Jump to content

Skyting på egen eiendom (hytte)


Mazeking

Recommended Posts

Jeg har en kompis som eier en eiendom som ligger i Lom traktene. Hytte med stor skrånende tomt mot fjell og sikker bakgrunn og langt fra annen bebyggelse.

 

Så vidt jeg vet så må man søke grunneier altså min kompis om å skyte. Hva er vanlig kotyme for lerdueskyting på ei hytte i fjellheimen langt unna folk og fe? Bør man varsle øvrigheta eller er det bare å plaffe løs som man lyster når man er grunneier?

Edited by Mazeking
Skrivefeil
Link to comment
Share on other sites

Du bør også avtale med kompisen din hvordan du skal rydde opp etter deg. Bindemidlet i leirduer er bitumen (asfalt), og de (fleste) er sterkt oransjefarget. Det betyr at fragmentene er lett synlige i naturen, og det tar nok mange år før de blir nedbrutt. Hvor miljøskadelige de er skal jeg ikke uttale meg om (dette er også diskutert her inne), men at de representerer en forsøpling vil nok de fleste være enige i. Her er noen aktuelle tråder:

leirduer i sjøen - Hagleskyting - Kammeret.no

31. jan. 2009  Jeg er temmelig overbevist om at lerduer ikke er laget av leire. I alle fall ikke de jeg har brukt. Det hadde vært gøy å visst hva de er ...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...