Jump to content

Systemrifle..


Drever_Jan

Recommended Posts

Jeg har planer om det samme.

 

Det du bør tenke på er:

 

Pris for ekstra løp

Pris for ekstra sluttstykkehode

Pris for montasjer (og da tenker jeg spesielt Blaser)

Hvilke kalibre som finnes

 

Slike ting er greie å vite før en bestemmer seg.

 

Blaseren skiller seg ut på pris,men jeg er ikke fremmed for og få tak i en brukt rifle heller....

Link to comment
Share on other sites

Nei, du sparer etter det jeg har skjønt ikke mye på å kjøpe våpen i utlandet. En stund var det gunstig å kjøpe brukte våpen i Sverige, men jeg tror ikke engang det er så gunstig som det var.

 

Det gunstige stedet å kjøpe våpen er sikkert XXL :lol: , eller aller helst brukt.

 

U

Link to comment
Share on other sites

Heisann Drever Jan.

Dette er det skrevet mye om før, så dersom du tar en søkerunde finner du nok mye info.

Jeg har en Blaser syntet med tre løp til, og eg kjempefornøyd. Du må regne med å ha et kikkertsikte og montajse til hvert løp, så det blir dyrt. Fordelen er at det finnes ikke treffpunktforandring. To skruer, og du løfter ut løpet og magasinet, og legger i nytt magasin og løp og trekker til, og du er klar til å skyte. Kjempeheftig! Jeg har en pipe i standardkaliber (6.5x55) og to magnumpiper (300wsm og 357H&H). Jeg må bytte sluttstykkehoder dersom jeg veksler mellom kalibergruppene. Det koster også penger. Gjøres uten verktøy på noen sekunderr.

Ulempen med Blaser er pris, synes jeg. Og det virker som om noen ikke liker dette våpene overhodet. Mange er vant til vanlig bolt og liker ikke rettrekkermekanismen, og mange synes dette er plastikk ingeniørkunst og ikke bra våpen. Jeg har mange våpen, og har hatt mange fler, og jeg er helt fornøyd med Blaseren. Jeg synes du skal fifle og fofle mye før du bestemmer deg for hvilket våpen du vil ha. Helst prøveskyte, men i hvertfall kjenne mye på våpnene. Ofte merker man fort hva som sitter.

Link to comment
Share on other sites

Heisann Drever Jan.

Dette er det skrevet mye om før, så dersom du tar en søkerunde finner du nok mye info.

Jeg har en Blaser syntet med tre løp til, og eg kjempefornøyd. Du må regne med å ha et kikkertsikte og montajse til hvert løp, så det blir dyrt. Fordelen er at det finnes ikke treffpunktforandring. To skruer, og du løfter ut løpet og magasinet, og legger i nytt magasin og løp og trekker til, og du er klar til å skyte. Kjempeheftig! Jeg har en pipe i standardkaliber (6.5x55) og to magnumpiper (300wsm og 357H&H). Jeg må bytte sluttstykkehoder dersom jeg veksler mellom kalibergruppene. Det koster også penger. Gjøres uten verktøy på noen sekunderr.

Ulempen med Blaser er pris, synes jeg. Og det virker som om noen ikke liker dette våpene overhodet. Mange er vant til vanlig bolt og liker ikke rettrekkermekanismen, og mange synes dette er plastikk ingeniørkunst og ikke bra våpen. Jeg har mange våpen, og har hatt mange fler, og jeg er helt fornøyd med Blaseren. Jeg synes du skal fifle og fofle mye før du bestemmer deg for hvilket våpen du vil ha. Helst prøveskyte, men i hvertfall kjenne mye på våpnene. Ofte merker man fort hva som sitter.

 

Har hvert rundt i div butikker idag og gjort meg kjent med de aktuelle våpna,Må si jeg har fått sansen for Blaser professional. :D:D

Oppspenner funksjonen,avtrekket,pipe/montasjen og mulighetene med denne børsa er det vel bare fantasien og penga som setter en stopper for :D:D

Jeg får gruble og tenke litt de neste dagene.

Link to comment
Share on other sites

Hei jan.

Ja du har en vanskelig valg når du leser alt her på denne forumet. he he jeg er glad for jeg ikke viste om denne forumet før etter jeg kjøpte mitt våpen. Jeg må bare si meg enig med skaubjønn, han har nok mer erfaring med blaser en meg. Jeg kjøpte blaser rett før sommer og det ganske tilfeldig, he he. Jeg hadde tikka før det og var veldig fornøyd med den, men det var bare at den rustet mye under jakt selv om jeg oljet den mye :cry: hvis jeg gjorde alt rett før avtrekk så gjorde den resten :) . så bestemte jeg at nå skulle jeg skifte til rustfri og i sako som er ganske lik tikka, bestilte rifla og skulle få den i februar. Den kom ikke da og skulle få den i begynnelsen av mars. kom ikke da. di sa neste måned til mai kom og da ga jeg opp :( spurte om noe andre tilbud men fikk ikke det. dro til børselars og spurte om tilbud, der fikk jeg mange gode tilbud som sauer i 93 med 6.5 løp som var en god tilbud som jeg slo nesten til :) men så tok dem fram en blaser som dem akurat hadde fått inn. Dem pakket den ut og viste meg den, det var som " my fist love" he he. Hadde ikke ikke tenkt meg den prisklassen he he. men det ble den :D . Fikk to muligheter i høst med den og begge falt på dem. Jeg jakter elg og klarte og lokke til meg ei ku til 20m bak mye trer men fikk bogen litt fri og klemte til. Fikk senere i en annen jaktfelt en mulighet på en fam med elg som kom i full sprang forbi meg og vi hadde kalv igjen på kvota og fikk den i kikkerten og synnes dette hadde jeg god kontrol med med dem paserte på under 10 meter og jeg tok den ene kalven.

 

I begge tilfelder satt jeg med patron i kammer med nedspent sluttstykke. Hvis du leser andre tråder vil dem synes at dette er problem. Jeg hadde ikke problem i styrtregn i første felling og i andre felling var det minus 7-8 og sne uten problem.

 

Hvis jeg skulle ta en ny avgjørelse nå ville det blitt en blaser :lol: Vi har jeger med en ny sauer og en som har jaktet 2 sesonger med mauser som ikke er helt fornøyd med hva dem har kjøpt men det kan selvfølgelig være bruker eller mandagsprodukt.

Link to comment
Share on other sites

Bare for å gjøre valget til trådstarter enda enklere :mrgreen: Schultz & Larsen http://www.jaktogfriluft.no/display.asp ... rodid=5937

 

Kjenner flere som har den rifla og har selv skyti med den.Fin børse ikke tvil om det,men

på det ene våpnet har sikkringen låst seg og måtte skiftes og på to våpen har ikke magasinet tålt å treffe bakken.

Syntes dette er for dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...