Jump to content

Personlig Tilpasset skjefte til hagle


fred.olav

Recommended Posts

Om du sitter på en Beretta Silver Pigeon som ellers ser pen ut og er i god teknisk stand, kan det fort være lønnsomt å spandere noen tusen på å justere skjeftet. Men som nevnt ovenfor, et besøk hos en børsemaker er veien å gå.

Edited by Sølvrev
Link to comment
Share on other sites

Kan være du presser for mye ned, skal være kinnkontakt, men ikke lim deg nedpå stokken,  prøv heller å få rett siktebilde uten å være for aggressiv under montering.  Ev kan du vurdere å montere en justerbar kolbe som nevnt. Men vanligvis har Beretta gode mål som passer de fleste. Men hvor store problemer du har eller ikke har, er nesten umulig å si uten å se deg skyte den børsa. Så jeg ville tatt kontakt med noen som kan se deg med den og ikke minst gjøre nødvendige endringer. Feks en kompetent børsemaker

Link to comment
Share on other sites

Ut fra hva du skriver er åpenbart kolben for lav og har feil cast. De fleste kolber kan bøyes etter å ha blitt varmet opp, jeg har fått dette gjort på flere av mine hagler. Det er likevel en grense for hvor mye en kolbe kan bøyes oppover, og da kan montering av justerbar kolbekam være løsningen.

Per Arne Vågsland kan ordne begge deler.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Jeg har prøvd å fått bøyd skjefte med varme og min erfaring er at det er ikke å anbefale.

Fall er omtrent umulig å justere og cast off/on klarer du å presse noen millimeter men den blir ikke konstant.Etter litt tid så kommer det som er presset ut litt tilbake, dette er også forskjellig fra skjefte til skjefte pga strukturen i stokken.

Jeg anbefaler å juster kolben med korrigering av rekylopptak.Da får du justert både fall og cast off eller on så fremt det ikke svært mye justeribg sonm trengs. Hvi\s innafor 4-5mm så er det mulig uten at det vises på utsiden av skjefte.(normalt så holder 4-5mm masse)

Du kan kontakte en erfaren børsemaker som har erfaring på dette området.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...