Jump to content

Gjensidige eller Agria hundeforsikring? Stor prisforskjell, usikker på vilkårene.


Grønnskollingen

Recommended Posts

Heisann. For halvannen uke siden ble vi eiere av en valp av rasen vestsibirsk laika, og er nå på leiting etter en god forsikring. Jeg ser at med blandt annet Agria er vestsibirsk laika en veldig "billig" rase i forhold til mange andre, men jeg er ikke helt sikker på hva som lønner seg av Agria mot Gjensidige. De har alle ulike vilkår, men jeg vil som folk flest få best mulig forsikring, billigst mulig. JEg må innrømme at jeg i en alder av 23 år ikke har tegnet mange forsikringer, spesielt ikke en helt ny forsikring som dette, så jeg vet ikke helt hva man bør prioritere og hva som lønner seg mest. 

 

Her er et skjermbilde av det Agria tilbyr meg. Erstatter opp til 60 000 kr, 1600 kr + 15% egenandel, 9000 kr livsforsikring, med "Alltid Elite" (bruksverdiforsikring):

 gWD0LMt.png

YKQlnjc.png

ejXpVDi.png

 

Mens Gjensidige gir dette tilbudet, da med 15% egenandel, 30 000 forsikringssum, 9000 livsforsikring og 1500 (default) bruksforsikring: 

hA1YfyZ.png

 

Nå har ikke jeg som nevnt så veldig mye peiling, men er det no-brainer å gå for Agria sin forsikring da? Fra det jeg kan se er det en bedre forsikring for pengene for min hund? 

 

På forhånd, takk for alle svar! 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Vetrinær er dyrt. Særlig dersom det er en alvorlig skade. Kommer ikke veldig langt med 30 store.

Forsikret hunden min etter å ha opplevd bilpåkjørelse under jakt. Ville ikke oppleve ett dilemma der økonomi og hundens liv var faktorer som måtte veies. Agria er, så vidt jeg veit, det eneste selskapet med 60.000 som limitt. Kuttet ut livsforsikring for å redusere utgiften. Godt fornøyd med Agria.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke så mye peiling på dyreforsikring, men har ikke "jeger og fisk" veldig gode betingelser og pris? Jeg har bestandig tenkt at neste hund skal ha en slik forsikring. I dag er det madammen som har alle dyra forsikret hos Agria, hund og to hester, og hver gang det er noe så dekkes det ikke eller egenandelen havner på +/- 10 000,- . Jeg skjønner nesten ikke vitsen med de forsikringene til Agria?  

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, MrFjellrev said:

Som Både G.Larson og Sølvrev ,her er vil jeg anbefale deg å bruke gjensidige.

Havnet selv i ulykken å mistet min jakthund,men maks tak på 30 000,måtte ut med 14 k etter alt var ferdig.

Jeg personlig vil ikke bruke Agria mere .

 

 

Takk for alle svar! 14k ut, var det med Agria altså? 

 

Jeg har fått så mange ulike svar, virker som om begge to er ganske bra. Jeg har skumleste vilkårene, virker som om det dekker mye av det samme, men Gjensidige har mer alternativ rehabiliteringsmetoder dekket, som for eksempel akupunktur etc. Samtidig har også Agria full dekning for skjelett, ledd og rygglidelser. og også dekning for kroniske sykdommer som feks allergier, hvis man kjøper forsikringen før 4 mnds alder. Det høres heller ikke så dumt ut, også siden det er 60 000 forsikringssum for samme pris. 

 

18 hours ago, uncas said:

Vetrinær er dyrt. Særlig dersom det er en alvorlig skade. Kommer ikke veldig langt med 30 store.

Forsikret hunden min etter å ha opplevd bilpåkjørelse under jakt. Ville ikke oppleve ett dilemma der økonomi og hundens liv var faktorer som måtte veies. Agria er, så vidt jeg veit, det eneste selskapet med 60.000 som limitt. Kuttet ut livsforsikring for å redusere utgiften. Godt fornøyd med Agria.

Har du testet Agria i praksis ennå, altså virker de sære på vilkårene etc? Siden den andre kommentaren her forteller at det virker som om de ikke alltid dekker så mye som de sier. 

Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, MrFjellrev skrev:

Som Både G.Larson og Sølvrev ,her er vil jeg anbefale deg å bruke gjensidige.

Havnet selv i ulykken å mistet min jakthund,men maks tak på 30 000,måtte ut med 14 k etter alt var ferdig.

Jeg personlig vil ikke bruke Agria mere .

 

Nettopp derfor er Agria det beste alternativet. De gir mulighet til å velge 60k som øvre forsikringsbeløp og ikke 30k som alle andre selskaper. Ved alvorlige skader og ulykker kommer en ikke langt med 30 store. 

Link to comment
Share on other sites

14 timer siden, uncas skrev:

Nettopp derfor er Agria det beste alternativet. De gir mulighet til å velge 60k som øvre forsikringsbeløp og ikke 30k som alle andre selskaper. Ved alvorlige skader og ulykker kommer en ikke langt med 30 store. 

OK,uansett med tanke på hvem dem støtter så vil jeg ikke bruke Agria.

 

Grønnskollingen

Agria dekket opp til 30 K på den forsikringen jeg hadde da,total summen for hele behandling og opphold kom på 44 K.

 

Jeg personlig vil ved neste jakthund gå for Gjensidige som gir fordeler som NJFF medlem.

 

Edited by MrFjellrev
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, MrFjellrev said:

OK,uansett med tanke på hvem dem støtter så vil jeg ikke bruke Agria.

 

Grønnskollingen

Agria dekket opp til 30 K på den forsikringen jeg hadde da,total summen for hele behandling og opphold kom på 44 K.

 

Jeg personlig vil ved neste jakthund gå for Gjensidige som gir fordeler som NJFF medlem.

 

 

Takk for tips. Men hadde du hatt Gjensidige med 30 000 forsikringssum og behandlingen kostet 44k, hadde du vel uansett måtte betalt 14k ekstra, med mindre det er noe jeg misforstår?

 

Du kan selvsagt ha 50k forsikringssum i Gjensidige og, men det er betydelig dyrere enn Agria med 60k og Gjensidige med 30k.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

44 minutter siden, Grønnskollingen skrev:

 

Takk for tips. Men hadde du hatt Gjensidige med 30 000 forsikringssum og behandlingen kostet 44k, hadde du vel uansett måtte betalt 14k ekstra, med mindre det er noe jeg misforstår?

 

Du kan selvsagt ha 50k forsikringssum i Gjensidige og, men det er betydelig dyrere enn Agria med 60k og Gjensidige med 30k.

Ja,jeg går ikke tilbake til Agria,min hund døde av hundesykdommen (Blodig Diare) som herjet høsten 2019.

Dette er mitt synspunkt som er blir litt farget av Agria sin politikk om hvor de støtter WWF Norge med sin ulvekjærlighet og deres vervje kampanje .

Med dette så gir det mindre rom for jakt med løshund og sympati for de som bor i Ulvesonen-

Etter sykdomen som herjet i høst vil ikke de dekke for slikt i fremtiden slik jeg har forstått det.

 

 

Link to comment
Share on other sites

52 minutter siden, Chiefen.v-2 skrev:

Om du kjøpte dekning opp til 30000kr fikk du vel akkurat det du betalte for?

Hvorfor skulle Agria ha dekket mer??

Jeg forventet ikke mer dekning heller ,det er ikke årsak til bytte av forsikring ,mer en politisk aksjon fra min side.

Jeg hadde et tak på 30 K og var klar over det.forventet ikke at dem skulle dekke alle utgifter heller.

 

Link to comment
Share on other sites

På ‎10‎.‎01‎.‎2020 den 12.06, MrFjellrev skrev:

OK,uansett med tanke på hvem dem støtter så vil jeg ikke bruke Agria.

 

På ‎10‎.‎01‎.‎2020 den 14.29, MrFjellrev skrev:

Ja,jeg går ikke tilbake til Agria,min hund døde av hundesykdommen (Blodig Diare) som herjet høsten 2019.

Dette er mitt synspunkt som er blir litt farget av Agria sin politikk om hvor de støtter WWF Norge med sin ulvekjærlighet og deres vervje kampanje .

Med dette så gir det mindre rom for jakt med løshund og sympati for de som bor i Ulvesonen-

Etter sykdomen som herjet i høst vil ikke de dekke for slikt i fremtiden slik jeg har forstått det.

 

På ‎10‎.‎01‎.‎2020 den 14.32, MrFjellrev skrev:

Jeg forventet ikke mer dekning heller ,det er ikke årsak til bytte av forsikring ,mer en politisk aksjon fra min side.

Jeg hadde et tak på 30 K og var klar over det.forventet ikke at dem skulle dekke alle utgifter heller.

 

Kan vel i beste fall kalles selvmotsigende fjas. Gir neppe trådstarter ny og relevant kunnskap rundt spørsmålene som stilles.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...