Jump to content

Anbefaling til førstegangstifle rundt 15-16tusen


Mombo

Recommended Posts

Hvis våpenet i annonsen det er linket til ovenfor er så bra som det framstår av bildene må dette være et røverkjøp! Jeg ville så brukt litt av budsjettet til moderat kapping og gjenging av pipe, samt innkjøp av en liten og lett lyddemper. Kanskje også litt til finjustering/polering av avtrekket i tilfelle det litt tungt og rufsete.

Link to comment
Share on other sites

308w og 3006 er da ett fett om det er til hjortejakt;) 

 

Har forøvrig samme børse, en i 308w, en i 260 rem og en 3006 som er på vei i posten straks :)

 

Stokken på den der er vell ikke noe særlig men den funker jo, liker du den ikke så finnes d 1000 andre stokker å få kjøpt i alle varianter

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en av dem som synes vi bør framsnakke den kanskje mest allsidige storviltpatronen vi har i kategorien "normalkaliber". Ja, jeg kjenner begrunnelsen med kort låskasse og vekt for å velge .308W, men ser egentlig ingen andre grunner til at gode gamle .30-06 skal skyves i bakgrunnen.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Sitat

Jeg er en av dem som synes vi bør framsnakke den kanskje mest allsidige storviltpatronen vi har i kategorien "normalkaliber". Ja, jeg kjenner begrunnelsen med kort låskasse og vekt for å velge .308W, men ser egentlig ingen andre grunner til at gode gamle .30-06 skal skyves i bakgrunnen.

Med forbehold om hva de enkelte butikker har og ikke har. Så er vel 308Win nå den "mest allsidige storviltpatronen". 30-06 er i ferd med å bli noe gammeldagse greier. At låskassa er bittelitt lenger betyr ikke stort, men jeg ville kjøpt (og har kjøpt) 308 rett og slett for valgfrihet og allsidighet. Og ja, jeg bytta ut en 30-06.

Dette er dog flisespikking på høyt plan. En som ikke er over gjennomsnittlig interessert vil aldri merke forskjell.

 

K

Link to comment
Share on other sites

På 29.10.2019 den 14.42, Sølvrev skrev:

Jeg er en av dem som synes vi bør framsnakke den kanskje mest allsidige storviltpatronen vi har i kategorien "normalkaliber". Ja, jeg kjenner begrunnelsen med kort låskasse og vekt for å velge .308W, men ser egentlig ingen andre grunner til at gode gamle .30-06 skal skyves i bakgrunnen.

Vil faktisk si at den er den mest aktuelle i dagens klima. 

Om EU tvinger et blyforbud nedover hodene på oss så er det bare et løpsbytte til 35whelen som norma har fabrikkladet ammunisjon til. 

Skulle jeg handlet Storvik rifle idag så tror jeg faktisk 375h&h hadde blit seriøst vurdert. Hadde vi vist EU ryggen så har jeg nok holdt en knapp på 308 om jeg ikke hadde intensjoner om å ladde selv. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...