Jump to content

Jakt og friluft dårlig service


Falk_1

Recommended Posts

11 minutes ago, M67 said:

Hehe, da kommer du fort til å slippe opp for steder å handle våpen. Det er ikke en butikk jeg ikke har hørt minst 25 slike historier om.

 

K

Trur den er til meg og ikke til Gillen 🙂 Ja kanskje, har du noen å anbefale eller det er bare å prøve?

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Falk_1 said:

Trur den er til meg og ikke til Gillen 🙂 Ja kanskje, har du noen å anbefale eller det er bare å prøve?

Tror du bare må prøve. Selv har jeg ingen egentlig dårlige erfaringer med noen av detaljistene, bortsett fra når jeg ikke får så mye avslag som jeg vil ha... 
Men jeg hører jo folk klage, alle veier, på alle. Jeg har en dårlig erfaring med en av grossistene, meget skuffende kundebehandling i en garantisak, der jeg måtte ha hjelp fra en privatperson i bransjen for å nå fram. 

Men jeg har handlet av ca alle de store, og til sammen for mange 100k i rifler og kikkerter, og ammo, og stash, satan så mye stash 🙄 uten de store problemene. Og det har de fleste jeg kjenner, så jeg tror bransjen er nokså sunn.

 

Jeg handler regelmessig på J&F, Jaktdepotet, Skytterlinken, Norma, delvis Landrø, PVAS, og har få egentlig negative erfaringer. 2Alfa, og Hjemmelading.no, Brownells, you name it. De ville ikke overlevd om de hadde konsekvent dårlig service, men alle har nok sine dårlige dager.

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har handlet både i butikken på Gjøvik, over tlf i Arendal med flere av selgerene, på finn.no og fra nettsiden. Fått utmerket service hver gang. Ved flere anledninger har jeg fått bedre hjelp enn jeg forventet. 

 

En gang byttet de skjefteskrue på børsa og ga meg nye Leupold ringer til kikkerten min gratis når de jeg hadde var for lave. 

 

Så de fortjener litt skryt selv om du har vært uheldig 🙂

Link to comment
Share on other sites

Fikk driftshavari på min trofaste S&l 97DL i 3006.. 2 dager før jakten startet. Virket som sliten fjær. Har jo en til som står med 300win mag pipe og mag sluttstykke. Men dette er jo en rifle med 65cm pipe. Sååå fikk en del problemer når jeg skulle snike meg inn på losen i tett skog.. og med mere regn en tørke. Så fikk kkc stokken gjennom gå.. så jeg fikk et illebefinnende og ringte til Are på Jakt og friluft Arendal.. etter litt epost veksling så var det en ny Tikka T3x light 308 i rustfritt med 47cm pipe på tur nordover. Fikk bra innbyttepris på 300winmag. Fra vi var enig om det meste, til rifla var innskutt og felte sin første elg tok det 1 uke. Så tommel opp fra meg 👍👍👍👍

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Swift said:

Hvor i landet holder du til? Jeg foretrekker fysiske butikker og face to face service. Netthandel er ok når du vet hva du skal ha og hva du kan forvente å få. Ellers liker jeg gamlemåten best så lenge prisen er innafor.

Skulle gjerne hatt fysisk butikk i nærheten. Bor i Herøy møre og romsdal og må kjøre ca. 1,5 time for nærmeste forhandler. 

 

12 hours ago, gribben said:

Så de fortjener litt skryt selv om du har vært uheldig 🙂

 

19 minutes ago, t-trim said:

 Så tommel opp fra meg 👍👍👍👍

Tviler ikke på at de har hundrevis av fornøyde kunder, men ikke meg og sikkert mange andre. Sånn er det bare. Det eneste jeg var fornøyd med var når de tok riflen tilbake, så blir det tommel opp fra meg å.

Hele poenget med dette var at jeg er helt fersk og ny i game, tenkt å høyre om jeg har reagert feil eller på sin plass og hva som er normalt å forvente.

Fikk mage gode tips og er meget takknemlig for hver eneste kommentar. Var ikke poenget mitt å tråkke J&F ned, kan sikkert lese fra begynnelsen.

On 10/27/2020 at 8:33 PM, Falk_1 said:

Hei,

Er ganske ferske jeger og ny her, tenkt å høre hva vill dere har gjort og hva som er akseptabelt. 

PS. er ikke ute etter erfaringer med sjappa.

 

Takk igjen til alle, og fint at det endte bra denne gangen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Positivt om Jakt og Friluft. Har handlet litt med dem, også i butikk. Hadde nå feil med et to år gammelt Leupold kikkertsikte kjøpt der, ringte dem, forklarte, og etter halvannen time fikk jeg melding fra posten om at  nytt kikkertsikte er undervegs. Forståelsesfulle, serviceinnstilt. Topp! Gammelt kikkertsikte skal jeg sjølsagt returnere, som avtalt. Viktig å se de positive sider også, lett å glemme. Handler der igjen.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Flott at du gadd å lofte opp ei gammel tråd, og fint at du las det jeg skreiv men ikke alt tidligvis. Jeg var og fortsatt ikke ut etter erfaringer, men hadde et problemstilling som prøvd å finne ut av det. 

Problemet er løst for lenge siden, og har/skal ikke bruke en øre der.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Falk_1 said:

Flott at du gadd å lofte opp ei gammel tråd, og fint at du las det jeg skreiv men ikke alt tidligvis. Jeg var og fortsatt ikke ut etter erfaringer, men hadde et problemstilling som prøvd å finne ut av det. 

Problemet er løst for lenge siden, og har/skal ikke bruke en øre der.

Har sjølsagt lest innlegget ditt, og postene. Alle gjør feil. Det som skiller menn er hvordan man prøver å rette opp. At man gjør feil en gang, betyr ikke at man alltid gjør feil. Husk også at enhver situasjon gjerne har flere sider. Alle kan misforstå, eller ha en dårlig dag på jobb – sikkert du også.

 

Om du har gjort feil en gang, så vil du vel ikke at den skal heftes ved deg hele livet ditt? Du fortjener å «reise deg igjen», gjøre det bedre neste gang. Samme med ansatte i våpenforretninger også. Det synes jeg er viktig prinsipp her i livet. Bare det jeg ville ha fram. Lev i notida, lær, sjå framover.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...