Jump to content

Sako Blade 6,5 (120g)


Jegerbombom

Recommended Posts

Hvor bra den er blir vel opp til den enkelte. Når jeg ser trådene om kommende blyforbud, krav til kuler og tester virker det som det er + og - i en eller annen form med de fleste.
 

Dagens kuler møter, i mine øyne, ekstreme krav da de skal ekspandere likt uansett om treffet er mellom ribbein på rådyr eller gjennom bogbladet på en elgokse og man skal kunne spise helt inn til hullet. 


Jeg har brukt kula (6,5 x 55) på rådyr, rev og hjort og synes den har prestert meget bra. Med tanke på overnevnte «umulige» krav til kulene skyter jeg nå konsekvent opp og frem, altså midt i bogen fremfor å skyte bak bog. Jeg har ikke funnet igjen noen kuler, men effekten har vært bra og kjøttskadene svært moderate. Jeg kommer til å fortsette med denne!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 4 months later...
4 hours ago, Jegerbombom said:

Å jeg venter og venter fremdeles...

Noen som har sett løse kuler i noen butikker?

Nå hadde jeg akkurat vært hos øyelegen, så jeg så ikke så bra, men jeg mener da jeg så sako blade 6,5 hos Vaapenandresen i tromsø for noen timer siden.

Link to comment
Share on other sites

morpho79 skrev (8 timer siden):

Nå hadde jeg akkurat vært hos øyelegen, så jeg så ikke så bra, men jeg mener da jeg så sako blade 6,5 hos Vaapenandresen i tromsø for noen timer siden.

Løse kuler, ladekomponent?

1983 skrev (9 timer siden):

Har bestilt den to ganger, fikk i postkassen etter noen dager begge gangene

Hvor bestilte du?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...