Jump to content

REMINGTON Forend Tube Nut


ergr

Recommended Posts

Hei alle.

Kjøpte en brukt remington 870 for en tid siden.

Innser nå at jeg mangler fortremutter. 

Noen som vet hvor man kan få tak i en slik uten å måtte "smuggle" den ut fra USA.  De er jo som kjent litt vanskelige på å eksportere våpendeler.

 

Takker for all hjelp.

 

Erlend

Link to comment
Share on other sites

https://www.brownells.no/FOREND-TUBE-NUT-REMINGTON-870-767000089

 

Denne du mener? Ser brownells mener den er utgått, jeg ville allikevel begynt med en henvendelse dit.

Ellers er det jo ikke allverden av komplisert maskinering om delen må dreies, helt sikkert dyrere enn å få kjøpt en, men om det er eneste mulighet så bør det ihvertfall være fult mulig å få til.

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, Rugerdud said:

@fleskebacon Aha, så de er tilbake i ca 40% og har startet å lage litt igjen. Rart de har lov siden andre selskaper har kjøpt opp firmaet? Kanskje resteproduksjon av gammelt lager?

De har startet opp igjen litt delvis, for å lage flere forend tube nuts som det var tomt for på lager hos Brownells. 🤪

 

Ev. tror jeg det samme som deg...

Link to comment
Share on other sites

Nei. Har faktisk ikke fått med meg at de er / har vert konk. Det kan jo forklare en del.

 

Har faktisk postboks hos JC. Optics planet ville ikke sende dit grunnet eksportlovene, men er jo ikke sikkert at alle firma og selgere på e-bay er like smarte. Så det får bli en god plan B. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, ergr said:

Nei. Har faktisk ikke fått med meg at de er / har vert konk. Det kan jo forklare en del.

 

Har faktisk postboks hos JC. Optics planet ville ikke sende dit grunnet eksportlovene, men er jo ikke sikkert at alle firma og selgere på e-bay er like smarte. Så det får bli en god plan B. 

Jeg er ganske sikker på at JC gjør eksporten på en stuerein måte, de tar 290 kr i ekstra gebyr for våpendeler i hvert fall, sikkert fordi det genererer merarbeid for dem å få det eksportert. Så de opererer i hvert fall helt åpent med å eksportere våpendeler, noe de neppe kunne gjort hvis det var litt "shady". Har brukt dem flere ganger de siste par årene til våpendeler fra USA.

 

Smådeler fra selgere på Ebay er null stress i hvert fall, og der er bruktmarkedet for slike deler ganske stort. Fikk blant annet tak i ny hane til min S&W 41 der, som ikke var spesielt lett å få tak i andre steder, for å si det slik. Ble ca. 750 kr totalt, ferdig levert i postkassa her i Norge. Har bare en gang opplevd å få "kjeft" av en selger fordi han ikke ville sendt hvis han hadde visst at det skulle eksporteres. Men etter å ha forklart ham at JC selv er ansvarlig for eksporten var han ikke snauere enn at han gikk med på å sende flere varer.

 

Husk å velge "ship to USA" på menylinja øverst når du søker, ellers får du ikke opp treff på gjenstander som ikke sendes internasjonalt.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, fleskebacon said:

Jeg er ganske sikker på at JC gjør eksporten på en stuerein måte, de tar 290 kr i ekstra gebyr for våpendeler i hvert fall, sikkert fordi det genererer merarbeid for dem å få det eksportert. Så de opererer i hvert fall helt åpent med å eksportere våpendeler, noe de neppe kunne gjort hvis det var litt "shady". Har brukt dem flere ganger de siste par årene til våpendeler fra USA.

 

 

Fra JC:

"VÅPEN
RESTRIKSJONER: Våpen og våpendeler.
Privatpersoner og firma: Sjekk toll.no samt våpenforskriften.
Vi frakter ikke komplette våpen.
Du må selv sørge for at selgeren i USA søker og fyller ut export license før produktene kommer til oss i USA. Pakker som ankommer uten riktige papirer blir returnert."

 

Så deler man søke eksport tillatelse for, blir ofte umulig da selger ikke gidder/er villig til å ta papirarbeidet

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Cardinal said:

 

Fra JC:

"VÅPEN
RESTRIKSJONER: Våpen og våpendeler.
Privatpersoner og firma: Sjekk toll.no samt våpenforskriften.
Vi frakter ikke komplette våpen.
Du må selv sørge for at selgeren i USA søker og fyller ut export license før produktene kommer til oss i USA. Pakker som ankommer uten riktige papirer blir returnert."

 

Så deler man søke eksport tillatelse for, blir ofte umulig da selger ikke gidder/er villig til å ta papirarbeidet

 

I praksis er det tydeligvis ikke slik. Kanskje det er arbeidet med å fylle ut disse papirene de tar 290 kr for?

Link to comment
Share on other sites

Mulig men det er enkelt å finne ut av... Når de delene som krever godkjenning for eksport har kommet til JC adresse i USA, har dem da kommet med på neste forsendelse hjem?

 

Hvis ja så har det ikke vært søkt om lisens.

Hvis nei og pakken blir noen uker forsinket, så kanskje ja. Det tar litt tid å få godkjennelsen. Det er ikke slik at de bare fyller ut et skjema på nett og får ja/nei med en gang.....

Link to comment
Share on other sites

Muligt det kan være verdt ett forsøk og henvende seg til Oslo Skytesenter. Eg har intrykk av att dem er gode på import fra USA. Dem var iallefall veldigt hjelpsome da eg var overbevist om att eg trengte rifle fra Thompson Center. (Som ikkje har nokon ting med Remington og gjær) Det blei aldri handel for min del men eg satt igjenn med inntrykk av att dei er gode på import.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...