Jump to content

Glock til felt/spesial


E-TEC

Recommended Posts

Eg har ein Glock 26 som eg bruker til spesialfelt og er veldig fornøygd med den.

Einaste er jo avtrekket som ein aldri som kan få så bra som f.eks ein single action pistol.

Min har og BoMar sikter. Ettermontert.

 

Samme gjelder for 34.

Du kan modde mykje, men dei blir vel aldri noko ultimat feltvåpen.

 

Du vil og merke at det er vanskeleg å lade slappe ladningar til glock. Dei har tunge sleider og krever litt futt. ( ikkje noko problem om du bruker fabrikk ammo )

 

Eg ville kanskje sett på CZ 75 Compact.

Du trenger vel kun å ta av nokre millimeter på magasinet før den går i kassen.

Eit veldig bra alternativ til spesialfelt i alle fall.

 

Til vanleg felt er eg elles og veldig svak for 1911 ramma.

CZ vil og vere eit kurant alternativ her.

Billig blir det i alle fall. :)

 

Om du absolutt vil ha ein 26 kan eg vere mulig å overtale dersom du vil ha ein med justerbare sikter og tuna avtrekk :)

Link to comment
Share on other sites

Hei jeg vurderer å anskaffe en Glock 34 til feltskyting/militær,samt en Glock 26 til spesialpistol.

er dette et fornuftig valg eller ??.

Er det noen som har erfaring med disse to pistolene til feltskyting,og hva er konklusjonen ?.

Ser frem til svar. :)

 

Hvorfor Glock?

Liker du glock og den liigger brukbart i labben din, go for it man. :mrgreen:

Har du ambisjoner utover aa skyte greit paa stevner og skikkelig konkuranseinstinkt, vurdere konkuranse vaapen, ikke tjeneste vaapen. (jeg liker glock, men glock liker ikke meg... har vel eid og solgt 7 glocker saa langt, de passer bare ikke inn i haanden min)

Link to comment
Share on other sites

Sminke gris og sminke gris, fru Blom... For oss som liker gris er kanskje ikke det det verste som kan skje?

 

Jeg har ikke noe erfaring med de to modellene du nevner, men jeg er veldig glad i min Glock 17. Og bruker den med stor glede til militærfelt. Og ja, det hender jeg vinner. Sørg for å få prøve noen "sminkede griser" før du bestemmer deg, i stedet for bare å basere deg på andres erfaringer eller fordommer.

 

Jeg lader ammo til min som greit holder faktor og treffer godt, men med bedre avtrekk og mere behagelig rekyl enn fabrikkammo. Så kjøp Glock dersom du liker den (men aldri uprøvd), og stå på!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Glock 19 som er tilpasset spesialfelt.

Bo-mar sikte, ombygd avtrekk, ombygget magasin og kappet litt løp for å få den nedi kassa.

Bruker fabrikk ammo og skyter igrunn veldig bra med den.

Glock er et våpen du må skyte mye med, og uansett hvor mye du skyter

så hadde du nok skutt bedre vis du har trenet like mye med et konkuranse våpen.

Har skutt 2-3000 skudd med min Glock i år og liker den bare bedre og bedre.

 

Så som flere har skrevet her før, liker du Glock og syns du skyter greit med den, så kjøp den en Glock :wink:

Link to comment
Share on other sites

Takker for mange gode svar.Jeg er relativ fersk som pistolskytter(20 år som rifleskytter/hjemmelader),har en Benelli MP 95 samt en smith 686 som fungerer helt fint.

Glocken tilltaler meg litt men jeg har ikke fått anledning til å prøve en slik, men fekk prøve en CZ Shadow nylig dette var en god pistol med ett meget godt avtrekk,grepet passet bra,hyggelig pris.

Kanskje er en Shadow + en 75 compact et bra alternativ for militær/spesialfelt,vi for sjå. :)

Link to comment
Share on other sites

Eg ville kanskje sett på CZ 75 Compact.

Du trenger vel kun å ta av nokre millimeter på magasinet før den går i kassen.

Eit veldig bra alternativ til spesialfelt i alle fall.

Målene er en sak, men du skal slanke den over 100 gram for å bruke den i spesialfelt, så det er neppe så enkelt å få til.

Link to comment
Share on other sites

Takker for mange gode svar.Jeg er relativ fersk som pistolskytter(20 år som rifleskytter/hjemmelader),har en Benelli MP 95 samt en smith 686 som fungerer helt fint.

Glocken tilltaler meg litt men jeg har ikke fått anledning til å prøve en slik, men fekk prøve en CZ Shadow nylig dette var en god pistol med ett meget godt avtrekk,grepet passet bra,hyggelig pris.

Kanskje er en Shadow + en 75 compact et bra alternativ for militær/spesialfelt,vi for sjå. :)

Shadow er både for diger og for tung, så det er neppe så realistisk å få den til å passe til både militær og spesialfelt.

Ikke glem at spesialpistolklassen har store begrensinger på mål og vekt.

Link to comment
Share on other sites

Beklager tenkte ikke på vektbegrensing på spesialpistol, pistolen jeg tenkte på var CZ 75 Compact ,den er kun 3mm for høy til å passe i kassen.

Og om du leser et par innlegg lengre opp, vil du se hva problemet er med det våpenet.

Anbefaler å sette deg inn i regelverket så du ikke ender opp med et våpen du ikke kan bruke.

Link to comment
Share on other sites

Er veldig enig i det HelgeK skriver her, du får nok mere i gjenn for innsatsen med et våpen som er tilpasset konkurranseskyting. MEN om du VIL og legger ned noe innsats er det fullt mulig å skyte godt med en Glock. Det største handicappet er siktene, så avtrekket. Men begge deler kan gjøres noe med. Har skutt flere sesonger med en modifisert mod 34, og den gikk veldig bra, men uansett så blir beste hånd en utfordring om arrangør har vært slem. Tohånds er det ingen problem. Har nå en orginal mod17, og skyter vel et stevne eller to med den for sesongen, men den blir ikke plukket frem om det bare er frimerker til blinker. Men på mod 17 er det siktene som er begrensingen. Ufattelig at Glock ikke kan lage sikter som er brukbare.

Men ikke kjøp Glock bare fordi den er tøff og kul, da blir du skuffet. Man bør egentlig være god FØR man tar i en Glock.

Link to comment
Share on other sites

Støtter opp om det flere her sier, Glock er fine ting i feltløypa, men bør prøves først. Skulle vi dukke opp på samme bane en gang, må du gjerne få teste mine :wink:

Hva siktene på Glockene angår, er jeg muligens en av få som elsker originalsiktene (og ja, jeg har prøvd masse andre sikter).

 

Til G26 vil jeg anbefale en +2 bunn for å forlenge grepet, selv bruker jeg en Scherer +2 og da er grepet for fingrene så vidt lenger enn grepet på en G19.

 

Bør vel nevnes at jeg er en ihuga 1911-tilhenger, men i spesialpistol-klassen er jeg sjeleglad for at jeg gikk for en G26 i stedet for f. eks. Bul M5 Ultra eller Para Ordnance Warthog for de når ikke Glocken min opp til knærne en gang :roll:

Link to comment
Share on other sites

bare synn avtrekket er helt ræva...

:?

Og det baserer du på?

min Tactical SP01 har samme avrekk og nedspenner mekanisme, det :? er helt greit umoddet (production divisjon) bare litt polert med tannpasta. Du kan nok ikke få et helt supert "felt" avtrekk som på en vanlig SA/DA CZ men helt på høyden.

Link to comment
Share on other sites

bare synn avtrekket er helt ræva...

:?

Og det baserer du på?

min Tactical SP01 har samme avrekk og nedspenner mekanisme, det :? er helt greit umoddet (production divisjon) bare litt polert med tannpasta. Du kan nok ikke få et helt supert "felt" avtrekk som på en vanlig SA/DA CZ men helt på høyden.

 

Prøveskyting, hva annet :D

 

Føler du at medlemmer av Kammeret slenger ut usannheter helt sånn etter eget forgåttbefinnende :twisted:

 

Folk spør om råd og får det etter egne erfaringer, i alle fall av meg.

 

Rykter og 3.manns info får andre ta seg av :!:

Link to comment
Share on other sites

må støtte hassel her. avtrekket i noen (husker ikke modellbetegnelsen) av de nye CZene er ganske fantastisk til å være på en umoddet CZ, jeg har kjent på flere av dem og de har vært gode(erfaring med andre ord, som tydeligvis er viktig for å kunne si noe her på forumet)

om man bruker tilsvarende avtrekksdeler i en kompaktutgave og trives med å skyte 9mm fremfor 22 tror jeg dette kan bli et meget godt spesialfeltvåpen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg kjøpte en g34 rett før jul. Har skutt ca 200 skudd med den.

Jeg liker også glock godt, var derfor jeg skaffet det. For mitt vedkommende så treffer jeg greit nok med den, men treffer mye bedre med klubbens CZ i samme kaliber...

 

Ta turen til Stavanger så kan du prøve den før du slår til :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jeg har en Glock 19 som er tilpasset spesialfelt.

Bo-mar sikte, ombygd avtrekk, ombygget magasin og kappet litt løp for å få den nedi kassa.

 

Måtte du kappe løpet også?

Jeg har vurdert å kjøpe en Glock 19 til spesialfelt og trodde at man kun måtte korte ned høyden på den.

På Glock sin hjemmeside står det at mod 19 er 174mm lang og 127mm høy, kassa er vel 185mm X 125mm.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Glock 19 som er tilpasset spesialfelt.

Bo-mar sikte, ombygd avtrekk, ombygget magasin og kappet litt løp for å få den nedi kassa.

 

Måtte du kappe løpet også?

 

Ja siden Bo-mar baksiktet stikker endel bak sleiden så ble den noen ti-deler for lang.

Tok av ca 0,5 mm, og da går den greit ned i kassa mi.

(har laget meg kasser som er litt underdim. for å være sikker når jeg lager spes.våpen)

Til ammo bruker jeg 115grs Blaser fab.ammo, går veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...