Jump to content

"innskyting" brukt løp


Hako

Recommended Posts

1 hour ago, Hako said:

Hei

 

Nybegynnerspørsmål om rifleløp

 

Når man har kjøpt brukt rifle med brukt løp. Er det noe poeng å kjøre innskyting med mye puss?

 

Eller bare pusse alt helt rent og start derfra?

Hei siden du allerede har fått "tullsvarene" skal jeg svare deg skikkelig.

 

Siden rifle er brukt gjør du følgende.

 

1. Puss løpet godt før du starter å skyte(dette for å pusse ut alt en tidligere eier ikke har orket å pusse).

2. Ta med våpen og ammunisjon på banen så skyter du til du kulene sitter ca der du sikter.

3. Du er nå innskutt og kan reise hjem om du ikke vil skyte mer(noe alle burde) ;)

4. Ta en lett puss av løpet når du kommer hjem.

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Rugerdud said:

Hei siden du allerede har fått "tullsvarene" skal jeg svare deg skikkelig.

 

Siden rifle er brukt gjør du følgende.

 

1. Puss løpet godt før du starter å skyte(dette for å pusse ut alt en tidligere eier ikke har orket å pusse).

2. Ta med våpen og ammunisjon på banen så skyter du til du kulene sitter ca der du sikter.

3. Du er nå innskutt og kan reise hjem om du ikke vil skyte mer(noe alle burde) ;)

4. Ta en lett puss av løpet når du kommer hjem.

 Takk, da prøver jeg det :)

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Rugerdud said:

1. Puss løpet godt før du starter å skyte(dette for å pusse ut alt en tidligere eier ikke har orket å pusse)

 

I forbindelse med den pussen bør du gjøre det man uansett må gjøre en gang i mellom - fjerne mantelbelegg. Til det bruker jeg et hvitt skum, "Forrest Bore Cleaning Foam",

 

https://www.landro.no/milfoam-international-limited/105246/forrest-bore-cleaning-foam-90-ml

 

Det finnes flere produksjoner av slikt skum, og en boks er utrolig drøy. Skummet har to åpenbare fordeler:

 

1: Man trenger ikke masse gnikking og pussing, bare sprøyt inn, vent 15 min., og puss det ut igjen.

 

2: Hvis det er mantelbelegg i løpet, blir skummet blåfarget, og du tar en runde til, inntil det kommer ut, rent og hvitt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...