Jump to content

Trang pipe i Manurhin mr73 sport


Nittenølløv

Recommended Posts

Hei! Stemmer det at det generelt er trange piper på Manurhin mr73 sport? Er det i såfall et «problem»?
Vurderer å kjøpe en slik revolver etterhvert. Lader selv og lurer på om det er noe å hente i forhold til tunet Smith? Jeg skyter i A nsf revolverfelt og B i hurtig revolver. Tenkte å satse litt på revolver framover… 

I og med at de er forholdsvis kostbare og ingen i klubben som har en jeg kunne prøvd, så er jeg svært interessert i å høre om alle plusser og minuser med revolveren. Jeg vet alle har forskjellige preferanser, men alt er «matnyttig». 
Får jeg nok positiv info så skal jeg etterlyse noen som kanskje jeg kan reise å prøve av. Som sagt så synes jeg at den er kostbar….

På forhånd takk.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hei

Er selv fersk mr73 eier og har lite erfaring med denne men her er det jeg vet.. 

Avtrekket overgår alt jeg har testet, mangler bare Korth i test repertoaret mitt av såkalte topp revolvere som er vanlige i norge, men det kan nok og fikses da en i klubben har slik.   Eneste "minuset" er at min ikke liker myke federal hetter da de bungler ut ved anslag og da vil ikke tønna rotere lenger siden det e sååå tight.. Men funker fint med cci og cci hetter er jo billigere enn federal som må brukes av tunede revolvere.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har tre Manurhiner i 32, 38 og 357 og har bare hatt ett problem, og det var at justeringsskruen for fjæren kunne tendere å skru seg ut etterhvert. Problemet løst med Loctite og/eller tynne skiver. Men en skrue skal jo sitte fast, eller i hvert fall i godt spenn for ikke å finne på å rotere.

 

Bortsett fra det har jeg bare godt å si om dem. DA-avtrekket er nydelig fra scratch. Jeg har fått preppet en av dem til varm-kniv-i-smør-følelse og 1,8 kg, men synes avtrekket i de andre er så bra (2,5-2,6 kg) og med så lite friksjon at jeg ikke vil bry meg om å preppe dem. De går helt jevnt hele veien, uten noen merkbar topp eller slikt, og da trenger ikke jeg mer. Jeg har kjent på mange preppede S&W-er og Rugere, men har bare kjent en som var like jevn som mine Manurhiner, og det var en 25 år gammel S&W 357 som hadde gått over 150 000 skudd. Den var nydelig, men det er den eneste. Skal du jobbe med å tune en S&W og få den dit må du bruke en hel del penger og et stort antall skudd, og da blir det på en måte like dyrt. Men jeg vil ikke si et vondt ord om S&W - det er også veldig fine revolvere.

 

Nydelig til felt og (jeg har oppdaget at jeg skyter bedre ved å trekke mykt rett igjennom isteden for å lete etter ett brytepunkt). aps ovenfor har byttet fra Manurhin til S&W og mener S&W nok er mer egnet. Jeg er ikke enig med ham og jeg gikk den andre veien. Så derfor synes jeg virkelig at du skal prøve å få kjent på en og helst skutt den og gjøre deg opp din egen mening. Det er jo du som skal ha den.

Det med trange løp er ikke noe problem i det hele tatt. Det handler bare å velge riktige komponenter å lade med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...