Jump to content

Helstokk Rifle.....


Mauser`n

Recommended Posts

Har sett bilder av den i våpenblader. Utrolig fin børse så det ut som, men jeg er redd den har svinerygg kolbekam.Stokken er heller ikke delt under løpsbandet slik den var før og det vil jeg påstå er en fordel fordi da kan du ha helt frittliggende pipe. De kunne de for svarte ha laget den som en standard 85 :evil: . Sako 75 ble aldri produsert i helstokk

Link to comment
Share on other sites

Remington mod 7 leveres som helstokk, og den modellen heter Mannlicher eller noe sånt.

 

Den er riktig nusselig: Kort, lett og nett, med laminatstokk. Jeg hadde en i 308 for noen år siden, og det gikk svært godt, uten annen modfikasjon enn å lette litt på avtrekket.

 

En Sako Hunter helstokk fremstår som en kladd i forhold. Og det er vel ikke vitsen med helstokk?

 

Løp&Kjøp. Remington mod 7 Mannlicher.

 

U

 

 

Forresten; Blaser leverer også en helstokk. Jeg har bare sett den omtalt i Vapentidningen, og den så dritflott ut. Men smaker det så koster det...

 

Sauer har også en variant av 202 med helstokk. Aldri prøvd den, men myst i butikk. For tung til å gi nett&lett følelsen som jeg mener helstokker må ha. Og selvsagt ikke billig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt diverse helstokker.

 

En Sako Hunter i 308 som var ei knakende god børse. Solgte den fordi jeg skulle ha meg grovere kaliber og gjerne ei dobbel. Hadde samtidig en Steyr Mannlicher helstokk i 9,3x62. Likte ikke den særlig godt så jeg solgte den også. Dobbeltrifla ble en fiasko, og jeg mistet lysten på slike så da ble det en Sako Hunter helstokk igjen, denne gang i 375H&H. Den debuterte i høst med 3 elgfellinger og en rådyrfelling. Storveis fornøyd! Kjøpte den som lå lenge til salgs hos Landrø. Men skal du ha kort og hendig helstokk i litt kraftigere kaliber må du forvente litt rekyl. Har blødd litt for moroa! :D

 

Holstad hadde for en tid tilbake inne en strøken Steyr helstokk, men i 30.06. Den var virkelig snasen!!

Link to comment
Share on other sites

den sako helstokk rifla landrø hadde i 375 var jeg å klådde på 2 ganger,nære på at den ikke havna i hattfjelldal.Kom over en pent brukt sako deluxe i 375 i sverige som ble med hjem.

 

Har hatt stor glede av denne i høst. Elgen gir bra tegn på møtet med en hilsning fra denne. Men ho er slem som et uvær i andre enden! Satt på en Swarovski, men det kunne jeg bare glemme. Leupold var tydeligvis tingen her :D .

Link to comment
Share on other sites

den sako helstokk rifla landrø hadde i 375 var jeg å klådde på 2 ganger,nære på at den ikke havna i hattfjelldal.Kom over en pent brukt sako deluxe i 375 i sverige som ble med hjem.

 

Har hatt stor glede av denne i høst. Elgen gir bra tegn på møtet med en hilsning fra denne. Men ho er slem som et uvær i andre enden! Satt på en Swarovski, men det kunne jeg bare glemme. Leupold var tydeligvis tingen her :D .

 

Har en zeiss 6x42 på min,fikk ikke prøvd den på elg i høst men skjøt en jerv med den.har laddet med 300gr thropy bonded bc. gooood-medisin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...