Jump to content

Det var en gang


Castor

Recommended Posts

Var en kar innom forleden. Han ville gi seg med jakt og skyting og lurte på om jeg ville overta diverse utstyr, bla en del ladeutstyr/komponenter.

Han har desverre blitt innhentet av alderen. Går den veien med oss alle, etter hvert vet dere.

 

Nuvel....var ikke nei i min munn😄

Det som er spesielt med dette bildet, er prisen på denne esken m kuler. Sjekk den.

20220905_120406.jpg.2b9d65483a8b0d3d75c0fc3d5acfffc9.jpgBehagelig, for å si det mildt. Er nok en god del år siden denne handelen ble gjort ja, men innholdet har ikke gått ut på dato. 😄

Edited by Castor
Edit
  • Like 11
Link to comment
Share on other sites

547 er varegruppe, A8 er januar 1978. Butikk er Storgata i Oslo.

Det kan godt hende det er jeg som har solgt disse kulene..

 

Effektiv forretningsrente var vel godt over 12% så det var dyrt å ha ting på lager.

I våpenavdelingen hadde vi en reol med S&W håndvåpendeler for 2,5mill ca 1980. Husker butikksjefen klaget litt flåsete over at det kostet 300k i året å ha de delene på lager.. ( det var stort sett deler til alle S&W-modeller de produserte dengang fra minste skrue og pinne til sylindere, sleider og løp i alle lengder.)

Edited by Torf
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Gjennomsnitts årslønn i 1978 var 76020 kr.

I 2021 var den 8 ganger høyere.

Hva kostet samme kula i fjor, før de absurde prisstigningene starta?

Edit; den pakka kosta ca 450 på brownells nå. Eller kunne kostet, om de hadde hatt den. Den burde kosta 300 om man brukte 8 gangern.

 

Edited by høggern
Link to comment
Share on other sites

Torf skrev (På 5.9.2022 den 15.11):

Butikk er Storgata i Oslo.

Det var et must å stikke innom butikken på 90 tallet når man tok seg en Oslotur. Jeg kjøpte en brukt Ruger M77 i 308 med type lett og flat kolbe i synt. Alt i SS og med Leupold i sølv. Husker jeg var rimelig fornøyd når jeg hentet vidundret. Solgte alt komplett noen år etter med fortjeneste. Alt var bedre før 😁

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...