Jump to content

Reim til jakt


Resuam

Recommended Posts

En Rhodesian sling eller Ching sling kan monteres i oppkastet med litt trening, stort raskere er det ikke mulig å få det.

Ching sling krever 3 festepunkter i stokken, mens Rhodesian sling bare trenger to. 

Eneste ulempen er at det er lærreimer og at de kan være litt glatte om du bærer dem på skulderen, men da er jo hele poenget med rask montering borte uansett siden at børsen må av skulderen og så monteres... 

 https://www.andysleather.com/products/the-rhodesian-sling

https://www.andysleather.com/products/scout-rifle-ching-sling

 

 

Link to comment
Share on other sites

Min favoritt har jeg laget selv. Lastestrammer, sytråd og to stumper hageslange som friksjonslås. Den er symmetrisk, det er umulig å ta den på feil. Den er kjapp å ta av og på, hvis du trenger å endre bekledning. Minimal, men kjapp lengdejustering kan gjøres ved å flytte den ene friksjonslåsen mot håndleddet (avkorter)eller mot skulder (forlenger).

 

CCF4F99B-3EE8-44B8-810F-BCAC2DB4B3D3.jpeg

3D29B330-10D6-4409-8C8F-0F8AC7CA985B.jpeg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jeg jakter rein hvert år. Da kan det bli noe åling/smyging for å komme dit man vil. Da vil jeg ikke ha armene inn i reima, men jeg vil likevel ha et system der jeg veldig raskt er klar. De to jeg fant er litt lik ei skiskytterreim. Bare hekt den på og du er klar😊

Link to comment
Share on other sites

Ønsker å kunne ta den av og på armen (og vil ha den strammere enn at den er klar til å tre av og på, jakke av/på etc) og det passer sjelden å ta fem minutter til å justere den. Selv på skytebanen har den vært en plage - bare min mening for mitt bruk, fint at den fungerer for deg

Link to comment
Share on other sites

Brukte en norskprodusert reim noe a la den msteiro viser til på hjortepost. Men opplevde at løkka rundt overarmen til stadighet kom ut av stilling og seg nedover mot albuen. Årsaken var vel blandt annet flere lag med klær under jakka. Kunne muligens fiksa det med å sy på en knapp på overermet på jakka, men uansett så synes jeg dette ble for"løst i fisken". Droppet derfor hele reima og bruker nå en enbent Trigger Stick.

Bruker fortsatt samme reim til trening/sittende skyting, og der fungerer den helt topp !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...