Jump to content

Pistolsmeder her i landet? (1911)


SpecOps

Recommended Posts

Er det noen som har oversikt over pistol smeder her i landet?

 

Jeg hedde en for et par år siden som gjorde diverse på min Para P14.

I utgangspunktet kunne jeg tenke meg at han får mitt neste prosjekt også, men det ser ut til ar han har byttet e-post addresse (har ikke prøvd å ringe på en stund). Jeg vet ikke om en skal nevne navn her på forumet men vedkommende det dreier seg om er fra Sandvika, og jeg vet ikke om "SR-Custom" sier noe? Jeg vet at han har jobbet på flere pistoler, blandt annet en stainless Para P16 til en som var på "det nedlagte forumet". Både denne personen og jeg var fornøyde.

 

Om noen vet noe send gjerne en PM. Kan oppgi navn pr. PM.

 

Er også interresert i andre pistolsmeder i Norge, "Noren, Bakern", etc.?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gode erfaring med både Bakeren og Noren.

 

Jeg har brukt Bakeren til noen 1911 prosjekter og noen S&W revolver prosjekter, jeg er veldig fornøyd med alt han har gjort.

 

Noren har jeg brukt til ombygging og tuning av S&W revolvere samt tuning av en Walter P22, jeg er veldig fornøyd med alt han har gjort også.

 

Det sises at Bakeren er best på 1911 og Noren er best på S&W revolvere. Bakeren er også litt rimligere enn Noren.

 

En fordel med Noren er at han er tilstede under NM, hvis du trenger hjelp til finjusteringer i siste liten.

 

For de av oss som skyter NM da.

 

PS

Du har pm

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...