Jump to content

Oppgradering av Dillon 650


bardp

Recommended Posts

Ser det er kommet en ny lade presse Dillon 750. Det skal vist være en oppgradert 650 med bedre tennhettesystm og posisjonering av bunnplata. Noe som vet om det finnes oppgraderings sett å få kjøpt til eksisterende 650 presser for å få disse forbedringene?

Link to comment
Share on other sites

Du får masse oppgraderingssett for 650 for fjærer, indekseringskuler, rullelager etc. men ikke nøyaktig det samme. 

 

På 750 er tennhette-systemet endret totalt og de har flyttet på hvor platen indekseres under. Dette kan man ikke retrofite en 650 til. De har også endret på kruttmålets vinkel (hvor skal failsafe-stangen gå ned) i forbindelse med flytting av tennhette-systemet. 

Faktisk er dette siste et lite problem for 750 med noen kulematere.

 

Kjenner ikke noen som har ladet masse på 750 enda men en klar fordel med det nye tennhette-systemet er at om en hette ikke brukes blir det ikke matet inn en ny. Så man slipper dette med en tennhette som kommer akende ned rampen og flyr ut på gulvet. Om matingen med det nye systemet generelt er bedre eller ikke med tanke på snuing, feilmating eller hetteknusing (Federal-hetter i S&B hylser anyone?) er vanskelig å si før noen har trøkket noen tusen patroner igjennom.

 

 

Link to comment
Share on other sites

imho er ikke 750 hettesystemet en upgrade på 650 systemet, om noe en downgrade. 

 

Jeg har ladet mange hundre tusen på 650, og det som dauer der er fjærene i matinga, de holder 10-30k ca, men koster lite og er 1 skrue å skifte. kan også bruke nedklipt 1911 tennhettefjær, og kulepennfjær. 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en slik.

Kjøpte mest fordi det er lett å bytte mellom LP/sp.

 

Tennhette settingen er ca som på en 550.

Indekserer veldig rolig/pent.

 

Lader til DFS for unger og pistolammo til meg selv.

 

1 stopp etter noen 100 riflepatroner fordi operatøren glemte å tømme ut brukte hetter.

 

Har vel ladet ca 500 rifle selv og andre i laget har ladet 700-1000.

 

Ca 1000 45 acp og 500 9mm.

 

Har gått greit.

 

550 blir liggende i kassa si til juniorskytteren flytter ut og skal ha eget laderom.

Edited by Graakall
Tillegg om hetter
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
aps skrev (På 13.2.2020 den 15.26):

imho er ikke 750 hettesystemet en upgrade på 650 systemet, om noe en downgrade. 

 

Jeg har ladet mange hundre tusen på 650, og det som dauer der er fjærene i matinga, de holder 10-30k ca, men koster lite og er 1 skrue å skifte. kan også bruke nedklipt 1911 tennhettefjær, og kulepennfjær. 

 

Hallo. Har ein del problemer med tennhette isettingen. Den treffer ikkje 100% i hullet på hylsen, så det oppstår ein liten kant på hetto da den ikkje treff midt i tennhette lomma på hylso. Denne lille kanten/graden gjer at det er vanskelig (og til tider umulig) å få ned hevearmen når ein skal skyte desse skuddene. I tillegg, så snur ein del av hetene seg. Veldig irriterende. Så eg er ikkje fornøyd med tennhette systemet på 650 presso. Skulle hatt samme system som på 550 eller den nye 750 presso

Link to comment
Share on other sites

650 pressa er litt kresen på hvilke hetter en bruker er ikke ale typer som fungerer like bra. Jeg har etter atskillige titalls tusen skudd kommet frem til at RWS sine hetter er de som fungerer best. I tillegg er det viktig at det ikke er rusk og rask i sporet på bunnplata der hylsa skal inn.

Link to comment
Share on other sites

Aron1 skrev (7 timer siden):

Hallo. Har ein del problemer med tennhette isettingen. Den treffer ikkje 100% i hullet på hylsen, så det oppstår ein liten kant på hetto da den ikkje treff midt i tennhette lomma på hylso. Denne lille kanten/graden gjer at det er vanskelig (og til tider umulig) å få ned hevearmen når ein skal skyte desse skuddene. I tillegg, så snur ein del av hetene seg. Veldig irriterende. Så eg er ikkje fornøyd med tennhette systemet på 650 presso. Skulle hatt samme system som på 550 eller den nye 750 presso

 

høres ut som du har kalibreringsfeil på hettesystemet, er eget verktøy for å den i sync igjen, relativt fort gjort, de sender deg en gratis om du informerer om problemet.

ene 650en min har gått over 600000, og slitt ut ymse deler også i metall, men tennhettekretsen er fortsatt original. (kun gått noen fjærer på skyvern) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...