Jump to content

Ekstremt lite utvalg i brukt .22 matchpistol!


Gunman76

Recommended Posts

Skal kjøpe meg en .22 matchpistol. Helst Fwb Aw 93 eller Pardini Sp, men annet er også av interesse. Pga økonomi skal jeg kjøpe brukt. Sliter bare så sinnsykt med å finne aktuelle emner.

 

Ser 1 Aw 93 på finn, men han skal jo ha en formue og er ikke åpen for pruting. Pardini finner jeg ikke noe av. Har søkt nettet opp og ned i dagesvis på bruktlister etc,finner ikke en dritt og begynner nesten å miste motet. Vil jo skyte helst ikveld men ny pistol :shock:

 

Noen som kan hjelpe meg?

Link to comment
Share on other sites

Har nok noe med at det er litt mere gjennomtenkt kjøp av slike våpen. Kjøpe dyre konkuransevåpen så kjøper man stort sett for og ha. Og selge slike igjen er ikke noe problem. Prøv heller og strekk deg litt mere og kjøp ny fra Danmark.

Link to comment
Share on other sites

Er i samme situasjon som deg Gunman76, og så også den AW93 på finn.no

Men det må da være måte på hva en skal måtte betale...

Om man har gitt overpris en gang må man likevel gå ut fra dagens pris om man vil få solgt.

Den har vært ute på finn en stund den der...

Hvem selger nye AW93er her til lands?

Noen som kjenner til norske forhandlere med "spesialtilbud" på nye matchpistoler i .22lr?

 

Hadde faktisk trodd det skulle være litt brukt å velge mellom av matchpistoler, men der er forbausende lite! :o

Mens vanlige .22er og ikke minst grove pistoler svømmes jo markedet over av.

Får nok bare ønske hverandre lykke til...

Har også vurdert å kjøpe nytt fra Danmark, men føler også at det er mere penger en jeg ønsker å bruke på en .22

Særlig siden jeg kun bruker den når i vinterhalvåret. Ellers skyter jeg Praktisk.

Link to comment
Share on other sites

Er i samme situasjon som deg Gunman76, og så også den AW93 på finn.no

Men det må da være måte på hva en skal måtte betale...

Om man har gitt overpris en gang må man likevel gå ut fra dagens pris om man vil få solgt.

Den har vært ute på finn en stund den der...

Hvem selger nye AW93er her til lands?

Noen som kjenner til norske forhandlere med "spesialtilbud" på nye matchpistoler i .22lr?

 

Hadde faktisk trodd det skulle være litt brukt å velge mellom av matchpistoler, men der er forbausende lite! :o

Mens vanlige .22er og ikke minst grove pistoler svømmes jo markedet over av.

Får nok bare ønske hverandre lykke til...

Har også vurdert å kjøpe nytt fra Danmark, men føler også at det er mere penger en jeg ønsker å bruke på en .22

Særlig siden jeg kun bruker den når i vinterhalvåret. Ellers skyter jeg Praktisk.

 

Hva er dagens pris :?:

 

Er ikke sikkert prisen på Finn er så gal, med tanke på at det er en nesten ubrukt pistol :wink:

 

 

Kanskje grunnen til at det er så lite brukt er at folk gidder ikke selge, når det er flere her inne som dikterer hva de ev kan få for våpnet sitt... værd en tanke . . .

 

Som alltid, du får hva du betaler for :D

 

Jeg hadde heller kjøpt en FWB AV93 til Finn-prisen, enn å kjøpe en 30-40 år gammel Walther GSP til 4-4500 kr :wink:

Link to comment
Share on other sites

Sitatet du har uthevet var en generell betraktning, ikke myntet på dette tilfellet slik det kanskje kan se ut slik jeg skrev det.

Tro meg, jeg hadde heller ALDRI kjøpt en 30-40 år gammel pistol med mindre jeg var samler! :lol:

Men det er vel en allmen oppfatning at 2/3 av dagens pris er "akseptabel" bruktpris!?

At denne er svært lite brukt kan være, men ikke dokumenteres...

Selger vet ikke, og kan ikke finne ut, hvor gammel den er.

Mulig du kjenner/er selgeren siden du har slik medfølelse som du gir utrykk for her. :lol:

 

Og jeg dikterer heller ikke hva man kan forlange!

Jeg sier hva jeg mener er akseptabel pris for noe som er brukt og helt uten garantier.

Og jeg byr utfra det.

 

Verden har blitt mindre ved hjelp av internett, og man kan handle like enkelt fra f.eks Danmark som fra norsk forhandler.

Ja, faktisk enklere, da norsk forhandler har lagt ned nettbutikken. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Sitatet du har uthevet var en generell betraktning, ikke myntet på dette tilfellet slik det kanskje kan se ut slik jeg skrev det.

Tro meg, jeg hadde heller ALDRI kjøpt en 30-40 år gammel pistol med mindre jeg var samler! :lol:

Men det er vel en allmen oppfatning at 2/3 av dagens pris er "akseptabel" bruktpris!?

At denne er svært lite brukt kan være, men ikke dokumenteres...

Selger vet ikke, og kan ikke finne ut, hvor gammel den er.

Mulig du kjenner/er selgeren siden du har slik medfølelse som du gir utrykk for her. :lol:

 

Og jeg dikterer heller ikke hva man kan forlange!

Jeg sier hva jeg mener er akseptabel pris for noe som er brukt og helt uten garantier.

Og jeg byr utfra det.

 

Verden har blitt mindre ved hjelp av internett, og man kan handle like enkelt fra f.eks Danmark som fra norsk forhandler.

Ja, faktisk enklere, da norsk forhandler har lagt ned nettbutikken. :roll:

 

Du sier 2/3 av ny pris, den syntes jeg er ok

 

Andre i tidligere tråder har sagt max 1/2 pris av ny, det syntes jeg bare er tåpelig.

 

Nei alt jeg skrev var ikke myntet på deg.

 

Og nei, det er ikke meg som skal selge våpenet.

Hadde det vært det hadde prisen vært betydelig høyere :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hei "broder", hva er adressen til våre danske venner?

Blir det ikke mye papirer og byråkrati ved å importere eller der det selger som ordner dette?

 

Jeg har sett litt hos Huntershouse og hos Karlslunde Sport.

Førstnevnte har AW93 til 13580,- sistnevnte har GSP og SSP til hhv ti og elvetusen tohundre. Danske kroner, vel og merke...

 

Når det gjelder byråkratiet i dette er det like enkelt som å handle i Norge.

Si fra når du søker, eller fiks det nå om du har søkt. Så ordener Politiet det slik at du kan importere på våpensøknaden din.

Denne sendes til forhandleren, begge disse kan det med å selge til Norge etter hva jeg forstår, også sender de deg våpenet og papirene dit de skal.

 

Mulig AW93en er en fantastisk pistol, men kan man få en ny SSP eller GSP til samme pris eller rimeliger ville jeg valgt det framfor brukt AW93.

Link to comment
Share on other sites

Skal kjøpe meg en .22 matchpistol. Helst Fwb Aw 93 eller Pardini Sp, men annet er også av interesse. Pga økonomi skal jeg kjøpe brukt. Sliter bare så sinnsykt med å finne aktuelle emner.

 

Ser 1 Aw 93 på finn, men han skal jo ha en formue og er ikke åpen for pruting. Pardini finner jeg ikke noe av. Har søkt nettet opp og ned i dagesvis på bruktlister etc,finner ikke en dritt og begynner nesten å miste motet. Vil jo skyte helst ikveld men ny pistol :shock:

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

Ta kontakt med lederen i LSS han skal selge en Pardini.

 

for 6000,-

 

 

(følg link) http://www.larviksportsskyttere.no/adresser.htm

 

:D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Maila ????

Har du fått svar så skal du ta det som et nyttårsforsett.

Jeg ville ringt vist det er noe du faktisk lurer på. Ellers kan toget gå.

 

Og toget gikk... :cry:

Noen her som snappa Benelli'en?

Den ble solgt igår...

Jeg ringte i dag tidlig og prata litt med dem.

MP90S'en var solgt og GSP'en var gammal og velbrukt...

Nå i ettermiddag hadde de svart på mailene mine!

Så jeg er storfornøyd med servicen. Om ikke annet...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Siden det var jeg som startet denne tråden føler jeg at jeg bør informere om at jeg har kommet "i mål". Kjøpte meg en brukt Benelli Mp90s world cup.

 

Prøvde den ca 400 skudd nå i helgen og er veldig fornøyd. Nå har jeg faktisk lyst til å stille opp i en konkurranse også :D

 

Er det forresten noen som har link til forhandler/butikk el. som har deler/utstyr til dette våpenet så er jeg veldig glad for tips.

Link to comment
Share on other sites

He he, nei på ingen måte. Så helt tørke er det nok ikke. Etter å ha eid først en Buckmark, så en begredelig Sig mosquito for deretter å kjøpe en Ruger mk3 så må jeg virkelig si at det har blitt ekstremt gøy å skyte presisjon-ikke bare stå å plinke i vei.

 

Skulle jo egentlig bare mangle at det ikke var litt forskjell også da...

Link to comment
Share on other sites

Det er bra du har fått deg et skikkelig våpen Gunnman76, alt annet er etterligninger.

 

www.vaapensport.no er levrandøren på deler og slikt i Norge, kjempe service fra gutta der :D

 

Du burde ha ei tennnål i reserve og event. bytte rekylfjær.

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Interessant tråd.

Jeg skal innvestere i 22 matchpistol i denne våren. Pris er ikke relevant (innen rimlighetens grenser) så kjøper gjerne ny.

Spørsmålet er hva jeg skal kjøpe. Etter å ha finlest nettet er det noen som skiller segt ut, uten at jeg har prøvd de. Morini, Pardini og Hammerli er visulet det jeg har lyst på, men som sagt jeg har ikke holdt i noen av disse.

 

Er det noen som kan gi meg konkrete gode råd og da gjeren erfaringer med egne våpen.

Link to comment
Share on other sites

Det er bra du har fått deg et skikkelig våpen Gunnman76, alt annet er etterligninger.

 

www.vaapensport.no er levrandøren på deler og slikt i Norge, kjempe service fra gutta der :D

 

Du burde ha ei tennnål i reserve og event. bytte rekylfjær.

 

:D

 

Gutta der er nok bare en person :wink:

Godt å høre at det endelig er noen som får noe som heter service der, jeg har alltid erfart at det er et totalt fremmedord for den fyren...

Men, kan tenkes at han har kommet på bedre tanker på sine gamle dager.

 

Vil forøvrig anbefale Gunman76 og også kjøpe komplett utrager med alle deler.

Disse delene har en lei evne til å "fly" sine egne veier og aldri finnes igjen.

PS: vær svært nye med å pressisere hvilket kaliber du skal ha deler til :idea:

 

Rekylfjær, selvfølgelig, men ikke glem BUFFEREN den slår imot, den må byttes av og til :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Synd mitt innlegg kommer litt sent, men jeg har en FWB AW93 som jeg vurderer å selge. Hva kan være "rett" pris for den?

 

En bekjent solgte nettopp en for 9200.-

Pen, men en del år gammel, skutt ca 20000 skudd

 

7000 som Gringoen solgte sin for er "drittbillig" :shock:

 

Prisene ligger mellom 9 og 11 tusen vanligvis :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...