Jump to content

Halvauto rifle forbudet


Ørnulf

Recommended Posts

Bare for å avklare, for meg som ikke har vært helt våken på dette feltet en stund, og som sitter her og klør meg i hodet over hvilken retning samfunnet beveger seg i... 

 

Min Marlin mod 60 salongrifle er nå forbudt å omsette (men jeg kan fortsatt eie drapsmaskina sjøl?) pga at den har rørmagasin med kapasitet >10 skudd? Og han kompisen som søkte om å kjøpe tilsvarende fra en annen kamerat, har fått et gyldig avslag på sin søknad slik at han ikke kan erverve denne til å plukke kråker fra fjøstaket? 

 

Link to comment
Share on other sites

Det er vel kombinasjonen halv-auto og løse magasin POD vil til livs?

POD har sikkert en tanke om at utrente personer kan gjøre mest skade med slike våpen, og vil derfor ikke at de mange hundre tusener med bestått jegerprøve-eksamen skal få fri tilgang...

At NROF og DSSN-skytter får slike våpen øker derimot ikke risikoen for samfunnet, men det forhindrer neppe POD å stramme inn enda et hakk når samfunnet først har blitt vant til at jegere ikke får kjøpe halvauto med løse magasin. Da er det bare en marginal gruppe igjen som har tilgang, og man taper ikke et valg på å frata et fåtall konkurranseskyttere halvautoen med løse magasin...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, slemmo said:

Om duy får beholde den vet vi vel ikke enda, men om alt dette skal tilbakekalles blir det tidenes oppryddingsjobb.

 

Kun slått av om de faktisk skal begynne å gå etter sportsskyttere som kun har betalt "lisens for å eie x antall pistoler" i over 10 år 🙈

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...