Jump to content

30.06 to 300H&H


358 Win

Recommended Posts

Fikk tilslaget på en 1885 i helga i det spennende kaliberet 30.06. Så det jeg lurer på er om det lar seg gjøre å kamre den om til 300H&H eller koner denne så mye at det ikke går  uten å sette pipa tilbake i kassa?

30.06 AI et jo et annet valg i såfall

Link to comment
Share on other sites

Hvis man absolutt skal ha rand er det bare å lage 30-06R ved å presse om 7x65r. I tillegg må man selvfølgelig åpne plass til randen bak på pipa. Da kan man også skyte vanlig 30-06.

 

Igjen, en glimrende løsning på et ikkeeksisterende problem..

 

Når man anskaffer et nytt skytejern er første bud  teste det slik det er. Skyter det som en laser er det dumt å endre på det..

Edited by Torf
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Tja, 30.06 , er ikkje det kjedelig da??

Må nok teste den først ja, går den som en stråle er det jo dumt å gjøre noe ,som noen nevner her. Eneste jeg ikke likte var at det er 63 cm pipe på den , ville helst hatt 70 cm som er vanlig på disse, særlig dersom jeg kamrer den om til 300 H&H (evt "flanged") Målte på ei 300H&H hylse og det skal ikke by på problem å kamre om fra 30.06

Screenshot_20200324-163858_Samsung Internet.jpg

Link to comment
Share on other sites

På 23.3.2020 den 16.55, Torf skrev:

Hvis du tror på mirakler kan du prøve å få tak i et Canjar avtrekk som ble laget til disse i sin tid.

 

Behold rifla i 30-06.

Kan underskrive på at avtrekket er det eneste negative ved dette våpenet, men har balanse som en s/s hagle. Min er også i 30-06, og det er helt greitt.

DSCF0297.JPG

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Kommer nok ny stokk på den jeg har kjøpt etterhvert . Synes de er mye finere med "engelsk" skjefte.  Men ut i fra bildene er det faktisk ikke så verst treverk i den men synes skjefteformen virker klumpete på en ellers smekker børse. Ny kolbekappe må uansett på

Screenshot_20200325-142431_Samsung Internet.jpg

Edited by 358 Win
Link to comment
Share on other sites

8 timer siden, Torf skrev:

C96, du må snu den framre basen til kikkerten på løpet. Den står bak/frem og er retningsavhengig. Tror du har spenn i kikkerten slik den er montert nå.

Takk for tipset, kjøpt brukt fra Aaserud for leeeenge siden, og har aldri lagt merke til det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...