Jump to content

Dier-kvalitetsforskjell?


strebern

Recommended Posts

Da tok recapping uniten på RCBSdia kvelden. Men det ser ut til å være vanskelig å få tak i slike nå for tida. Derfor funderer jeg på å bare kjøpe en ny necksizerdie for å slippe å vente dritlenge på noe som kanskje kommer i posten.

 

Er det kvalitetsforskjeller på dier, eller kjøper en bare det nærmeste/billigste en får tak i?

 

Vi snakker 6.5x55SE, om det var noen tvil. 

Link to comment
Share on other sites

Noen vil nok hevde det, og det kan hende det er riktig.
Hva gjelder kvalitet på sluttproduktet, altså ferdig patron, så er forskjellene slik jeg har erfart, ubetydelige. Da snakker jeg ikke om BR, men om patroner som har levert jevnt 8-10 mm samlinger på 100m i Sauer STR. 

 

Jeg har brukt Lee Collet dier til dette.

Kvalitetsfølelse og enkelhet i bruk er noe annet, det kan godt være at enkelte produsenter er mer lettvint i bruk.

 

 

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, strebern said:

Da tok recapping uniten på RCBSdia kvelden.

Hva er en recapping die ?

Er det utstøternåla for decapping av tennhetta du tenker på ?

Lee har en grei universal decapping die som er bra og billig.

Edited by Mix
Link to comment
Share on other sites

Det var ikke bare nåla, men hele den "pinnen" som fór. Jeg har bestilt en hos Landrø for en billig penge, men de hadde den ikke på lager og jeg er skeptisk til at lagersituasjonen er gulle god for tida. Så om den dukker opp, så er jeg fornøyd, men jeg har ikke tid til å vente så lenge.

 

Derfor panikkjøp av ny NZdie. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte nylig RCBS utstøterpinner hos hjemmeladning.no , de hadde haugevis på lager.

Ellers er jeg fan av Lee collet die. Den siste jeg kjøpte (.222rem) var riktignok så drygt dårlig i finishen at den var nærmest å betrakte som halvfabrikat. Noen minutter med smergelpapir og godt smørefett måtte til. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...