Jump to content

Erfaringer med klær fra Blaser?


magnum_mauser

Recommended Posts

Eg vurderer ei jakke frå Blaser som tiltaler meg. Men er det nokon som har praktisk erfaring med plagg frå Blaser - med tanke på kvalitet?

 

Som eigar av 2 stk Blaser veit eg at dei tar seg godt betalt, men min subjektive meining er at når det kjem til våpena dei produserer, er det verdt prisen. Men eg er litt bekymra for om dei får produsert klær i middels kvalitet og priser dei som om det skulle være premium kvalitet.

 

Dei av dykk som synes Blaser er teit&dyrt, og som heller hopper strikk med tynn stålwire rundt beina framfor å skyte med r 93 trenger ikkje svare eit eller anna oppgulp. Men har du erfaring eller faktisk kunnskap om kvaliteten på plagg frå Blaser, hadde eg satt pris på om du kunne sagt noko om det.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Vapenskjold said:

Skomaker bli ved din lest. Merkelig at ikke Härkila har begynt med våpenproduksjon, eller at Zeiss har begynt med jaktklær. 

Eg ser ikkje det som problematisk at f.ex Blaser får produsert klær av andre aktører og selger det under sitt navn. Men når ein betaler dyrt for ein r8, veit ein kva ein får, men det er meir uvisst når ein kjøper plagg, der andre har stått for produksjonen. Derfor starta eg tråden og spurte om andre hadde erfaring eller kunnskap om klea som Blaser selger.

 

Men eg har fått 2 tilbakemeldinger frå folk som har plagg frå Blaser og tilbakemeldingane solangt er positive.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 month later...

Jeg har kun en erfaring med Blaser; Du må selge en nyre og en lunge for å kjøpe det, men om det er bedre av den grunn? Njæææ. Det er sikkert ikke "dritt" men, du får garantert jaktdresser som er like bra, eller bedre for mindre dollars..

Blitt en hype dette med blaser, er mitt inntrykk... Blir litt sånn; "Oi! Vi har laget ei helt ordinær kvalitetsrifle, og folk betaler det hvite ut av øyet for å få ei, hva om vi lager en jakt-dress, kikkertsikter, osv, osv også?" 

 

Blårussen i Blaser-konsernet fornekter seg ikke.

 

"Fåes nå også som BOXERSHORTS!" 🤣

Edited by hewi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

magnum_mauser skrev (På 24.9.2020 den 18.46):

Eg vurderer ei jakke frå Blaser som tiltaler meg. Men er det nokon som har praktisk erfaring med plagg frå Blaser - med tanke på kvalitet?

 

Som eigar av 2 stk Blaser veit eg at dei tar seg godt betalt, men min subjektive meining er at når det kjem til våpena dei produserer, er det verdt prisen. Men eg er litt bekymra for om dei får produsert klær i middels kvalitet og priser dei som om det skulle være premium kvalitet.

 

Dei av dykk som synes Blaser er teit&dyrt, og som heller hopper strikk med tynn stålwire rundt beina framfor å skyte med r 93 trenger ikkje svare eit eller anna oppgulp. Men har du erfaring eller faktisk kunnskap om kvaliteten på plagg frå Blaser, hadde eg satt pris på om du kunne sagt noko om det.

Jeg har en Blaser Venture 3L jakke. Det er ikke noe å utsette på kvaliteten i denne. Veldig god og stille jakke som fint står opp mot elementene. Anser den som premium i feeling.
Ytterstoffet virker tynnere/lettere enn typ. en bråkete Norrøna Falketind Gore-Tex jakke (bare for å ha noe å sammenligne med), men dette har ikke hatt noen betydning for meg enda i hvert fall.

Jeg har ikke brukt den kjempemye siden kjøp, men den har blitt brukt i både pissregn i flere timer på post i skogen (og holdt meg tørr), samt i mye vind under vinterjakt på fjellet.

Jakken er for øvrig relativt romslig i sin størrelse (generelt. Lengden er bra for størrelsen). Blir noe løs og ledig uten noe under, men det gjør også at det passer perfekt med en boblejakke under den på vinteren, og at den er lett å bevege seg i.

IMG_6085.JPG.b51349f1527ad10816cb82636f50cf16.JPG

Edited by Tikkamasala
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...