Jump to content

Åpen prosjekttråd


Olesøn

Recommended Posts

Framdrifta blir ikke alltid som tenkt, men onsdag fikk jeg sniki meg unna et par timer og lånte en fres hos en kompis. Dremel var absolutt ikke svaret på alt, så det måtte andre krefter til. Det holdt på å skjære seg totalt da jeg skulle ta vekk litt av beddeblokka som var støpt inn der. Ble litt mye vibrasjoner og stokken løsnet i oppspenninga. Det ble ingen uopprettelige skader,  men plass for litt ekstra beddemasse ble det jo. 

 

Her er det like før det løsner. 

20240417_142615.jpg.39db4f11185a76ab7c77f073ac1bab72.jpg

 

Få ut litt ekstra rundt avtrekkerhuset så er vel fresinga i boks. 

20240417_141905.jpg.c157fa970af3a9f787bd5029d731a876.jpg

 

Her er alt lagt på plass slik det skal bli. Nå er det bare å la "beddemannen" få litt tid på seg og så blir det tid for testskyting etter hvert. 

20240410_144904.jpg.7e48c76be945481aadcfcffb875f549c.jpg

 

For de som ikke har sett innledningen, så skal en stokk til Weatherby S2 LA konverteres til å huse en Carl Gustaf 1900. Det var adskillig mindre jobb enn jeg fryktet, men jeg er ikke sikker på om stokkformen blir ideell til meg. Jeg tror, riktignok før jeg har testet, at en claasicmodell til SA ville vært et bedre utgangspunkt. Muligens en Tikka T3x Roughtech også. I så fall får jeg ta det som nyttig lærdom.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Pulverlakket uten kalibrering ladet med 65-68 gr Norma N-11 er en god kombinasjon. Noenlunde likt treffpunkt som jaktammunisjon og bare en brøkdel av prisen. Når et jaktskudd koster 320 kr blir det virkelig besparelse.

IMG_3227.JPG

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...