Jump to content

Zevtech & ShadowSystems


Nomad88

Recommended Posts

  • 1 month later...
11 minutes ago, Nomad88 said:

Litt styr å importere? 
Blir fort for dyrt med mva 

 

Ifølge import kalkulator;

Sum før fortolling 23 264,26
Toll (0 %) 0,00
Merverdiavgift (25 %) 5 816,07
Sum etter fortolling 29 080,33

 

 

Er vel ikke fryktelig mye styr, de må fikse et export skjema, og du må høre med tollvesnet.  

Link to comment
Share on other sites

Import går som en røyk.

 

Du skal betale netto pris til forhandler, altså uten mva.

 

Det største problemet er å få våpenet fraktet til Norge, et fåtall (om noen) spedisjonsfirma frakter våpen. Så du må antakelig belage deg på å hente selv.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Transport av våpen over grenser kan fort bli veldig dyrt, bare å ha et våpen ankomme gardermoen koster deg 2000NOK i FOB-fee. 

 

Det er viktig å huske på at det ikke er vanlig å sende våpen i posten slik vi er vant med her på berget, i DK må de bruke svindyre bud, i DE bruker de DHL som nektet å krysse grenser med våpen. 

Så sjekk opp nøyaktig hvordan de ser for seg å sende def pistolen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan få det sendt til kjæresten min i sverige som bor ikke langt fra grensen og hente det der selv. 

Men jeg må ringe politikontoret og tollen for å undersøke nøyaktig hvordan denne skal fortolles og hva som trengs av papirer. 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Nomad88 said:

Jeg kan få det sendt til kjæresten min i sverige som bor ikke langt fra grensen og hente det der selv. 

Men jeg må ringe politikontoret og tollen for å undersøke nøyaktig hvordan denne skal fortolles og hva som trengs av papirer. 

https://www.politiet.no/tjenester/vapen/import-og-salg/

 

Ser og Brownnells har Zevtech https://www.brownells.no/epages/Norge.sf/no_NO/?ViewAction=ViewFaceted&ObjectID=9131165&FacetValue_PreDefString_no_2390542=ZEV+Technologies&CurrencyID=NOK

 

Så er vel ikke så dumt å sende de en mail, om de kan ta inn den modellen du vil ha. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ok, da må du vel være en av en håndfull med den erfaringen?

Tålmodighet og normal høflighet kommer du langt med, jeg har kun positive opplevelser med gjengen hos Brownells Norge.

At ting tar tid kan de ikke for, med tanke på moderselskapets størrelse og primærmarked er vi sånn sett heldige som har et så stort katalogutvalg enda. Sånn sett er vi prisgitt Brownells som lar oss velge og vrake og bestille hjem i postkassa, sammenligna mot å måtte ringe butikker og ramse opp 25 forskjellige katalognummer/produsentkoder, og så bli fortalt at de kanskje kan bestille det juni neste år.

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

Jeg har handlet mye (les alt for mye) fra Brownells. Noen ganger tar det mye lengre tid enn det man ønsker, og jeg mener å huske at jeg sendte en mail en gang som jeg aldri fikk svar på. Jeg har også handlet og bestilt mye fra andre norske importører/representanter for utenlandske produsenter. Min erfaring er som følger: Brownells leverer selv om det noen ganger tar litt tid og prisene kanskje er litt i overkant. Flere av de andre, jeg kom på tre i farten, klarer ikke en gang å levere de enkleste deler til våpen de har solgt. Vi må huske på at Norge er et lite land som omsetter kanskje en brøkdel av en promille av det noen av produsentene leverer. Brownells har i hvert fall en liten finger inn i det store USA-markedet, og det må vi kunne glede oss over. Vi skal selvfølgelig ikke godta at noen snyter oss, og dårlig kundebehandling skal vi heller ikke godta, men slik erfaring har ikke jeg med Brownells. Kanskje har jeg hatt flaks?

Link to comment
Share on other sites

On 6/14/2022 at 8:03 PM, Ei tohi varjata said:

 

Tålmodighet og normal høflighet kommer du langt med

At ting tar tid kan de ikke for, 

 

Ole

 

Jeg er aldri noe annet enn høflig og tålmodig. 

Bestilte 3stk mdt magasiner til rifla, fikk mail at det skulle komme 2 uker etterpå. 

Tok over en mnd, og når jeg ringte kunne de ikke gi meg svar, først når jeg ringte for å avbestille sa de at det er på vei fra tyskland og blir levert om en uke. noe det ikke gjorde. 

Men jeg ønsker ikke bruke denne tråden til å svartmale brownells, 

 

Jeg kan sikkert gi de en sjanse til men var en type der som ikke var særlig hjelpsom, hun dama var mye hyggeligere å prate med. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Flere svenske butikker som fører ZevTech

 

https://fksport.se/sv/vapen/zev-technologies/

 

https://corax-store.se/sv/tillverkare/zev-tech/

 

https://thearmourysports.se/kompletta-vapen/pistol/zev-technologies-oz9/

 

 

Mange av de har varene på lager, til hyggelige priser. Zev sliter med leveranser i statene, og tror ikke Brownells har att noe på lager på 10 mnd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...