Jump to content

Nye kuler fra Lapua


358 Win

Recommended Posts

On 11/6/2020 at 7:47 PM, Vapenskjold said:

Håper 8mm går bedre enn Norma sin 8mm i 123 grn. I min M12 hadde den stor spredning. 

Det var litt overraskende. For meg har den kula har gått fint i 8x57is, og jeg har til og med testet den i 8x68S. Bare fordi, liksom. Det ble 22-250-fart og fine trekløver på 100 m. 😂

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, boble said:

Det var litt overraskende

Ja, jeg ble også overrasket, og pratet med en kjenning på skytebanen som jeg visste hadde samme kaliber 8x57IS. I hans R93 presterte også denne patronen dårlig. Etter det har jeg kun kjøpt S&B FMJ 196 grs. Den går som en stråle. Den har jeg også brukt på jaktfelt. Hvorfor den presterer dårlig i enkelte rifler vet jeg ikke, men den er veldig lett iforhold til "standard" vekt. Alle kuler rundt 200grs./13 gram går godt. Lapua Naturalis 180 grs. er også godkjent. 

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Vapenskjold said:

Ja, jeg ble også overrasket, og pratet med en kjenning på skytebanen som jeg visste hadde samme kaliber 8x57IS. I hans R93 presterte også denne patronen dårlig. Etter det har jeg kun kjøpt S&B FMJ 196 grs. Den går som en stråle. Den har jeg også brukt på jaktfelt. Hvorfor den presterer dårlig i enkelte rifler vet jeg ikke, men den er veldig lett iforhold til "standard" vekt. Alle kuler rundt 200grs./13 gram går godt. Lapua Naturalis 180 grs. er også godkjent. 

Norma 123gr går veldig bra i en Sauer 202 pipe jeg har.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...