Jump to content

Spotter: Swarovski ATS vs ATX?


vwhotrod

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
På 9.2.2020 den 10.15, vwhotrod skrev:

Må vel fort opp 10 Bærums-tiere hvis man skal gå for ATX.. 

30, 

https://www.kikkertspesialisten.no/products/swarovski-atx-25-60x65?gclid=EAIaIQobChMIuejbu5fd5wIVjsqyCh0xaQilEAQYAyABEgI-j_D_BwE

 

ATX er skarpere, og har større synsfelt, enn ATS. Pluss modul-fordelen.

 

K

Edited by M67
Link to comment
Share on other sites

Dyrt vet jeg ikke, men i mine øyne er det i hvertfall mye penger! Okkular der du kan bruke begge øynene er sikkert mer behagelig, men uaktuelt å dra med seg på tur.. 

 

Ut i fra min nerding på nett så synes jeg nesten at ATS i 65mm virker som et godt valg for aktiv bruk på jakt i fjellet pga størrelse og vekt. ATX er vel en halvkilo tyngre? Best mulig bilde er selvsagt målet, men er det verdt vekten og 10 000,- ekstra? Man får jo muligheten til å bytte linse med atx selvsagt..

Edited by vwhotrod
Link to comment
Share on other sites

Jeg regner med at med ATS

menes det en ATS HD? 
jeg har sistnevnte. Utrolig slank og fint utformet. Bruker denne på alpin jakt med et 20-60x okular. Den er tung nok, spesielt med et nødvendig stativ. Husk at +500 gram merkes på fjellet!!! 


På jakt vil du ikke savne noe med den, men kanskje om du spotter på langholdsskyting?


En ting du VIL savne er de 10.000,- som er en flybillett til statene, eller nesten en flybillett til New Zealand.....! 

Edited by Kiwi
Glemsel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...