensmia er en plass man kan finne på å sende inn våpen. 

Er nok proffe og en plass du trygt kan bruke. De var nok bare uheldige med pipa de satte inn hos meg.

 

Her fra siste skyting etter at de hadde gjort om igjen kroning, kammer og gjenger i rifle.

 

348388711_789112529352864_2434874541124752786_n.jpg.dcf00fc2e6c244c3024a0d5298cdf2ea.jpg

 

Da hadde skytteren fortalt at dette er bare å gi opp.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...