Jump to content

Cowboy Western Shooting


Glock34

Recommended Posts

Rask er han men som flere med meg som drev stort med cas før, disse pingle ladningene som kom i senere år kun for og skyte fortere er en forferdelig uting, ser faktisk barnslig ut, pling, pling puff-puff, 38s med 90grains kule-150fot eller 45long colt med 160grains kule og cowboy krutt bak for minimal trykk, igjen cirka 150-200 fot. Dette er ikke cowboy skyting!

 

På slutten når vi drev brukte vi ofte svartkrutt, det var det beste, fulle hylser med svartkrutt, 30 grain og 250 grainskuler, likevel banket vi stort sett juksemakrene!

Ser ikke vitsen med og delta i cas, kle seg ut og alt skal væra så autententisk som mulig, og så begynner dem og skyte! Puff-puff, det er nesten så en kan ta ut proppene i øra, men-men nå skjer det ikke så mye på rekrutering fronten lengere heller.

Ser kult ut helt til du kommer på en match og dem begynne og skyte! Puff-puff. ping-pling!

Man kan jo greie disse hastighetene med blåse rør og erter også, blåse rør i hylstra, en ide :?::idea::D

Link to comment
Share on other sites

Cowboy Action Shooting.

driver med det nå jeg :D

Og, det er fantastisk morsomt.

vært på både felt og bane trening, men det blir bare kjedelig i forhold etter min mening.

Rekruttering går dårlig, ja, men det er noen unge skyttere, og stadig en og annen ny.

Noe som er det viktigste, er det sosiale rundt, og det er en faktor som CAS stevner til en mye morsommere opplevelse enn f. eks. et banestevne.

Anbefaler alle (som har mulighet) å prøve dette. Selv om det er pingleladninger, er det jævlig gøy. :mrgreen:

 

 

- Billingsley

Link to comment
Share on other sites

Rask er han men som flere med meg som drev stort med cas før, disse pingle ladningene som kom i senere år kun for og skyte fortere er en forferdelig uting, ser faktisk barnslig ut, pling, pling puff-puff, 38s med 90grains kule-150fot eller 45long colt med 160grains kule og cowboy krutt bak for minimal trykk, igjen cirka 150-200 fot. Dette er ikke cowboy skyting!

 

På slutten når vi drev brukte vi ofte svartkrutt, det var det beste, fulle hylser med svartkrutt, 30 grain og 250 grainskuler, likevel banket vi stort sett juksemakrene!

Ser ikke vitsen med og delta i cas, kle seg ut og alt skal væra så autententisk som mulig, og så begynner dem og skyte! Puff-puff, det er nesten så en kan ta ut proppene i øra, men-men nå skjer det ikke så mye på rekrutering fronten lengere heller.

Ser kult ut helt til du kommer på en match og dem begynne og skyte! Puff-puff. ping-pling!

Man kan jo greie disse hastighetene med blåse rør og erter også, blåse rør i hylstra, en ide :?::idea::D

 

Jaha?

Hva er/var aliaset ditt? Siden du ikke ser poenget med å kled deg ut mener jeg?

Vi har hatt lange diskusjoner om "gamer ladnigner" innad i miljøet og nå er det faktisk innført et minimums "power" krav (latterlig lavt dog :? )

 

Jeg har sett Lead dispenser i real life, og det er #¤%&/ ikke ladningene hans som gjør at han skyter fort.

 

Forøvrig er Cowboy Action Shooting (Western..) en annerkjent sport i Kongeriket, og forbunmdet Scandinavian Western Shooters er et godkjent skytterforbund.

 

mvh

John "Soldierboy" Hancock

SWS#241

SASS#33884

Christiania Regulatros #1

 

aka

 

Hassel

Link to comment
Share on other sites

Rask er han men som flere med meg som drev stort med cas før, disse pingle ladningene som kom i senere år kun for og skyte fortere er en forferdelig uting, ser faktisk barnslig ut, pling, pling puff-puff, 38s med 90grains kule-150fot eller 45long colt med 160grains kule og cowboy krutt bak for minimal trykk, igjen cirka 150-200 fot. Dette er ikke cowboy skyting!

 

På slutten når vi drev brukte vi ofte svartkrutt, det var det beste, fulle hylser med svartkrutt, 30 grain og 250 grainskuler, likevel banket vi stort sett juksemakrene!

Ser ikke vitsen med og delta i cas, kle seg ut og alt skal væra så autententisk som mulig, og så begynner dem og skyte! Puff-puff, det er nesten så en kan ta ut proppene i øra, men-men nå skjer det ikke så mye på rekrutering fronten lengere heller.

Ser kult ut helt til du kommer på en match og dem begynne og skyte! Puff-puff. ping-pling!

Man kan jo greie disse hastighetene med blåse rør og erter også, blåse rør i hylstra, en ide :?::idea::D

 

Jaha?

Hva er/var aliaset ditt? Siden du ikke ser poenget med å kled deg ut mener jeg?

Vi har hatt lange diskusjoner om "gamer ladnigner" innad i miljøet og nå er det faktisk innført et minimums "power" krav (latterlig lavt dog :? )

 

Jeg har sett Lead dispenser i real life, og det er #¤%&/ ikke ladningene hans som gjør at han skyter fort.

 

Forøvrig er Cowboy Action Shooting (Western..) en annerkjent sport i Kongeriket, og forbunmdet Scandinavian Western Shooters er et godkjent skytterforbund.

 

mvh

John "Soldierboy" Hancock

SWS#241

SASS#33884

Christiania Regulatros #1

 

aka

 

Hassel

 

Nei, det skal mer en til en svake ladninger for og skyte fort, men det hjelper! Mista en gang en 1 plass i TNT på 2 tiendels sekund, mener jeg det var! :wink:

Ikke ser poenget med og kle seg ut, det har jeg vel ikke skrevet? Det heter jo tross alt cowboy acton skyting så man bør jo kle seg der etter og det er jo bare moro det, se mest mulig autentisk ut og + litt! Disse nye hylstra som fler bruker i dag også, små med 2 små knytnevers mellom rom foran, ser ut som fedre som har stjert cowboy settet til sønn! Alt for og spare et sekund, da er ikke autentiske det viktige lengere plutselig, sammen med ladningene! :?

 

Jeg bare syns det er dumt at det er tillatt med slike moped ladninger, tar liksom futten ut av cowboyen! Litt Jan Thomas over det hele, har det bitt synes jeg! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, nei rimelig selvsikker den karen der :)

Jeg har faktisk møtt ham "In real life" og sett ham holde et skyte show. Og det er ingen tvil... han er rask og utrolig brautende og på en litt ubehagelig måten "uramerikansk" men hyggelig nok.

 

Men når det er sagt, så har hr Munden lite med den sporten som Cowboy Action Skyting er.

 

Søk også på SASS eller Single Action Shooting Society for mer infp om CAS.

Link to comment
Share on other sites

CAS er moro! Her er et bilde av Hassel og omega 2.0 under OKTS' skytedag på Sessvollmoen i august:

 

fhgodsifg.jpg

 

Å få lov til å være med under skytinga, og få møte en ekte cowboy, tror jeg er noe av det største 3½-åringen har opplevd. Han snakker ennå om denne dagen, og han har en kopi av bildet hengende over senga.

Link to comment
Share on other sites

Haha, poff-pling poff-pling :lol: . Så ut som en parodi på skytescener i dårlige spaghetti western'er, må jo ha ladninger som sier pang i allefall.

Ser jo forsåvidt morsomt ut, men ville selv heller skyte litt dårligere og ha ladninger som smeller.

 

Feel free! Jeg ligger nesten på major (I henhold til IPSC)med de ladningen jeg bruker nå, men kommer nok til å lade meg ned neste sesong. Synd, men sant. :?

Dog er det ingen som hindrer deg i å skyte ladniger med litt mere omf, så lenge du holder deg til under 1000 ft/S i revolver og 1400 ft/S i rifle. (humm...300gr kule i 990 f/S? :roll:8):lol: )

 

PS takk omega!

Link to comment
Share on other sites

Så var det med og konkurere på like vilkår da, noe man ikke gjør med nedlada våpen Hassel!

 

Så jo tenndensen i sws spede begynnelse da dem beste skjøt svartkrutt, så senere gikk dem over til røksvake klasser fordi røksvakt er rett og slett raskere og skyte med ! :( (overall winner) :roll:

 

Nei, innfør faktor krav! Det er blitt brukt i praktisk skyting i snart 30 år og fungerer utmerket! :wink: Likhet for alle, og få løftet sws opp av barnehage nivået det har blitt! Store voksne menn på 100+ kilo med små leksak hylstere og kruttlapp revolvere! :oops:

 

vel, vådeskudd betyr ikke så mye lengere, er vel det eneste positive med denne utviklinga! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...