Jump to content

Justeringsratt busk diopter


Recommended Posts

7 minutes ago, bardp said:

Ikke sikker på når de kom. Men de er bare å få de vekk med en gang. Det er mye enklere å komme borti sikte innstillingene med disse svære idiotrattene på siktet.

Ja, mye lettere å skru med de rattene på. Merker også at huden blir veldig sår om jeg skrur uten rattene av en eller annen grunn...

Link to comment
Share on other sites

Fordi det ikke var med fra 80 tallets buskdioptere til krag/mauser? 

Rattene kom som  std etter at det ble begynt å bli solgt mye sånne som helt unødvendig ekstrautstyr utover slutten av 90 tallet ;)

Det ble altså laget et behov :)

Edited by høggern
Link to comment
Share on other sites

Hva er det å ikke stole på? Du klasker dem på, fester med settskruen, fiks ferdig. Det er da ikke vanskelig, det er et diopter, ikke en fyrrig italienerinne med humørsyke og lunefulle innfall. 😉

 

Eller så kan du bytte hele skruene, Skytterlinken har det også. Jeg måtte skifte mine originale, etter 25 år var de utslitt og ulne i klikkene.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, boble said:

Hva er det å ikke stole på? Du klasker dem på, fester med settskruen, fiks ferdig. Det er da ikke vanskelig, det er et diopter, ikke en fyrrig italienerinne med humørsyke og lunefulle innfall. 😉

 

Eller så kan du bytte hele skruene, Skytterlinken har det også. Jeg måtte skifte mine originale, etter 25 år var de utslitt og ulne i klikkene.

Justeringskrune er herdet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...