Jump to content

Spraylakkere rifle


gordon setter

Recommended Posts

Skulle jeg male rifla måtte det nå bli knallrød eller oransje slik at den er lett å finn når jeg setter den i fra meg i skogen. Slik kamo maling ser etter min mening bare dumt ut og har ingen som helst misjon om du nå ikke skal i krigen.

Edited by bardp
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, gordon setter skrev:

Kunne tenke meg om noen har gjort dette. Litt råd og tips om avfettingsmiddel- hvilke spraybokser vil duge. Finner en forhandler i Norge med camo farger. Men vil enkelte farger feks duge fra Biltema? Og Biltema sin klarlakk vil den duge?

God spraymaling kjøper du fra https://oft-shop.no/. Biltema ville jeg droppa. På dette er de jo ikke engang billige. 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, bardp skrev:

Slik kamo maling ser etter min mening bare dumt ut og har ingen som helst misjon om du nå ikke skal i krigen.

Vær nå litt mindre trangsynt! Hvis du smygjakter på gås kan det ha noe for seg 😉. Til krig hadde jeg ikke orket da blir du sett med infrarød/lysforsterker/satellitt og gud vet hva? Litt maling på børsa hjelper fint lite mot det...

Edited by Bly
Link to comment
Share on other sites

Nei den gidder jeg ikke å skyte. Sitter flere hundrede rett utenfor huset mitt nå men de skal få være i fred. Mulig jeg plukker noen bøtter med gås egg om et par uker. Og til høsten skyter jeg sikkert noen men jeg er nok ikke lengre så ivrig med dette som jeg var før. Gåsekjøtt er nok mer sjeldent en det er godt. Foretrekker elg og val fremfor gås.

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, bardp skrev:

Sitter flere hundrede rett utenfor huset mitt nå

Ja hvis man bare kan vippe opp vinduet og velge så er det vel ingen sak uansett farge på rifla? Jeg pleier å regne meg som heldig om jeg får skutt vaktgåsa 🥳. Det andre alternativet er å lobbe ei kule en halv kilometer eller mer litt avhengig av hvor nervøs gjengen er... Det er ikke først på prioretingslisten min, og heller ikke moro. Jeg som deg bryr meg lite om kjøttet. Det som er artig er å smyge seg inn på «haglehold».

 

@gordon setter Den pakken er vel helt super til formålet!

Link to comment
Share on other sites

Husk å ikke spraye når det er kaldt!

Vanlig spraybokslakk ser ut til å slite når det er kaldt. Det blir ikke en fin, jevn forstøvet spraydusj, men mer dråpedusj. Og det har du ikke lyst på.

Er usikker på hvor grensa går, men forsøk på å spraye ute i nullføre var en dårlig ide, selv med "forvarmede" bokser. Sprayet senere i kjelleren ved rundt 17-18 grader og det ga et helt annet resultat.

Dette med helt vanlig Quick spraylakk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...